خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین:

راه‌اندازی پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات از نیازهای قزوین است

کد خبر : ۱۱۳۱۹۸

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت: راه اندازی پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات از نیازهای استان می باشد.

ایلنا: مدیرعامل هلال احمر استان قزوین گفت: راه اندازی پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات از نیازهای استان است.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حسین درویشوند افزود: یکی از نقایص موجود در این استان، عدم وجود یک پایگاه پشتیبانی عملیات امداد و نجات است که از نیازهای اساسی استان می‌باشدودر واقع این پایگاه باید بحران را مدیریت کند.

مدیرعامل هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه این پایگاه در استان وجود ندارد، در نتیجه پایگاه امداد هوایی نیز نداریم تا آشیانه بالگرد و سوله‌های امدادی برای دپوی اقلام امدادی تدارک دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد پایگاه امدادی استان، زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در منطقه انجیلاق در نظر گرفته شده که با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی در سال ۹۱ دیوارکشی آن انجام شده است و ادامه اجرای پروژه نیاز به اعتبارات لازم دارد.

درویشوند با تاکید بر اینکه نداشتن این پایگاه به معنای آن نیست که پایگاه امدادی در استان وجود ندارد بیان کرد: پایگاه امدادی وجود دارد ولی پایگاه فعلی با شرایط و استانداردهای بین المللی همخوانی ندارد، برای نمونه یکی از مهم‌ترین و جدی‌ترین ویژگی‌های یک پایگاه امدادی این است که این پایگاه خارج از شهر باشد تا بتواند در مواقع بحران خود مرکز ارتباطی مناسب و دسترسی‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود این کمبود جدی، آمادگی ما برای پاسخگویی به حوادثبسیار خوب است و از نظر نیرو و تجهیزات و حتی در سرعت عمل نیز شرایط خوبی در استان و کشور داریم و در صورت بروز حادثه، هلال احمر استان آمادگی دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد تا پس از ۷۲ ساعت کمک‌های استان‌های همجوار نیز برسد وخوشبختانه توان هلال احمر استان قزوین در حد مطلوبی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز