فیلم / سخنگوی داعش در شمال سوریه به هلاکت رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۵۱۵

ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش در حمله جنگنده های آمریکایی به شهر الباب در شمال سوریه کشته شد.

به گزارش گروه فیلم و صوت ایلنا ، نسیبه موسی گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گزارش داد: ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش در حمله جنگنده های آمریکایی به شهر الباب در شمال سوریه کشته شد.
 خبرگزاری اعماق وابسته به گروه داعش با صدور بیانیه ای خشمگینانه و کوتاه از کشته شدن العدنانی در جریان بازدید از جبهه های نبرد در حلب خبر داد.عناصر داعش لقب منجنیق را به ابومحمد العدنانی داده بودند. العدنانی چهره رسانه ای و تنها سخنگوی داعش محسوب می شد. این عدنانی بود که از تشکیل خلافت اسلامی خبر داد. بیانیه های مکتوب و صوتی داعش به نام وی صادر می شد. او همچنین به واسطه اظهارات و تهدیدهایی که علیه بسیاری از کشورهای جهان انجام می داد، مشهور شد. گروه داعش هویت واقعی ابومحمد العدنانی را « طاها صبحی فلاحه» معرفی کرده است. وی دارای تابعیت سوری است و در سال 1977 در شهرک بنش در نزدیکی شهر سراقب استان ادلب به دنیا آمده است.  العدنانی از سال 2000 به فعالیت نظامی پرداخت. وی به همراه سی و پنج تن دیگر از نخستین بیعت کنندگان با ابومصعب الزرقاوی بود. 
العدنانی پس از آنکه ابوبکر البغدادی در اواخر سال 2011او را به سوریه فرستاد، نبرد خود را در این کشور آغاز کرد. وی به همراه ابومحمد الجولانی در راس گروهی که جبهه نصرت اهل شام نامیده می شدند به سوریه آمدند.
وی در سی ام ژوئن سال 2014 در مرز سوریه با عراق حاضر شد و از شکسته شدن مرزها و برپایی دولت خلافت بر سرزمین هایی که گروه داعش بر آن مسلط شده بود، خبر داد.   
خبرنگار این شبکه گفت:تردیدی نیست از دست دادن ابومحمد العدنانی ضربه دردناکی برای داعش محسوب می شود. پیش از وی نیز شماری از فرماندهان درجه یک گروه داعش مانند عمر الشیشانی، عبدالرحمان القادولی،حاجی بکر و حاجی معتز کشته شده بودند. محمد العدنانی در زمانی کشته می شود که داعش در تنگنا قرار گرفته است و در سوریه، عراق و لیبی برای حفظ موجودیت خود در حال نبرد است. 
داعش با از دست دادن فرد شماره 2 خود، عضو اصلی خود در نبرد تبلیغاتی را ازدست می دهد. دیگر امضای ابومحمد العدنانی پای بیانیه آتی داعش نخواهد بود.

 

حجم ویدیو: ۲۲.۳۴M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۴۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز