خبرگزاری کار ایران

نصرتی، رئیس مجمع جهانی شهر اسلامی خبر داد:

انتقال تجربیات به شهرداری بغداد برای برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۰۵۸

در نشست تخصصی بین مدیران بانک شهر، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مدیران شهرداری قزوین و مدیران شهرداری بغداد، مذاکرات سرمایه گذاری بانک شهر در شهر بغداد برای هماهنگی برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی انجام شد.

در نشست تخصصی بین مدیران بانک شهر، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مدیران شهرداری قزوین و مدیران شهرداری بغداد که به میزبانی شهرداری قزوین برگزار شد، مذاکرات سرمایه گذاری بانک شهر در شهر بغداد برای هماهنگی برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی انجام شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ در این نشست تخصصی که برنامه ریزی آن توسط شهرداری قزوین صورت گرفته بود، مسعود نصرتی رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی زمینه مذاکرات بانک شهر با مدیران شهرداری بغداد برای افتتاح شعبه بانک شهر در شهر بغداد و سرمایه گذاری بانک شهر در شهر بغداد برای هماهنگی برگزاری اجلاس جهانی شهر اسلامی فراهم کرد.

مسعود نصرتی شهردار قزوین و رئیس مجمع جهانی شهرهای اسلامی در این نشست گفت: تاکنون ارتباط شهرداری قزوین با شهرداری بغداد در زمینه توسعه شهری موفق و قابل توجه بوده این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ارتباط شهرداری قزوین با شهرداری بغداد در زمینه توسعه شهری از نظر بنده ارزشمند است.

شهردار قزوین اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست تخصصی انتقال تجربیات به شهرداری بغداد در برگزاری مجمع جهانی شهرهای اسلامی و انجام مذاکرات بین بانک شهر و شهرداری بغداد است.

نصرتی بانک شهر را یکی از حامیان برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی و اصلیترین حامی جایزه شهر اسلامی دانست و افزود: شهرداری قزوین تجربه‌های خود را در برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی به شهرداری بغداد انتقال خواهد داد.

وی گفت: برگزاری مجمع جهانی شهر اسلامی در ۹ شهریور ۹۲ با حضور میهمانان داخلی و خارجی و کشورهای اسلامی یک جهش خوبی برای معرفی قزوین در سطح بین المللی بود که از این ظرفیت به خوبی استفاده شد و امیدواریم شهرداری بغداد بتواند از این تجربیات به خوبی استفاده کند.

نصرتی گفت: در این اجلاس بررسی شد که شهر اسلامی چگونه از مسیر خود دور شده و برای بازگرداندن شهر به فضای اسلامی باید چه کار کرد.

وی با تصریح اینکه این اجلاس باید هنرمندانه و با تمام دقت برگزار شد، گفت: در این اجلاس علمای دینی و کار‌شناسان معماری و شهرسازی از سراسر شهر‌های اسلامی دنیا در کنار هم حضور یافتند تا بتوانند با همفکری سکونت در شهر‌ها را با معماری اسلامی احیاء کنند.

شهردار قزوین با بیان اینکه انتخاب قزوین به عنوان میزبان این اجلاس بر اساس داشتن تاریخ و فرهنگ غنی است، گفت: بر اساس اسناد و شواهد علمای سنی و شیعه بسیاری در شهر قزوین زندگی می‌کردند و همچنین قزوین دارای مکتب معماری اسلامی خاص است و بر این اساس شهر قزوین به عنوان میزبان نخستین اجلاس جهانی شهر اسلامی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: با آسیب‌شناسی دقیق و کار‌شناسی، این مهم با یک نگاه اجرایی و با همراهی همه گروه‌ها اهم از دانشگاه‌های علوم دینی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌هیان و شهرداران در این اجلاس معیارهای دقیق و اصولی تعریف خواهد شد.

شهرداری قزوین بیان کرد: تقاضای شهرداری قزوین برای ایجاد دبیرخانه دائمی این اجلاس برای دو سال مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی در ادامه این نشست به پرسش‌های مدیران شهرداری بغداد در نحوه برگزاری مجمع جهانی شهرهای اسلامی پاسخ داد تا بتوانند از تجربیات شهر قزوین در برگزاری این مجمع استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز