خبرگزاری کار ایران

تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران قوطی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۱۶۲

۳۰۰ کارگر این مجموعه صنعتی به دلیل آنچه که کموبد منابع مالی عنوان می‌شود ۲ماه ونیم حقوق معوقه طلبکار هستند / کارفرما دلیل به تاخیر افتادن پرداخت حقوق کارگران را افزایش مشکلاتی عنوان کرد که تولید کنندگان ازچند سال پیش تاکنون با آن مواجه هستند.

یکی از کارگران کارخانه «قوطی ایران» گفت: ۳۰۰ کارگر این مجموعه صنعتی به دلیل آنچه که کموبد منابع مالی عنوان می‌شود ۲ماه ونیم حقوق معوقه طلبکار هستند.
این کارگر به ایلنا گفت: کارفرمای کارخانه قوطی ایران واقع در شهر صنعتی البرز قزوین که در زمینه تولید انواع قوطی مواد غذایی فعالیت دارد ازنیمه دوم بهمن ماه سال۹۲، حقوق ۳۰۰ کارگر شاغل در کارخانه را نپرداخته است.
او با بیان اینکه حقوق کارگران هر چند ماه یکبار با تاخیر پرداخت می‌شود افزود: این موضوع در این واحد تولیدی روال شده به طوریکه کارفرما علاوه بر تاخیر در پرداخت حقوق عیدی آنان را نیز با تاخیر یک ساله واریز می‌کند.
به گفته این کارگر، ادامه رویه تاخیر در پرداخت حقوق وسایر مطالبات، مشکلات زیادی را در تامین معاش کارگران بوجود آورده است.
او سوابق کاری اکثر کارگران قوطی ایران را ۱۰ تا ۱۵ سال ذکر کرد و گفت: کارگران نیمی از حقوق بهمن ماه، اسفند سال گذشته را همراه با فروردین سال جاری را طلب دارند.
او در خصوص سایر مطالبات کارگران اظهار داشت: در کارخانه قوطی ایران، بن کارگری نیز از سال ۸۶ به کارگران پرداخت نشده است.
وی همچنین خواستار بازبینی طرح طبقه بندی مشاغل این واحد تولیدی شد و گفت: این طرح که آخرین بار در سال ۸۶ مورد بازبینی قرارگرفت با شرایط اقتصادی روز همخوانی نداشته و نیازمند بازنگری است
در این زمینه دبیر خانه کار قزوین نیزضمن تایید ادعای کارگران کارخانه قوطی ایران گفت: در حالی که قوطی ایران هیچ مشکلی در زمینه تولید وفروش محصولات خود ندارد اما با این حال حقوق ۳۰۰ کارگر شاغل در این مجموعه با تاخیر پرداخت می‌شود.
او با بیان اینکه کارفرمایان این کارخانه همه تلاش خود را برای رضایت کارگران به کار بگیرند، گفت: پرداخت به موقع حقوق و مزایا باعثایجاد و حفظ انگیزه تولید در میان کارگران می‌شود.
او در خاتمه با اشاره به آغازهفته کارگر گفت: از مسئولان این کارخانه در خواست داریم قبل از آغاز هفته کارگر معوقات حقوقی کارگران خود را پرداخت کنند.

توضیحات کارفرما
در این رابطه آقای «صالح‌زاده» عضو هیئت مدیره کارخانه قوطی ایران، ضمن تایید ادعای کارگران در مورد، تاخیر در پرداخت حقوق گفت: دلیل به تاخیر افتادن حقوق کارگران افزایش مشکلاتی است که عموم تولید کنندگان ازچند سال پیش با آن مواجه شده‌اند.
او با بیان اینکه سالهاست این واحد حقوق کارگران را با حداکثر دوماه تاخیر واریز می‌کند، افزود: این موضوع از گذشته مرسوم بوده است و ما تا به امروزهیچ شکایتی جدی از سوی کارگران که نشان از نارضایتی آنان داشته مشاهده نکرده‌ایم.
صالح‌زاده درادامه سخنان خود درباره تاخیر در پرداخت عیدی کارگران قوطی ایران اظهار داشت: درست است عیدی هر ساله کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود اما این تاخیر یکساله نیست بلکه با شروع ماه‌های سال جاری به مرور به حساب کارگران واریز می‌شود.
به گفته وی این واحد تولیدی درسالهای گذشته و در شرایط بحرانی ناشی از تحریم‌های اقتصادی سعی کرده است تا تامین مواد اولیه از کشورهای چین و کره زمینه فعالیت کارخانه را حفظ کند.
او با بیان اینکه در این دوران مشکلاتی نظیر کاهش میزان نقدینگی، مشکلات ناشی از نوسانات نرخ ارز ومقررات سخت مربوط به دریافت تسهیلات بانکی را شاهد بودیم، گفت: این واحد۸۰ درصد از مواد اولیه تولید خود را که وارداتی است از کشورهای خارجی تامین می‌کند.
عضو هیئت مدیره کارخانه قوطی ایران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط به عملی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه قوطی ایران گفت: کارخانه قوطی ایران قبل از اجباری شدن طرح طبقه بندی مشاغل آن را اجرا کرده و از آن روز به بعد مقررات مربوط به ان بانظارت بازرسان اداره کار برای نیروهای شاغل عملی شده است.
وی درادامه همجنین در باره ادعای کارگران در مورد لحاظ نشدن بن کارگری در فیش حقوقیشان اظهار داشت: بن‌های کارگری هم به شکل نقدی وهم غیرنقدی به کارگران پرداخت می‌شود.
او در خاتمه با بیان اینکه نارضایتی کارگران قوطی ایران به کارخانه وروند تولید ان ضربه می‌زند گفت: ما از کار کارگران کارخانه رضایت کامل داریم به همین دلیل تمام تلاش خود را در جهت رضایت آنان بکار می‌گیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز