خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

تولید ناخالص ملی و فضای کسب و کار در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۵۰

با وجود اینکه زیرساخت‌های مناسبی در کشور وجود دارد تولید ناخالص ملی و فضای کسب و کار در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

ایلنا: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با وجود اینکه زیرساخت‌های مناسبی در کشور وجود دارد تولید ناخالص ملی و فضای کسب و کار در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

به گزارش ایلنا از شهر صنعتی البرز؛ فردین بابایی در این اولین جلسه هماهنگی برگزاری هفته کارگر که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری در محل خانه کارگر استان قزوین برگزار شد با اشاره به جایگاه نامناسب ایران در رتبه بندی فضای کسب و کار گفت: با وجود اینکه زیرساخت‌های مناسبی در کشور وجود دارد تولید ناخالص ملی و فضای کسب و کار در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

بابایی در خصوص تعیین دستمزد کارگران، بیان کرد: روش تعیین دستمزد در ایران صحیح نیست و کارفرما اظهار می‌کند که اگر فلان مبلغ باشد مجبور می‌شویم کارگران را اخراج کنیم و چون آمار دقیقی نیز از مقدار سود کارفرمایان وجود ندارد دولت مجبور می‌شود به خواسته آن‌ها تن بدهد تا مشکلات بیشتری به وجود نیاید.

بابایی همچنین با انتقاد از پایین بودن نرخ بهره وری در صنایع و کشاورزی اظهار کرد: متاسفانه هر روز تعطیل به کشور هزینه بالایی را تحمیل می‌کند و این امر در کنار مسائل دیگر سبب شده تا بهره‌وری در کشورمان پایین باشد.

وی با اشاره به اهتمام رهبری به در ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی، گفت: در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی حول محور حوزه کارگری در تلویزیون و رادیو نمایش داده می‌شد و حتی هر روز در زمان مشخص برنامهٔ رادیوی در خصوص مسائل کارگری وجود داشت که متاسفانه چند سالی است که در رسانه‌ها کارگران فراموش شده‌اند.

نمایندگان تشکل‌های کارگری هم با اشاره به اینکه امنیت شغلی کارگران با توجه به موقت بودن قرارداد‌ها و نبود قوانین جامع در خصوص حمایت از کارگران متزلزل است بر بیان خواسته‌های جامعه کارگری در هفته کارگر از مسئولین تاکید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز