خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

استان قزوین رتبه اول کشوری را در کاهش حوادثجاده‌ای کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۰۹۶

امسال نسبت به سال‌های گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش حوادثرا داشته و بیش از ۷ میلیون خودرو از حوزه استحفاظی استان قزوین عبور کردند.

ایلنا: استاندار قزوین گفت: استان قزوین رتبه اول کشوری را در کاهش حوادثجاده‌ای در ایام نوروز ۹۳ کسب کرد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین؛ «مرتضی روزبه» گفت: با فعالیت شبانه‌روزی مدیران و همکاری و مشارکت خوب مردم باعثکسب موفقیت رتبه کشوری در کاهش سوانح و حوادثجاده‌ای در ایام نوروز ۹۳ شدیم.

استاندار از کاهش ۸۰ درصدی حوادثجاده‌ای نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و در ادامه افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش حوادثرا داشتیم و بیش از ۷ میلیون خودرو از حوزه استحفاظی استان قزوین عبور کردند. عبور این میزان خودرو حاکی از توان بالای راه‌های استان است.

روزبه افزود: در ایام نوروز بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از استان قزوین حضور یافته و ۲۱۲ هزار نفر، در هزار مکان اقامتی اسکان یافتند.

استاندار قزوین افزود: افزایش ۲۹ درصدی مسافر و گردشگری را در استان قزوین در نوروز امسال شاهد بودیم.

روزبه کیفیت خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی را خوب اعلام کرد و افزود: توسط شهرداری‌ها و میراثفرهنگی اقدامات خوبی انجام شد و امیدواریم در سال‌های آینده نیز بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارایه کنیم.

استاندار قزوین گفت: گردشگری یک ظرفیت بالقوه برای استان قزوین است و ما هنوز در آغاز راه هستیم و باید یک اقدام اساسی در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: از اواخر دی ماه سال ۹۲ ستاد نوروزی فعالیت خود را آغاز کرد در این ستاد برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی برنامه ریزی شد.

روزبه افزود: این ستاد با اعضای دستگاه‌های ذی ربط در حوزه‌های مختلف تشکیل شد و در استان خیلی به موقع و سریع کار خود را انجام داد و مشارکت و همراهی دستگاه‌ها نیز با ستاد خوب بود.

استاندار در ادامه تصریح کرد: ارائه خدمات نوروزی توسط گروه‌های خدمات رسان در حوزه‌های امنیت، بهداشت، سلامت، هلال احمر، راهداری، اطلاع رسانی و.. به نحو شایسته‌ای انجام شد.

روزبه افزود: ما به جذب گردشگر در استان قزوین هنوز به عنوان یک امر جدی توجه نکرده‌ایم در صورتیکه توجه به این امر ضروری است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری افزود: اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی به عنوان چهار کلید واژه اساسی بایستی محور برنامه ریزی‌های مدیران و کار‌شناسان در راستای توسعه استان باشد.

استاندار بیان کرد: با تدابیر خوب مدیران و کار‌شناسان متخصص بایستی ظرفیت‌ها را به فعلیت درآورده و شعار امسال را عملی سازیم.

وی افزود: ما در حوزه اقتصاد مقاومتی اگر برش استانی نداشته باشیم موفق نخواهیم شد و بایستی در این حیطه به تقویت اقتصاد غیر نفتی روی آوریم.

روزبه افزود: در تقویت گردشگری نیز بایستی با همکاری مدیران گام‌هایی برداریم که این بخش به اقتصاد پویا تبدیل شود تا در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال حرفی برای گفتن داشته باشیم و در این راستا نیزبایستی رشتهٔ گردشگری در دانشگاه‌های استان ایجاد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز