خبرگزاری کار ایران

شیطنت‌ها باعث‌شد از تیم‌ملی کنار بروم؛

لک: مشکل فوتسال ما تنها به خسوس بر نمی‌گردد / کسی نگران افول فوتسال‌ایران نیست!

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۰۱۶

اوضاع فوتسال ما چندان مساعد نیست و از دست دادن دو دوره جام قهرمانی آسیا و نتایج نه چندان جالب در جام‌جهانی نشان می‌دهد که ما نتوانستیم روند خوبی که از سال ۲۰۰۸ شروع شده بود را ادامه دهیم.

مربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان با بیان اینکه فوتسال ایران روند نزولی را طی می‌کند، گفت: اوضاع فوتسال مساعد نیست و به نظرم تنها خسوس نیست که عامل مشکلات است.

رضا لک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب در مورد نتایج اخیر تیم ملی در جام گرندپریکس‌برزیل گفت: به نظر من باخت به کلمبیا و نتایجی که در این تورنمنت به دست آوردیم به هیچ‌وجه در حد فوتسال ما نبود و با توجه به تیم‌هایی که در این تورنمنت حضور داشتند، انتظار این بود که به فینال مسابقات راه پیدا کنیم.

وی افزود: فوتسال ما از نظر نتیجه‌گیری در حال افول است و بخشی از این امر به دلایل فنی و بخشی دیگر به ساختار فوتسال کشور بازمی‌گردد. آنچه مشخص است اوضاع فوتسال ما چندان مساعد نیست و از دست‌دادن ۲ دوره جام قهرمانی آسیا و نتایج نه چندان جالب در جام جهانی نشان می‌دهد که ما نتوانستیم روند خوبی که از سال ۲۰۰۸ شروع شده بود را ادامه دهیم.

مربی سابق تیم ملی فوتسال اضافه کرد: به اعتقاد من مشکل فوتسال ما تنها خسوس نیست. فوتسال‌ما با فوتسال روز دنیا فاصله دارد. چراکه نتوانستیم با تیم‌های بزرگ دنیا مبارزه کنیم و خودمان را از نظر فنی به آنها نزدیک کنیم. دیدارهای فوتسال ما تنها شده بازی با روسیه و با تاکتیک‌های روز دنیا فاصله داریم و این امر به ساختار فوتسال ما برمی‌گردد که اشکالات بسیاری دارد.

وی در مورد عملکردخسوس کاندلاس در تیم ملی اظهار داشت: به اعتقاد من عملکرد ۲ ساله او باید مورد کارشناسی قرار بگیرد و اینکه آیا او توانسته از تجربه بین‌المللی خود برای دیداری‌های مهم به کمک فوتسال ما بیاید، این امر نیاز به بررسی کارشناسان دارد و باید با جمعی ازکارشناسان مورود بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

لک با بیان اینکه من بیشتر از هر کسی با خسوس و تفکرات فنی او آشنایی دارم، اظهار داشت: حدود ۶-۷ ماه با خسوس از نزدیک کار کردم و نتایج‌خوبی هم همراه تیم ملی گرفتیم. من بعضا از او انتقادهای فنی تندی می‌کردم، ولی او انتقادات من را نمی‌پذیرفت با این همه اعتقاد دارم او تمام توان فنی خود را در تیم ملی به کار نگرفته و نتوانسته نتایجی که از او انتظار می‌رود را به دست آورد.

وی در مورد جدایی خود از تیم ملی اظهار داشت: برخی شیطنت‌ها باعثشد از من انتقاد شود که یک مربی باشگاهی نمی‌تواند در تیم ملی حضور یابد و این مساله بیش از حد بزرگ‌نمایی شد تا جایی که ناچار شدم از تیم ملی کنار روم.

لک در مورد اینکه آیا باید با این نتایج فوتسال ما به همکاری خود با خسوس‌ ادامه دهد، گفت: به نظرم فوتسال ما این توان و ظرفیت را دارد که مربی بزرگ‌تر از خسوس را داشته‌باشد، اما باید نگاه به فوتسال و ساختار آن تغییر کند. فوتسال ما در حال حاضر از نظر ساختار باشگاهی، آموزش و… با مشکلات اساسی رو به رو است.

وی با بیان اینکه فوتسال ما در حال فاصله‌گرفتن از فوتسال دنیاست، گفت: متاسفانه کسی نگران افول فوتسال‌ایران نیست و در فدراسیون‌فوتبال همه به آن به عنوان بچه سر راهی نگاه می‌شود، این در حالی است که ما استعدادهای بسیار خوبی در فوتسال ایران داریم، ولی توجه مناسبی به استعدادها نداریم و نمی‌توانیم ظرفیت‌های این رشته را شکوفا کنیم.

مربی سابق تیم ملی فوتسال در بخش پایانی سخنان خود گفت: به نظر من کمیته فوتسال هم اختیارات محدودی دارد و نتوانسته از توانمندی مربیان‌ایرانی به خوبی استفاده کند، ضمن اینکه تعامل‌خوبی هم بین مربیان داخلی وجود ندارد وگرنه با تشکیل یک کمیته‌فنی خوب و قوی می‌توانستیم مشکلات را حل کنیم و تیم ملی را از نظر فنی به جایگاه بالاتری برسانیم تا بتواند افتخارات گذشته فوتسال‌ایران را تکرار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر