خبرگزاری کار ایران

کاظمی، استاندار اسبق زنجان:

راه‌اندازی انستیتو انگور قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۳۸۱

در حال حاضر تولید انگور در هر هکتار ۵ تن است که بسیار کمتر از حد استاندارد است و می‌تواند با ارائه آموزش‌های لازم تولیدات باغات انگور را افزایش داده و معیشت انگورداران را بیشتر تأمین کرد.

استاندار اسبق زنجان گفت: در حال حاضر تولید انگور در هر هکتار ۵ تن است که بسیار کمتر از حد استاندارد است و می‌تواند با ارائه آموزش‌های لازم تولیدات باغات انگور را افزایش داده و معیشت انگورداران را بیشتر تأمین کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، سید سجاد کاظمی در جلسه کمیته استانی استانداران ادواری استان‌های قزوین و زنجان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با کمبود دانش‌آموختگان حمل و نقل در سطح کشور موجب وارد آمدن آسیب‌های بسیاری به جامعه شده است.

سید سجاد کاظمی افزود: به عنوان نمونه کارخانه آسفالت راه‌اندازی می‌کنیم و به دلیل اینکه دانش‌آموختگان رشته حمل و نقل کم هستند به افراد مجرب بسنده کرده و آنان را به کار می‌گیریم که این امر موجب می‌شود در ‌‌نهایت کیفیت آسفالت تولید شده در ایران بیش از پنج سال نباشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان قزوین وجود دارد انتظار می‌رود این استان در افزایش تعداد دانش‌آموختگان رشته حمل و نقل پیشگام شود.

استاندار اسبق زنجان اضافه کرد: همچنین استان قزوین این ظرفیت را دارد که در بخش خدمات فعالیت‌های خوبی در راستای ترویج آموزش ارائه خدمات عمومی به جامعه انجام دهد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر کشور ترکیه سالانه ۱.۳ میلیارد دلار صادرات فندق دارد، یادآور شد: استعداد استان قزوین در تولید محصول فندق بیشتر از استان‌های دیگر کشور است بنابر این می‌توانیم با فراهم کردن زمینه تولید این محصول صادرات آن را نیز به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز