خبرگزاری کار ایران

عرشیان، مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری قزوین:

طرح پیاده راه خیام قزوین از ابتدای هفته آینده اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۷۲۴

در قزوین نیز باتوجه به نیازسنجی که صورت گرفته برای استفاده از کارکردهای مختلف پیاده راه، اجرای این طرح در محدوده چهارراه شهرداری تا سه راه خیام در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح پیاده راه خیام از هفته آینده اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از قزوین، اسماعیل عرشیان افزود: در جوامع بشری راه‌ها و مسیرهای ارتباطی به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هریک از آن ها کاربرد مختص به خود را دارد.

وی اضافه کرد: برخی از این مسیرها برای عبور عابران پیاده اختصاص می یابد و تردد وسایل نقلیه در آن محدوده ها ممنوع است که از آن به عنوان پیاده راه یاد می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ادامه داد: در شهرهای توسعه یافته توجه کمتری به پیاده راه ها شده و قسمت اعظم مسیرهای ارتباطی به تردد وسایل نقلیه اختصاص داده شده است.

عرشیان عنوان کرد: در سال‌های اخیر به دلیل کارکردهای مطلوبی که پیاده راه ها می تواند داشته باشد، اجرای طرح های پیاده راه در نقاط مختلف کشور مورد توجه مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که پیاده راه ها کارکردهای اجتماعی و اقتصادی زیادی دارند، تصریح کرد: از ظرفیت پیاده راه ها می توان برای گذران اوقات فراغت شهروندان و توسعه مراکز خرید بهره مند شد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در شرایطی که بتوان طرح پیاده راه در محدوده مراکز خرید اجرا کرد، شهروندان برای دسترسی به مراکز خریدی که د محدوده بافت مرکزی شهر واقع شده با مشکلات کمتری روبرو بوده و تردد در این مکان‌ها با امنیت بالاتری انجام می شود.

عرشیان بیان کرد: در قزوین نیز باتوجه به نیازسنجی که صورت گرفته برای استفاده از کارکردهای مختلف پیاده راه، اجرای این طرح در محدوده چهارراه شهرداری تا سه راه خیام در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار گرفته است.

وی با بیان این که اقدامات اولیه برای اجرای هرچه بهتر طرح پیاده راه خیام صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال شهروندان ساکن در محدوده طرح پیاده راه خیام، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اقدام به صدور کارت تردد وسایل نقلیه برای آنان کرده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین ابراز کرد: باتوجه به این که طرح پیاده راه خیام از روز جمعه ۶تیرماه سال جاری آغاز می شود، شهروندان از آن پس مجاز به تردد با وسایل نقلیه در محدوده اجرای طرح نخواهند بود.

عرشیان با اشاره به امتیازی که برای ساکنان محدوده اجرای طرح پیاده راه خیام داده شده است، عنوان کرد: ساکنان این محدوده از شهر قزوین پس از دریافت کارت تردد از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، باید برچسب موردنظر را در قسمت پایین شیشه جلوی خودرو نصب کنند تا به راحتی قابل رویت باشد.

وی یادآور شد: به این ترتیب این افراد مشکلی برای تردد با وسایل نقلیه در محدوده اجرای طرح پیاده راه خیام ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز