خبرگزاری کار ایران

رنکنیگ مربیان باشگاهی جهان؛

کارلتو همچنان در صدر / سقوط ۲ پله‌ای مورینیو و یورگن کلوپ / روند صعودی مربیان‌ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۱۳۴

سرمربی ایتالیایی و موفق باشگاه رئال‌مادرید مثل ماه‌های گذشته همچنان در صدر این رده‌بندی قرار دارد و برترین مربی باشگاهی جهان است.

وب‌سایت coachworldranking تازه‌ترین رده‌بندی برترین مربیان باشگاهی فوتبال جهان را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران، بر اساس رده‌بندی منتشر شده کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی و موفق باشگاه رئال‌مادرید مثل ماه‌های گذشته همچنان در صدر این رده‌بندی قرار دارد و برترین مربی باشگاهی جهان است.

دیگو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکومادرید و پپ گواردیولا، سرمربی اسپانیایی بایرن‌مونیخ نیز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند.

نکته جالب اینکه در این رده‌بندی یورگن کلوپ، سرمربی جوان و آلمانی دورتموند نیز با وجود وضعیت نه چندان مطلوب تیمش در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا همچنان در میان ۱۰ مربی برتر باشگاهی جهان قرار دارد اما نسبت به ماه گذشته ۲ پله سقوط کرده و از رده هشتم به رده دهم رسید است. ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی نیز از رده پنجم به رده هفتم سقوط کرده‌ است.

رده‌بندی ۱۰ مربی باشگاهی برتر جهان به شرح زیر است:
۱ - کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال‌مادرید با ۱۷۷۷۳ امتیاز
۲ - دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید با ۱۴۰۵۵ امتیاز
۳ - پپ گواردیولا، سرمربی بایرن‌مونیخ با ۱۳۹۷۴ امتیاز
۴ - اونای امری، سرمربی سویا با ۱۱۶۱۲ امتیاز
۵ - لوئیز انریکه، سرمربی بارسلونا با۱۱۰۰۰ امتیاز
۶ - خورخه خسوس، سرمربی بنفیکا با ۱۰۹۰۵ امتیاز
۷ - ژوزه مورینیو، سرمربی چلسی با ۱۰۶۵۰ امتیاز
۸ - لورن بلان، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن با ۱۰۳۸۷ امتیاز
۹ - آرسن ونگر، سرمربی آرسنال با ۹۵۴۴ امتیاز
۱۰ - یورگن کلوپ، سرمربی بروسیا دورتموند با ۹۰۳۹ امتیاز

در این رده‌بندی سه مربی ایرانی نیز حضور دارند. حسین فرکی، سرمربی سپاهان، امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال و افشین قطبی، سرمربی سابق شیمیزو اس‌پالس ژاپن که در حال حاضر بدون تیم است. نکته جالب اینکه حسین فرکی، سرمربی باشگاه سپاهان نسبت به رده‌بندی آخر این سایت ۱۴ پله صعود کرده و از رده ۲۴۰ به رده ۲۲۶ رسیده است. امیر قلعه‌نویی نسبت به رده‌بندی قبلی یک پله صعود کرده و به رده ۵۶۵ آمده و افشین قطبی با وجود آنکه بدون تیم است، ۱۰ پله بالا آمده و در رده ۶۷۰ قرار دارد.

سه گراف زیر نیز نوسان سه نماینده ایران در این رده‌بندی را نشان می‌دهد. همانطور که در این گراف‌ها نیاز مشخص است فرکی از زمان حضور موفق در باشگاه فولاد خوزستان مدام در این رده‌بندی در حال صعود است اما قلعه‌نویی و قطبی که روزی در رده هفتاد و هشتم این رده‌بندی نیز قرار داشته، در حال سقوط هستند. بهترین رتبه امیر قلعه‌نویی در این رده‌بندی نیز رده ۱۷۲ بوده که در نوامبر ۲۰۱۳ به دست آورده است اما رده فعلی، بهترین رده‌ای است که فرکی تا بحال آن را تجربه کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز