واکنش جان کربی به خبرنگار رویترز

فیلم / توهین نکن و سعی نکن به من انگلیسی یاد بدهی

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۷۶۵

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری در واکنش به سوال یک خبرنگار در خصوص گزارش موسسه علوم و امنیت بین الملل در مورد ایران، از کوره در رفت.

به گزارش چند رسانه ای ایلنا به نقل از وسترن ژرنالیست، جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از اینکه تاکید کرد اعضای کمیسیون مشترک ایران را در بخش‌هایی از مفاد توافق راهنمایی کردند و این راهنمایی تحت اجماع همه طرف‌های توافق بوده است، توسط خبرنگار رویترز  تحت فشار قرار گرفت.

این خبرنگار به جان کربی گفت: «اجماع در ادبیات دیپلماتیک به این معناست که همه اعضا باید متفق القول باشند. حال این چه جور اجماعی بوده که همه اعضای کمیسیون مشترک برجام نسبت به مفاد آن سکوت کرده‌اند؟ یعنی چطور ممکن است همه اعضا به این نتیجه برسند که این مسئله را عمومی نکنند؟»

جان کربی پاسخ داد: همه اعضای کمیسیون مشترک متفق‌القول تصمیم گرفتند که بهتر است این مذاکرات و تصمیم‌ها مخفی باقی بماند یا به عبارتی همان اجماعی که شما گفتید. 

او ادامه داد: به من توهین نکن و سعی نکن آنجا بایستی و به من انگلیسی یاد بدهی؟ بیاید بزرگ شویم. در مذاکرات دیپلماتیک به ویژه در مذاکرات چند جانبه اینگونه تصمیمات محرمانه است، مگر اینکه همه احزاب به توافقی غیر از این برسند، بنابراین اعضای  کمیسیون مشترک تصمیم گرفتند که این مسئله را مخفی نگه دارند.

در گزارش دیوید آلبرایت رئیس موسسه علوم و امنیت بین‌الملل گفته شده که این تصمیمات مخفیانه به توافق برجام ضمیمه شده است. از آن گذشته تصمیم‌گیری‌های مخفیانه  کمیسیون مشترک ایران را قادر ساخته به طور سیستمیک برجام را تضعیف کند. این مسئله در ابعاد مختلف این تصمیم‌ها نمایان است.

 دولت اوباما این گزارش را رد کرده و آن را انتقادهایی به توافق برای تضعیف آن از طریق اطلاعات غلط خوانده است.     

 

حجم ویدیو: ۱۰.۴۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۱۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز