خبرگزاری کار ایران

کشاورز قاسمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی قزوین:

تعطیلی آبگینه قزوین ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۱۰۲

با اعزام تیم کارشناسی به دو شرکت شیشه آبگینه و چیپس فرزاد، مشکلات این واحدها شناسایی و جمع آوری شد که با ارائه راهکار امیدواریم مدیران این واحدها برای رفع چالش ها همکاری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی قزوین گفت: اگر آبگینه قزوین تعطیل شود برای تسویه حساب به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اتاق قزوین، علیرضا کشاورز در هشتمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری برگزار شد، افزود: با اعزام تیم کار‌شناسی به دو شرکت شیشه آبگینه و چیپس فرزاد، مشکلات این واحد‌ها شناسایی و جمع آوری شد که با ارائه راهکار امیدواریم مدیران این واحد‌ها برای رفع چالش‌ها همکاری کنند.

کشاورز بیان کرد: با تشکیل پنج جلسه به مدت ۱۰ ساعت، وضعیت دو شرکت بررسی شد که شرکت آبگینه با حدود ۳۰۰ نفر شاغل با روشی سنتی تولید می‌کند که از دی ماه سال گذشته تولید آن متوقف شده و بیش از دو میلیارد تومان بدهی به شرکت گاز دارد که هر ماه ۶۰۰ میلیون تومان به این بدهی اضافه می‌شود.

کشاورز یادآورشد: انتخاب مدیرعامل متخصص و کادر فنی مجرب با دادن اختیارات کامل، تبدیل کوره شماره دو به روش فلوت و کوره شماره یک برای شیشه مشبک نیازمند سرمایه گذاری است که مدیر فعلی اعلام کرده با کمک شرکت چینی نسبت به تغییر وضعیت اقدام خواهد کرد اما این کار زمان زیادی لازم دارد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارداشت: ماهانه ۱.۵ میلیارد تومان به هزینه‌های این شرکت اضافه می‌شود و چون قادر به خاموش کردن کوره نیستند هزینه‌های گاز نیز همچنان افزایش یافته و تولید کم آن‌ها را دچار مشکلات بیشتر کرده است.

این فعال اقتصادی یادآورشد: در کنار این شرکت واحد تولید کریستال فعال است که درصورت تفکیک انشعاب گاز و برق و توسعه واحد می‌توان به افزایش تولید و تامین بخشی از هزینه‌ها مبادرت کرد.

کشاورز قاسمی بیان کرد: استقلال شرکت دیده‌پرداز، خرید کوره مدرن و راه اندازی خط جدید می‌تواند هزینه گاز را از ۶۰۰ میلیون تومان در ماه به ۳۰ میلیون تومان کاهش داده و مشکلات را کاهش دهد.

وی افزود: اگر این شرکت تعطیل شود برای تسویه حساب به شش میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید شورا در این مورد تصمیم گیری کند.

کشاورز ضمن ارائه گزارشی از شرکت چیپس فرزاد هم گفت: بهانه مدیر این شرکت صدور مجوز استاندارد بود که آقای طاهری مدیرکل استاندارد استان با همکاری صمیمانه ضمن دادن مجوز جدید برای صرفه جویی در هزینه‌های این شرکت اجازه استفاده از لفافه‌های قدیم را نیز صادر کرد اما مدیریت این شرکت نیز تصمیم دیگری گرفته و مایل به حل مشکلات خود نیست.

علیرضا محسنی، مدیرعامل تامین اجتماعی استان قزوین، هم گفت: مالکیت و مدیریت این شرکت تداخل کرده و شرکتی که قبلا ۶۰۰ کارگر داشت به دلیل مشکلات خود هزینه زیادی بر سازمان تحمیل کرد و مجموعا تامین اجتماعی۴۶۰ نفر را بازنشسته کرد و امروز هنوز مشکلات این شرکت حل نشده که نشان می‌دهد هیچ مدیریتی بر آن حاکم نیست.

امیدعلی پارسا، معاون برنامه ریزی استانداری قزوین، هم پیشنهاد کرد: از مشاوره کار‌شناسی سازمان مدیریت صنعتی و کلینیک مشاوره صنعت برای حل مشکل استفاده شود و استاندار حمایت و همکاری لازم را به مدیران شرکت در این زمینه انجام خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز