خبرگزاری کار ایران

فوتسال ایران ذلیل و بدبخت شده؛

شمس: نظری سرخورده به روسیه برگشت / خداحافظی فخیم به خاطر برخورد بد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۸۶

برای فدراسیون فوتبال متأسفم که ارزش پیراهن تیم ملی را به راحتی از بین می‌برند. همین کارها را می‌کنند که فوتبال ساحلی از فوتسال جلو می‌زند و الآن خواهان جدایی از کمیته فوتسال هستند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال معتقد است اتفاقات پیرامون تیم ملی باعثشده قداست پیراهن ملی از بین برود. او معتقد است برخورد ناشایست با برخی از بازیکنان یکسری معضلات را برای فوتسال ایران به وجود آورده است.

گفت‌وگوی حسین شمس با خبرنگار ایلنا را در این زمینه بخوانید:

تیم ملی فوتسال مقابل روسیه ۲ بازی تدارکاتی انجام داد. این بازی‌ها را چطور دیدید؟

تیم روسیه برای این دو بازی فقط سه بازیکن اصلی خود یعنی شماره ۷،۱۱ و ۱۳ را همراه خودش آورده بود و بقیه بازیکنان روسیه سنتی بودند برعکس ما که ۳ لژیونر خودمان را آورده بودیم و ۶ بازیکن گیتی پسند که به تیم ملی در جام گرند پریکس پشت کرده بودند و قرار بود محروم کنند را در اردوی تیم ملی داشتیم و با این عمل کلاس تیم ملی را پایین آوردیم و قداست تیم ملی زیر سوال رفت. به هر حال یک فراخوان از تمام عالم زده بودند که تیم نصفه و نیمه روسیه را ببرند که در بازی اول بردند اما تساوی در بازی دوم و برابر تیم سوم روسیه غیرقابل قبول است.

تیم امید هم مقابل روسیه بازی کرد. عملکرد تیم ملی امید ایران را چطور دیدید؟

باید اذعان کنیم تیم ملی امید فوتسال ایران که یک شبه جمع شده بود و در رده دانش‌آموزی قهرمان جهان شده بودند، امید روسیه را بردند و این اتفاق نشان داد پشتوانه‌سازی برای فوتسال به خوبی انجام شده است.

مصطفی نظری در این دو بازی به میدان نرفت. در مورد نیمکت‌نشینی او صحبت می‌کنید.

متأسفانه مصطفی نظری را از روسیه می‌آورند و می گویند می‌خواهیم تو را روی نیمکت تست کنیم تا ببینیم توانایی نیمکت‌نشینی را داری یا نه که باعثمی‌شود نظری سرخورده و ناراحت به تیم باشگاهی‌اش در روسیه برگردد و این درحالی بود که تمام یزدی‌ها نظری را تشویق می‌کردند اما برخورد بدی از سوی کادر فنی با نظری شد و با حالت بسیار ناخوشآیندی به روسیه برگشت.

در ارتباط با خداحافظی فرهاد فخیم از تیم ملی چه صحبتی دارید؟

وقتی کاپیتان تیم صدرنشین لیگ برتر را می‌آورید و در دو بازی تدارکاتی مقابل روسیه فقط یک دقیقه از او استفاده می‌کنند، به بازیکن برمی‌خورد. آقایان از تیم گیتی‌پسند که بازیکنان آن به تیم ملی پشت کرده بودند ۶ بازیکن را می‌آورند اما از تیم دبیری صدرنشین، کاپیتانش را فقط دعوت می‌کنند و یک دقیقه بازی به او بازی می‌رسد. این کارها قداست تیم ملی را می‌شکند. برای فدراسیون فوتبال متأسفم که ارزش پیراهن تیم ملی را به راحتی از بین می‌برند. همین کارها را می‌کنند که فوتبال ساحلی از فوتسال جلو می‌زند و الآن خواهان جدایی از کمیته فوتسال هستند. یعنی فوتسال اینقدر بدبخت شده که فوتبال ساحلی می‌خواهد از کمیته فوتسال جدا شود. چرا اینقدر فوتسال در ایران ذلیل شده؟ وزارت ورزش تا چه زمانی می‌خواهد سکوت کند.

این قضایا بیشتر به کفاشیان مربوط است تا وزارت ورزش؟

من که از کفاشیان ناامید شده‌ام چون این رشته را رها کرده، اما نمی‌داند فوتسال ۱۲ میلیون بازیکن ثبت شده در ایران دارد و آن را به امید خدا رها کرده‌اند. توقع داریم یک حرکتی برای تیم ملی انجام شود. باید برای رشد این رشته از کارشناسان و مربیان فوتسال نظرخواهی کرد. متأسفانه کسی را به عنوان مسئول فوتسال این مملکت می‌گذارند و از اهالی فوتسال در این رابطه نظرخواهی نمی‌کنند. این آقا کجای فوتسال ایران بوده که او را به فوتسال تحمیل می‌کنید و مسئول فوتسال این مملکت می‌شود؟! وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد، نتیجه این می‌شود که چنین آدمی به هیچ اصولی در این فوتسال پایبند نیست و بازیکنان به تیم ملی پشت می‌کنند و به جای تنبیه، خیلی راحت به تیم ملی برمی‌گردند و با این کار قداست پیراهن تیم ملی را از بین می‌برند که به هیچ قیمتی نمی‌توان آن را برگرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز