خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تاکید کرد:

نیازمندی قزوین به سند جامع محیط زیستی

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۹۲۲

در بعضی از موضوعات فقط ورود ما به آن عرصه کافی نیست بلکه نیازمند هم صدایی و هم دلی بیشتری است به همین دلیل سعی کردیم از پتانسیل نهادهای دانشگاهی، تشکل های مردمی محیط زیستی و متخصصین و نخبگان این عرصه در اتاق فکر خود استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در بعضی از موضوعات فقط ورود ما به آن عرصه کافی نیست بلکه نیازمند هم صدایی و هم دلی بیشتری است به همین دلیل سعی کردیم از پتانسیل نهادهای دانشگاهی، تشکل های مردمی محیط زیستی و متخصصین و نخبگان این عرصه در اتاق فکر خود استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قزوین؛ دکتر صدرالدین علیپور در اولین جلسه اتاق فکر حوزه محیط زیست با حضور استاندار قزوین در محل سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد، افزود: علاوه بر سند آمایش سرزمین نیازمند سند جامع محیط زیستی استان هستیم زیرا باید گزارش جامعی از محیط زیست استان داشته باشیم تا بر اساس مستندات و موضوعات تخصصی کار کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی سپس به برنامه های جامع شاخص های محیط زیستی استان اشاره کرد و گفت: انتشار گازهای آلاینده، برداشت بی رویه از آبهای زیرزمینی، فرسایش خاک و مناطق جنگلی، ساماندهی پسماند و فاضلاب های صنعتی، استفاده از کودهای شیمیایی در فعالیتهای کشاورزی و کنترل آلودگی خودروهای فرسوده و دفن بهداشتی زباله از تهدیدات زیست محیطی است که برای آن باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

علیپور در پایان از تمامی متخصصان، کارشناسان و نخبگان و اعضای اتاق فکر محیط زیست استان قزوین خواست تا در نمایشگاه اقتصاد و فرهنگ محیط زیست با مدیریت جهادی که از ۱۷ تا ۲۰ خرداد در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار می شود حضور فعال داشته باشند.

گفتنی است در این نشست اعضاء اتاق فکر محیط زیست استان دیدگاه‌های خود را در خصوص تدوین طرح جامع محیط زیست برای اجرا، جلوگیری از آلودگی هوای قزوین، توجه به اقتصاد محیط زیست، ارزیابی توسعه استان در بخشهای مختلف متناسب با مسائل زیست محیطی، رعایت مسائل زیست محیطی در طرح‌های بزرگ ملی و راهسازی و فرهنگ‌سازی برای رعایت مسائل محیط زیست و تشکیل صندوق محیط زیست مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز