خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه‌ی مطبوعات استان قزوین:

۲۸ آبان ماه انتخابات شورای مرکزی خانه‌ مطبوعات قزوین برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۳۳

توقع داشتیم که سومین دوره‌ی انتخابات خانه‌ی مطبوعات قزوین زودتر برگزار ‌شود ولی به دلیل محدودیت‌هایی این انتخابات ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

ایلنا: رئیس خانهٔ مطبوعات استان قزوین گفت: توقع داشتیم که سومین دورهٔ انتخابات خانهٔ مطبوعات زود‌تر برگزار ‌شود ولی به دلیل محدودیت‌هایی این انتخابات به تعویق افتاد و براساس تصمیم‌گیری اعضای شورای مرکزی فعلی، انتخابات خانهٔ مطبوعات ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ علی علیمحمدی در نشست خبری افزود: ‌تنها کسانی می‌توانند نسبت به کاندیداتوری برای عضویت در هیات مدیره خانهٔ مطبوعات اقدام کنند که نسبت به تمدید کارت عضویت خود اقدام کرده باشند.

رئیس خانهٔ مطبوعات استان قزوین با اعلام اینکه افرادی که موفق به تمدید کارت خانه‌ نشده‌اند تا پنجم آبان ماه فرصت دارند نسبت به تمدید آن اقدام نمایند، اظهار داشت: ‌ این فرصت قابل تمدید نخواهد بود و براساس تصمیمی که اعضای شورای مرکزی خانهٔ مطبوعات گرفته شده، افرادی حق رای در این انتخابات خواهند داشت که حتما کارت عضویت خود را تمدید کرده باشند.

علیمحمدی با اعلام اینکه طی روزهای آینده فراخوان دعوت برای کاندیداتوری در هیات مدیرهٔ خانهٔ مطبوعات صادر خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقمندان از تاریخ ۲۵ مهرماه تا پنجم آبان ماه با مراجعه به خانهٔ مطبوعات فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

وی یادآور شد: بررسی صلاحیت افراد ثبت‌نامی از ششم آبان ماه توسط مرجع ذیصلاح که ادارهٔ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌باشد، انجام خواهد شد و یک هفته قبل از برگزاری انتخابات نتایج بررسی صلاحیت‌ها به افراد ثبت‌نامی اعلام می‌شود.

رئیس خانهٔ مطبوعات استان قزوین همچنین یادآور شد: یکی از تصمیماتی که هیات مدیره فعلی خانهٔ مطبوعات تصویب کرده آن است که هر فردی در حوزه رای دهی، می‌تواند وکالت یک نفر را بر عهده بگیرد.

وی در خصوص شرایط کاندیداتوری گفت: حداقل مدرک تحصیلی برای کاندیداتوری در سومین انتخابات شورای مرکزی خانهٔ مطبوعات، لیسانس می‌باشد ولی براساس تبصره‌ای که در مجمع گذاشته شد فعالیت مستمر پنج ساله در مطبوعات معادل یک مقطع به حساب می‌آید.

رئیس خانهٔ مطبوعات در بخش دیگری از سخنانش به تشریح عملکرد دومین دورهٔ هیات مدیره خانهٔ مطبوعات استان پرداخت.

وی برگزاری جشنوارهٔ مطبوعات با همکاری برخی از دستگاه‌ها، رایزنی با مدیران به منظور حضور نماینده‌ای از مطبوعات در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان و پیگیری بخشی از مطالبات آنان، ارسال ۱۲۰ هزار پیامک در مناسبت‌های مختلف و حوزه اطلاع‌رسانی پیگیری پروندهٔ پزشکی برخی از مطبوعاتی‌ها در سازمان تامین اجتماعی، پیگیری پروندهٔ قضایی تعدادی از فعالان مطبوعاتی، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه مطبوعات و اهدای ۵۰۰ میلیون تومان به اعضا طی چند سال تاسیس این صندوق، هماهنگی با نشریات به منظور ایجاد غرفه خاص رسانه به منظور حضور در نمایشگاه‌های کتاب برپا شده در استان بخشی از فعالیت اعضای هیات مدیرهٔ فعلی عنوان کرد.

علیمحمدی در ادامه تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی برای خبرنگاران، تهیهٔ سبد غذایی در سال ۸۹ و ۹۰ برای اعضا، برپایی دورهٔ اردوی خانوادگی به شمال کشور بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده در طول دورهٔ فعالیت اعضای شورای مرکزی خانهٔ مطبوعات فعلی‌ست.

علیمحمدی پیگیری استقرار چهار کیوسک مطبوعاتی برای دسترسی بهتر مردم به رسانه‌های استان و افزایش فروش، دیدار با مدیران اجرایی، نمایندگان مجلس و شهرداری به منظور اختصاص مکانی خاص برای فعالیت خانهٔ مطبوعات، پیگیری برای ایجاد تعاونی مصرف مخصوص اصحاب رسانه را از جمله این اقدامات عنوان و ابراز امیدواری کرد: با پیگیری اعضای شورای مرکزی آیندهٔ خانهٔ مطبوعات شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز