خبرگزاری کار ایران

جلسات مختلفی برای توجیه بازیکنان گذاشتیم؛

هاشمیان: تخفیف مجازات قلیان‌کش‌ها وظیفه کمیته‌انضباطی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۷

مصرف قلیان آسیب جدی به توانایی‌های جسمانی ورزشکاران وارد می‌کند و همین مسئله باعثافت عملکرد می‌شود. از اخلاق حرفه‌ای‌ هم به دور است که یک فوتبالیست بخواهد دست به اینگونه کارها بزند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: کاهش یا تعلیق محرومیت‌ها و جرائم افرادی که همراه تیم زیر ۲۲ سال در کیش قلیان کشیده بودند به کمیته انضباطی مربوط می‌شود.

احمد هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا با اشاره به اینکه نیکوتین جزو مواد نیروزا محسوب می‌شود یا نه بیان داشت: کشف این ماده در تست‌های دوپینگ فوتبالیست‌ها دوپینگ محسوب نمی‌شود اما میزان آن اندازه‌گیری شده و دلایل آن پرسیده می‌شود. البته این ماده در لیست نظارتی ستاد مبارزه با دوپینگ قرار گرفته و به احتمال فراوان در سال‌های آینده جز مواد نیروزا قرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: تا آن زمان ممکن است فوتبالیست‌ها با مصرف بی‌رویه نیکوتین به این ماده عادت کنند، آن وقت که این ماده جز مواد نیروزا قرار بگیرد ترک آن برای فوتبالیست‌ها سخت خواهد بود، ضمن اینکه مصرف قلیان آسیب جدی به توانایی‌های جسمانی ورزشکاران وارد می‌کند و همین مسئله باعثافت عملکرد می‌شود. از اخلاق حرفه‌ای‌ هم به دور است که یک فوتبالیست بخواهد دست به اینگونه کارها بزند. فوتبالیست باید از پرداختن به این مسئله پرهیز کند چراکه در جامعه به عنوان یک الگو مطرح است.

رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ما برای توجیه بازیکنان برای عدم کشیدن قلیان جلسات متعددی را با ‌آنها برگزار کردیم و هشدارهای لازم را به آنها داده‌ایم، اما اگر خطایی در این ارتباط از سوی بازیکنان فوتبال صورت بگیرد من پزشک هستم و وظایف خاص خودم را در کمیته پزشکی فدارسیون فوتبال دارم. اگر نیاز به برخورد باشد در این مورد کمیته انضباطی ورود می‌کند، حتی در مورد تخفیف مجازات هم این وظیفه کمیته انضباطی است که اعمال‌نظر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز