خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

آستانه تحمل سیاسی خود را نسبت به یکدیگر بالا ببریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۲۳

بایستی همه زیر یک سقف جمع شویم و آستانه تحمل سیاسی خودرا نسبت به یکدیگر بالا ببریم.

استاندار قزوین گفت: بایستی همه زیر یک سقف جمع شویم و آستانه تحمل سیاسی خودرا نسبت به یکدیگر بالا ببریم.

به گزارش ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری؛مرتضی روزبه در سومین نشست هم اندیشی احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی استان بیان داشت: شورآفرینی و غرور ملی جوانان در عرصه ورزش بیانگر آن است که اگر بستر فعالیت برای جوان ایرانی فراهم شود و عقلای قوم به جای نزاع؛ کشمکش؛ بدفهمی؛ فحاشی و متعفن کردن فضای جامعه به سمت عقلانیت؛ ادب و امید حرکت کنند می توان به مدارج بالای توسعه و ترقی در عرصه های مختلف دست یافت.

وی افزود: پیام مهمی که از افتخارآفرینی جوانان امروزی باید بگیریم این است که نسل اول انقلاب در حال پوست انداختن و در مرحله واگذاری امور به نسل پویا، با نشاط و جوان است و این نماد تحولی است که در کشور بوجود آمده است و در عرصه های مختلف هسته ای، دانش های بنیادین و ورزش خود را نشان می دهد همانگونه که دیروز در عرصه دفاع مقدس خود را متجلی می کرد.


استاندار قزوین افزود: این توفیقات در سایه فضای آرام؛ منطقی و توام با اعتدال و امید قابل دستیابی است و حرف من به همه احزاب اصلاح طلب؛ اصولگرا و اعتدالی این است که همه ما سوار یک کشتی هستیم و در کنار اختلاف سلیقه و مواضع سیاسی متفاوت باید وحدت، انسجام و همدلی خود را حفظ کنیم و در مسائل کلان و منافع مشترک با هم همراه و متحد شویم.


وی افزود: همه باید شرح صدر داشته باشیم و بتوانیم زیر یک سقف جمع شویم و آستانه تحمل سیاسی خود را نسبت به یکدیگر بالا ببریم.


استاندار تأکید کرد: مگر شهدا همه برخوردار از یک سلیقه سیاسی بودند؟ آیا شهیدان بروجردی؛ همت و برادران باکری همه یک جور فکر می کردند و سلایق شان یکی بود؟ یا اینکه آدمهای خنثی و بی تفاوتی بودند!؟ درحالیکه اصلاً‌این طور نیست. شهدا حساسیت داشتند و کلیشه ای و قالبی فکر نمی کردند و در شرایط فعلی می توانند بهترین مدل و الگوی تربیت سیاسی برای جامعه باشند.


وی افزود: شهدا در کنار اختلاف سلایق سیاسی؛ زمان شناس و موقعیت شناس بودند که کشور توانست از گردنه های سخت عبور کند.


استاندار گفت: امروز کشور در شرایطی است که گردنه های پر پیچ و خم را در این سی و پنج سال پست سر گذاشته و شاهد شکوفایی و رونق روزافزون آن در حوزه های مختلف هستیم اگرچه مشکلات و مسائلی هم در جامعه وجود دارد که قابل انکار نیست.


وی افزود: اگر همه در کنار تنوع و تکثر سلایق سیاسی با هم متحد باشیم می توانیم مشکلات را پشت سربگذاریم اما اگر فضا را مشوش؛ آلوده و به هفتاد و دو ملت تبدیل شویم در مواجهه با مشکلات زمین گیر خواهیم شد.


استاندار افزود: ما امروز در استان عزم خود را جزم کرده ایم که وارد حاشیه ها نشویم و اگر کسی خواسته باشد ما را به حاشیه ببرد دست او را می گیریم و به متن می آوریم و خواسته و هدف ما این است که یک فضای پرنشاط و توام با عقلانیت و امید در جامعه داشته باشیم.


وی عنوان کرد: در تمام زمینه ها تا با تشخیص نرسیم عمل نمی کنیم و قرار نیست دنیا و آخرت خود را فدای دنیای دیگران کنیم در طی این مدت افرادی را جابجا کرده ایم برخی نیز درحال جابجا یی هستند و این امری طبیعی است اما آنچه مهم است تلاش برای رفع مشکلات مردم در فضایی توام با مهربانی و دوستی است و این منشور کاری بنده است.


استاندار با تاکید براینکه «در قالب تحلیل سیاسی، نباید دروغ تحویل مردم دهیم» اضافه کرد: نباید در زمین دیگران بازی کنیم بلکه باید همه جریانات سیاسی و اجتماعی تلاش کنند که گرهی از مشکلات مردم باز کنند و مردم استانداری را که وارد بازی های سیاسی شود نمی خواهند و این جان کلام سخن ما به تمامی نخبگان بویژه نخبگان سیاسی است.


وی افزود: مشی استاندار، مشی دولت اعتدال و تدبیر و امید است و اگر این مشی را قبول نداشتم پست استانداری را قبول نمی کردم.


استاندار گفت: در دولت قبلی از من روزمه خواستند اما ندادم در حالیکه دوره گذشته برای من می توانست بهار پست باشد چون تمامی دوستان دهه شصت بنده در آن دولت جمع شده بودند اما چون گفتمان آن دولت را قبول نداشتم از قبول پست امتناع کردم.


وی افزود: اما در مورد دکتر روحانی وضع فرق می کند. ایشان از سرمایه های کشور و از عناصر حوزوی و دانشگاهی هستند که باید به آن افتخار کنیم رییس جمهوری دارای یک ادبیات ویژه ای است و از نقش آفرینان جدی نظام جمهوری اسلامی در ۵۰ سال گذشته بوده است و امروز در تمامی عرصه ها به طور جدی وارد شده است.


استاندار در پایان از تشکیل کمیته انتصابات در استانداری خبر داد که در حال شناسایی، گفتگو و انتخاب افراد شایسته و همراه دولت برای تصدی پست ها هستند.


استاندار در پایان برگزاری همایش درخصوص تبیین علمی گفتمان اعتدال با محوریت احزاب و شخصیت های سیاسی و دانشگاهی را امری ضروری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز