خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار قزوین خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی بالاخانلو در بویین زهرا

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۹۴

معاون عمرانی استاندار قزوین از پایان مطالعات و آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی بالاخانلو در بویین زهرا خبر داد.

مرتضی حبیبی، معاون عمرانی استاندار از پایان مطالعات و آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی بالاخانلو در بویین زهرا خبر داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ منوچهر حبیبی افزود: یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های کاری استان با توجه به بحران آب در استان ارائه راه کار‌ها و اجرای پروژه‌های عملیاتی است که ایجاد دو سد نهب و بالاخانلو از جمله این برنامه هاست.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه دولت و مسئولین استان مصمم هستند تا مسئله بحران آب را مدیریت کنند مردم نیز باید ضمن اصلاح الگوی مصرف هم در آب شرب و هم در بخش کشاورزی، همکاری و همیاری لازم را داشته باشند تا این مشکل پشت سر گذاشته شود.

معاون عمرانی استاندار در خصوص اجرای سد بالاخانلو در بویین زهرا گفت: مطالعات مرحله اول و دوم سد خاتمه یافته و قرارداد احداثسد مخزنی بالاخانلو و سازه‌ها و تاسیسات جانبی، تجهیزات ابزار دقیق، راههای دسترسی و… در آبان ماه سال ۱۳۹۱ با پیمانکار ذیصلاح منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی طرح تامین ۹ میلیون متر مکعب آب شرب و ۷/۱ میلیون متر مکعب آب کشاورزی مورد نیاز استان است تصریح کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی و با ارتفاع ۶۸ متر و طول تاج ۳۷۰ متر دارای ۵/۳۸ میلیون متر مکعب حجم آب سد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز