خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

در برخورد با بافت‌های تاریخی سیاست انقباضی بکار گرفته نشود

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۸۵۱

درباره طرح شهید انصاری شرقی، نباید جنگ زرگری راه بیاندازیم و بحثما صرفا " به طرح خیابان شهید انصاری محدود نمی‌شود، بلکه اساس بحثما اصلاح تفکر با هدف نجات مردم از این وضعیت است.

استاندار قزوین بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح خیابان شهید انصاری شرقی در قزوین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ مرتضی روزبه پس از بازدید طرح خیابان انصاری شرقی افزود: طرح خیابان انصاری شرقی با زندگی مردم گره خورده است بنابریان باید تکلیف مردم مشخص و بطور شفاف دراین زمینه اطلاع رسانی کرد.

او افزود: خود ما بچه این شهر و با مناطق و محلات مختلف آن آشنا هستیم، لذا تصمیم درستی می‌توانیم در این زمینه بگیریم.


استاندار با تاکید بر اینکه متاسفانه از یک فقر جامع نگری در طرح‌ها و مطالعات شهری رنج می بریم گفت: باید تکلیف یک موضوع را در این پروژه مشخص کنیم و به این سوال اساسی پاسخ بدهیم که آیا بافت را با مردم و برای مردم می‌خواهیم و یا بالعکس؟


اویادآور شد: قزوین شهری تاریخی است و اگر بافت را با مردم می‌خواهیم، راهکارش در پیش گرفتن مسیری که می‌رویم نیست و این مسیر غلط است، چون در شرایط موجود با توقف کارها و در پیش گرفتن موضع انفعال به واقع داریم مردم آزاری می‌کنیم.


استاندار افزود: فرسایشی شدن کارها و طولانی شدن طرح تملک یک واقعیت تلخی است که در نظام شهرسازی داریم و در حال حاضر با رفتار و عملکرد خود و شکل اجرای این طرح، مردم سختی می‌کشند و از روند کار رضایت ندارند.


او با بیان اینکه " از سبک و سیاق حفظ و نگهداری سرای سعدالسلطنه و بازار وزیر هیچ وقت رضایت نداشته ام، چون آن بافت را بدون مردم حفظ کرده ایم در حالی که ارزش این بافت زمانی است که توسط خود مردم حفظ می‌شد " تصریح کرد: الان در بافت‌های تاریخی عرصه بر مردم تنگ شده و زمینه مطلوب زندگی برای مردم فراهم نیست و حق حیات طبیعی از مردم سلب شده است درحالیکه واقعیت‌های زندگی مردم ر شرایط جدید تغییر کرده که باید برای آن چاره اندیشی کرد.


استاندار ادامه داد: واقعیت زندگی امروز با گذشته فرق کرده و این واقعیت را باید مدیریت کرد.


او یادآورد شد: اگر واقعیت‌های زندگی را در گذشته به درستی و با تدبیر، مدیریت می‌کردیم امروز خودشان را بر ما تحمیل نمی‌کردند و ما را در یک موقعیت انفعالی قرار نمی‌دادند.


استاندار افزود: در خصوص این طرح نباید جنگ زرگری راه بیاندازیم و بحثما صرفا " به طرح خیابان شهید انصاری محدود نمی‌شود بلکه اساس بحثما اصلاح تفکر با هدف نجات مردم از این وضعیت است.


او افزود: سیاست‌های انقباضی در برخورد با بافت‌های تاریخی مردم را اذیت و نگران کرده است و مدیران باید با حضور در بین مردم در این مناطق و برگزاری جلسات مشترک به رضایت مردم بیاندیشند و از منظر مردمی که در این مناطق سکونت دارند درخصوص ابن طرح تدبیر و تصمیم گیری کنند.


استاندار افزود: طرح خیابان انصاری شرقی باید با یک نگاه واقع بینانه پیش برود و کارها با سرعت اجرایی شود و شورای عالی معماری و شهرسازی نیز باید واقعیت ها شرایط زندگی مردم در این محلات و مناطق را در نظر بگیرد.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز