خبرگزاری کار ایران

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین خبر داد؛

تعهد۸۶۰میلیون تومانی خیرین در مساعدت از مددجویان قزوین

کد خبر : ۱۹۳۵۶۰

برپایی جشن گلریزان در راستای دستگیری از جامعه زیر پوشش بهزیستی استان از جمله اقداماتی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد و در جریان آن خیران مبلغی بالغ بر ۸۶۰ میلیون تومان را متعهد شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین گفت: برپایی جشن گلریزان در راستای دستگیری از جامعه زیر پوشش بهزیستی استان از جمله اقداماتی بود که در ماه مبارک رمضان انجام شد و در جریان آن خیران مبلغی بالغ بر ۸۶۰ میلیون تومان را متعهد شدند.

به گزارش ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی اضافه کرد: تدارک ضیافت افطار در منزل ۱۰۰ خانواده مددجوی بهزیستی با حضور مسئولان استان، دیدار با آنان و همچنین اتخاذ تصمیماتی به منظور رفع مشکلات این قشر نیازمند از دیگر برنامه‌های بهزیستی در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در ادامه از تأمین مسکن مددجویان بهزیستی با در اولویت قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار، معلولان و دختران بالای ۳۵ سال یادآور شد: به موجب اقدامات صورت گرفته در سال ۸۹ مشکل مسکن تعداد یک هزار و ۱۰۲ نفر از این افراد برطرف شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۲۳۶ نفر در سال ۹۰ و تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز در سال ۹۱ با حمایت بهزیستی و مشارکت‌های مردمی صاحب مسکن شدند.

وارثی همچنین از برنامه‌ریزی برای تأمین مسکن افراد بی‌بضاعت زیر پوشش مرکز بهزیستی استان قزوین خبر داد و عنوان کرد: از مجموع ۳ هزار و ۶۰۰ نفر فاقد مسکن زیر پوشش بهزیستی استان، تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در جریان تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه صاحب مسکن شده‌اند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تعهد این مرکز در ایجاد ۳۰۰ شغل پایدار برای افراد زیر پوشش خود خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از ایجاد مشاغل خانگی مددجویان ۸۸۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته به منظور حمایت از واحدهای تولیدی استان که معلولان در آن فعالیت می‌کنند مبلغ ۱۸۷ میلیون ریال بابت ناتوانی این قشر به کارفرمایان مساعدت شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در بخش دیگری از ارائه گزارش خود عنوان کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در راستای تأمین جهیزیه ازدواج به مددجویان بهزیستی مساعدت شده است که از مبلغ مذکور مشکل ۵۴۵ نفر از افراد زیر پوشش برطرف شده است.

وی همچنین پرداخت ۲۸ میلیارد ریال یارانه را از دیگر خدمات ارائه شده بهزیستی معرفی و اضافه کرد: ۲۱۲ میلیون تومان دیگر نیز به عنوان کمک هزینه در اختیار ۱۳ واحد غیردولتی قرار گرفته است.

وارثی در خاتمه سخنان خود از مساعدت ۲۴۴ میلیون تومانی بهزیستی به منظور پرداخت هزینه‌های درمان و نیز پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در جریان معاینه ۲ هزار و ۳۴۰ نفر از مشمولان ۲۸ سرباز از خدمت وظیفه معاف شدند.

وی یادآور شد: ماهانه با پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، ۳ هزار و ۶۸۲ نفر از مددجویان مرکز بهزیستی استان قزوین مستمری دریافت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز