خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین خبر داد:

۱۸ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۱۵

قرار بود بر اساس برنامه پنجم و طی پنج سال ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند که سهم استان قزوین تا پایان سال ۹۲تعداد ۱۸ هزار کارگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: قرار بود بر اساس برنامه پنجم و طی پنج سال، ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شوند که سهم استان قزوین تا پایان سال ۹۲، تعداد ۱۸ هزار کارگر است.

به گزارش ایلنا از قزوین، علیرضا محسنی در نشست خبری به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی، نهادی عمومی و غیردولتی است، افزود: ۷۸۵ هزار و ۸۷۶ نفر به میزان ۶۴ درصد کل جمعیت استان قزوین تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

محسنی با اعلام اینکه از این تعداد بیمه شدگان در استان قزوین ۲۹ هزار و ۳۴۰ نفر بیمه شده اصلی و تعداد ۵۲ هزار و ۵۲۲ خانوار به عنوان مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در استان قزوین حضور دارند، افزود: مردم قزوین استقبال خوبی از بیمه تأمین اجتماعی نسبت به به دیگر استان ها داشته اند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین با اظهار اینکه این سازمان، اولین خریدار درمان و دومین تولیدکننده درمان کشور است، افزود: تامین اجتماعی با بیشتر بیمارستان ها، درمانگاه ها، پاراکلینیک ها، داروخانه ها و مطب ها ارتباط دارد و تا پایان سال۹۲ کلیه بدهی مراکز درمانی و بیمارستان ها تسویه شد.

محسنی به آغاز به کار شعبه شماره ۳ تامین اجتماعی در شهر قزوین هم خبرداد و یادآور شد: با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی این شعبه جدید شنبه هفته آینده در فلکه جانبازان قزوین آغاز به کار می کند.

وی در ادامه به واگذاری بخشی از امور تامین اجتماعی به دو کارگزاری در شهر صنعتی البرز و قزوین اشاره کرد و افزود: به زودی کارگزاری سوم هم در قزوین آغاز به کار می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین با اعلام اینکه میزان مطالبات تامین اجتماعی تا پایان سال ۹۲ میزان مطالبات ۹۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: اکنون حجم مطالبات ما ۱۶۰ میلیارد تومان است که ۸۰ میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده است که اعظم بدهی ها که شامل ۱۲۸ میلیارد تومان مربوط به بخش صنایع کشور است.

محسنی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده مشاغل سخت و زیان آور هزینه های سنگینی را به سازمان تامین اجتماعی کشور تحمیل کرد، افزود: در حالی که در سال ۸۰ تعداد پرونده های این مشاغل ۱۶ هزار فقره بود از آن تاریخ تاکنون حجم پرونده ها سه برابر شد.

وی با اظهار اینکه فاصله درآمدی و هزینه ای تامین اجتماعی استان قزوین بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است، افزود: در سال جاری با آزمون سراسری تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر در بخش بیمه ای و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز در حوزه درمان استخدام خواهند شد که سهم استان قزوین هنوز مشخص نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز