خبرگزاری کار ایران

ناکامی های ما با مربیان خارجی بوده؛

خوراکچی: افتخاری اعتمادی به کارشناسان ندارد / معلوم نیست خسوس تا جام جهانی بماند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۲۳۲

به نظر من افتخاری لجبازی نکرده، بلکه به خسوس اعتقاد دارد، اما او به کارشناسان اعتقاد پیدا نکرده و فکر می کند کارشناسان برای خودشان حرف می زنند.

پیشکسوت و کارشناس فوتسال کشورمان معتقد است که افتخاری به عنوان رئیس کمیته فوتسال آدم لجبازی نیست بلکه او به کارشناسان اعتقادی ندارد و به همین دلیل است که حرف آنها را نادیده می گیرد و کار خودش را انجام می دهد اما اگر قرار است تیم ملی ما جزو ۴ تیم برتر فوتسال جهان شده یا به فینال جام جهانی برسد این اتفاق با مربی ایرانی رخ خواهد داد.

گفتگوی محمود خوراکچی با خبرنگار ایلنا را در زیر می خوانید:

افتخاری اعلام کرده خسوس همچنان در تیم ملی فوتسال ماندگار است، در این رابطه چه صحبتی دارید؟
افتخاری در راس کمیته فوتسال است و مسئولیت تمام تیم های ملی برعهده وی است و جوابگوی نتایج و کیفیت تیم های ملی خواهد بود. ما همیشه به تصمیم او احترام گذاشته ایم و اگر پیشنهادی می دهیم صلاح فوتسال ایران را می خواهیم و سربلندی تیم ملی هدف ما است، چون معتقدیم تیم ملی فوتسال ایران می تواند در تورنمنت های بین المللی قدرت خودش را به رخ دنیا بکشد. ما اگر حرفی می زنیم نگران هستیم. در مورد خسوس هم باید بگویم آدم خوب و با شخصیتی است، اما جایگاه او پایین تر از فوتسال ما است و مربیانی در ایران داریم که خیلی قویتر از او عمل می کنند.

یعنی شما با مربی خارجی برای تیم ملی مخالف هستید؟
تجربه نشان داده مربی خارجی برای تیم ملی مفید نبوده و ناکامی های فوتسال ما با مربیان خارجی رقم خورده، به همین دلیل برای هدایت تیم ملی فوتسال ایران باید مربی ایرانی بگذاریم. خسوس و امثال وی را باید در آکادمی ها مورد استفاده قرار بدهیم چون در تیم ملی بزرگسالان ما نه او نه حتی لوزانو و لوپز هم نمی توانند موفق شوند به همین دلیل بهتر است مربی ایرانی بگذاریم چون از نظر روحی و روانی کاملا به بچه های ما اشراف دارند. در بازی های حساس ما مشکل تاکتیکی نداریم و فقط از نظر روحی باید بچه های ما را بسازند و مربی خارجی چون روحیات بچه های ما را نمی شناسد نمی تواند به لحاظ روحی آنها را در سطح مطلوبی قرار دهد.

با توجه به تمام انتقادات خسوس را حفظ کردند، آیا افتخاری با اهالی و کارشناسان فوتسال لجبازی می کند؟
افتخاری آدم لجبازی نیست. اگر افتخاری در این مقطع خسوس را در تیم ملی تثبیت کرده، یعنی اینکه به او اعتقاد پیدا کرده و ایرادهای خسوس که کارشناسان آنها را بیان می کنند از چشم افتخاری پنهان است. کارشناسان دلسوزانه صحبت می کنند چون همه ما سوار این کشتی هستیم و اگر کسی در این کشتی مشکل ایجاد کند همه ما غرق می شویم، پس بهتر است سکان هدایت این کشتی را به کسی بدهیم که آن را به ساحل نجات برساند.

اما افتخاری توجهی به نظرات کارشناسان و خبرگان فوتسال نمی کند. این لجبازی نیست؟

برای اینکه افتخاری اعتقادی به کارشناسان ندارد و گر نه آدم لجبازی نیست. من دلسوزانه حرف می زنم و واقعیت ها را گفته و می گویم و دنبال منافع شخصی نیستم، چون اگر من فقط نفع ببرم دودش به چشم کل فوتسال می رود. به نظر من افتخاری لجبازی نکرده بلکه به خسوس اعتقاد دارد، اما او به کارشناسان اعتقاد پیدا نکرده و فکر می کند کارشناسان برای خودشان حرف می زنند. آیا اسپانیا، ایتالیا، روسیه و برزیل که قدرت های فوتسال دنیا هستند از مربیان خارجی در تیم ملی خود استفاده می کنند؟ نه آنها چنین کاری نمی کنند چون جزو قدرت های فوتسال دنیا هستند. ما هم جزو قدرت های فوتسال دنیا هستیم و به همین دلیل استفاده از مربیان خارجی توهین به مربیان داخلی است. اگر مدیر خارجی بیاورند، مدیران داخلی ما با این همه توانمندی ناراحت نمی شوند و این کار برای آنها توهین آمیز نیست؟

به نظر شما خسوس در جام جهانی موفق می شود؟
معلوم نیست خسوس تا آن زمان در تیم ملی ما باشد، چون او تا آخر سال قرارداد دارد و معلوم نیست قراردادش تمدید می شود یا نه؟ امیدوارم افتخاری عمیق تر به مسائل فکر کند تا شاید شاهد تغییر و تحولی در تیم ملی باشیم. عده ای انتقاد کرده اند که کمک های خسوس ضعیف بوده، اما من این حرف را قبول ندارم. کمک های خسوس از قدیمی های فوتسال ایران و بازیکنان سابق تیم ملی هستند، پس توپ را به زمین مربیان ایرانی نیندازیم چون کمک های خسوس ضعیف نیستند. اگر قرار است ما در جام جهانی جزو ۴ تیم برتر باشیم یا فینالیست مسابقات جهانی شویم این کار با مربی ایرانی اتفاق می افتد.

شما چندی پیش از هیات رئیسه کمیته فوتسال انتقاد کرده بودید، درست است؟
نه، صحبت های من را بد انتقال داده اند. اعضای هیات رئیسه کمیته فوتسال همه از زحمت کشان فوتسال هستند و مدیران بسیار قوی و کار بلدی هستند من هر گز نگفته ام که آنها آدمهای بدی هستند بلکه گفتم اعضای هیات رئیسه همه از مدیران هستند و پیشنهاد دادم بهتر است یکی - دو تا مربی هم در هیات رئیسه کمیته فوتسال باشند تا آدم های فنی هم در مورد فوتسال ما نظر دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز