خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین:

بوستان ملاخلیلا در قزوین تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۲۰۴

بوستان ملاخلیلا با هدف توسعه فضای سبز در جنوب شهر قزوین تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: بوستان ملاخلیلا با هدف توسعه فضای سبز در جنوب شهر قزوین تا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سید مهدی کاظمی در گفتگو با رسانه‌ها افزود: با افتتاح بوستان ملاخلیلا فضای سبز جنوب شهر قزوین توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مرحله دوم دهکده طبیعت قزوین بیان کرد: دهکده طبیعت قزوین پروژه منحصر به‌ فرد و از آخرین پیشرفت‌های پارک‌های مشابه در جهان از جمله آفریقای جنوبی در طراحی آن الگوبرداری شده است.

کاظمی گفت: برای جانمایی، نگه‌داری حیوانات و پرندگان و مسائل فنی و زیبایی این دهکده از نظر کار‌شناسان و متخصصان کشور استفاده شده است.

این مسوول افزود: سال گذشته فاز نخست دهکده حیات طبیعت در بوستان ملی باراجین افتتاح شد و اکنون در حال گسترش است تا مجموعه کامل و بی‌نظیری از طبیعت و حیات‌ وحش را برای عموم شهروندان به نمایش درآورد که عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز در حال انجام است و در‌ آینده بعد از اتمام این عملیات به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین گفت: ساخت کبوترخانه در چهار ساختمان قلعه‌ای شکل، ساخت فضای سبز، ساخت معبر ورودی گوشت‌خواران، احداثرستوران گردان داخل باغ پرندگان، کلبه لرزان، ساخت سازه‌های فضاکار و پل عابر چوبی از جمله طرح‌های فاز دوم دهکده حیات طبیعت است.

وی اضافه کرد: پنج برکه آبزیان، ساختمان نگهبانی و انبار علوفه، احداثباغ پرندگان که زیستگاه پرندگان خشکی و آبزی است، ساختمان خزندگان و آکواریوم، احداثموتورخانه و درپوش‌گذاری رودخانه از دیگر طرح‌ها این دهکده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر قزوین مطابق استاندارد‌ها است و بین هفت تا ۱۰ متر مربع برای هر شهروند قزوینی پیش‌بینی شده است، گفت: با وجود ۷۰۰ هکتار فضای سبز در قزوین سرانه این استان ۱۵ متر مربع است.

وی بیان کرد: تاکنون شهرداری قزوین برای توسعه فضای سبز اقداماتی خوبی انجام داده و تلاش می‌کند سرانه این فضا‌ها را افزایش دهد.

وی درباره مهم‌ترین برنامه این سازمان در آگاهی‌دهی مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز گفت: این سازمان درباره حفظ و نگهداری فضای سبز و گل‌ها، گیاهان آپارتمانی و سبزی کاری خدمات مشاوره‌ای به شهروندان ارائه می‌دهد که تحقق این مهم از جمله برنامه‌های سازمان در آگاهی‌دهی مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز است.

وی ادامه داد: خدمات نامبرده در دو بوستان قزوین اجرا می‌شود که یکی از آنها در بوستان بانوان است.

کاظمی افزود: در طی ارائه این خدمات، تیم کار‌شناسان آموزشی مختلف در بوستان دایر شده و در حفظ و نگهداری گل و گیاه آموزش‌های لازم را به علاقمندان ارائه می‌دهند که با استقبال شهروندان قزوینی روبرو بوده است.

وی در ادامه درباره عدم رضایت شهروندان قزوینی از امکانات تفریحی بوستان همجوار دروازه‌ درب کوشک گفت: بوستانی که در جنب دروازه درب کوشک است شرایط لازم برای ارائه امکانات تفریحی را ندارد چراکه در این بوستان به دلیل بسیاری از سازه‌ها نمی‌توانیم گیاه کاشته و آبیاری کنیم، همچنین ضلع شمال این بوستان نرسیده به پل حافظ نیز مالک شخصی دارد و مقدور نیست که در این ناحیه عملیات خاصی را برای ایجاد بوستان انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز