خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران کارخانه شهرآرنگ

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۳۴۷

از فروردین سال ۹۰ که کارخانه به طور کامل تعطیل شد تا کنون وضعیت ۶ کارگر این واحد بلاتکلیف است و دستمزد‌ها، عیدی‌ها و پاداش آن‌ها پرداخت نشده است / به گفته کارفرما در حال حاضر ۳-۴ نفر در این کارخانه باقیمانده‌اند که هیچ معوقه‌ای طلبکار نیستند و این کارخانه به زودی بازگشایی خواهد شد.

یک کارگر کارخانه مواد غذایی «شهرآرنگ» استان قزوین از پرداخت نشدن دستمزد، عیدی و پاداش کارگران این کارخانه از فروردین سال ۹۰ خبر داد.

این کارگر درخصوص تعطیلی کارخانه شهرآرنگ به ایلنا گفت: از فروردین سال ۹۰ که کارخانه به طور کامل تعطیل شد تاکنون وضعیت ۶ کارگر این واحد بلاتکلیف است و دستمزد‌ها، عیدی‌ها و پاداش آن‌ها پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه ۵ نفر از این کارگران مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور هستند اظهار داشت: این ۶ کارگر هرکدام حداقل ۲۵ سال در این واحد سابقه دارند. ۵ نفر از این کارگران مشمول مشاغل سخت و زیان آور هستند اما هنوز بازنشست نشده‌اند.

وی ادامه داد: پرونده این کارگران از سال ۶۹ تا ۷۵ نقص دارد و به خاطر دسترسی نداشتن به مدیران کارخانه این نقص‌ها هنوز برطرف نشده و کارگران نمی‌توانند بازنشست شوند.

وی افزود: با وجود اینکه کارخانه در این سه سال هیچ تولیدی نداشته این کارگران به خاطر تعلق گرفتن بیمه در واحد حضور داشته‌اند و به همین علت فرصت کار در شغل دیگری را پیدا نکرده‌اند.

این کارگر درخصوص وضعیت کنونی شرکت شهرآرنگ تصریح کرد: شهرآرنگ هنوز اعلام انحلال نکرده و کارگران نمی‌توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند. در مقطعی، به خاطر شکایت کارگران مقداری آهن آلات کارخانه به مزایده گذاشته شد و از این طریق بخش کوچکی از معوقات کارگران پرداخت شد. اما در حال حاضر بانک به خاطر بدهی‌ها این واحد را تصرف کرده است.

توضیحات کارفرما
در همین رابطه «صفایی» رئیس هیات مدیره این شرکت با تایید خبر تعطیلی این واحد تولیدی به ایلنا گفت: می‌خواهیم شهرآرنگ را بازگشایی کنیم.

وی در خصوص وضعیت کارگران این واحد تولیدی گفت: کارگرانی که فعلا در کارخانه هستند ۳-۴ نفرند و معوقه‌ای ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز