خبرگزاری کار ایران

کارنامه‌درخشانی در جام‌ملت‌ها داشتیم؛

فغانی: امیدوارم داوری‌ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ حضور پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۴۵

تیم داوری ایران توانست مسابقه نهایی جام ملت‌های آسیا را به خوبی قضاوت کند و عنوان بیشترین قضاوت را به نام خود به ثبت برساند.

داور بین المللی کشورمان گفت: تیم داوری ایران کارنامه درخشانی در جام ملت‌های آسیا داشت.

به گزارش ایلنا، علیرضا فغانی که زادگاهش روستای‌جابوز در ۱۰ کیلومتری بردسکن قرار دارد، با بیان این مطلب اظهار کرد: با کارنامه درخشان تیم داوری ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا امید است یک تیم کامل داوری از ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور پیدا کند.

این داور خراسانی افزود: تیم داوری ایران توانست مسابقه نهایی جام ملت‌های آسیا را به خوبی قضاوت کند و عنوان بیشترین قضاوت را به نام خود به ثبت برساند.

وی بهترین خاطره ورزشی خود را قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا عنوان کرد و گفت: اگرچه ایران در این مسابقات از گردونه رقابت‌ها حذف شد ولی خوشبختانه پرچم ایران با حضور داوران‌ایرانی در این مسابقات بالا رفت و این بزرگترین افتخار برای کشورمان است.

وی با بیان اینکه خراسان در بخش داوری فوتبال جایگاه‌ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: سخندان، کامرانی‌فر، قهرمانی، تقی‌پور و ترکی نمونه‌های بارز داوران‌خراسانی کشور هستند و این استان پهناور تاکنون بیشترین داور ملی و بین المللی را داشته است.

همچنین رضا سخندان نیز گفت: اگرچه خراسان بیشترین داور بین‌المللی فوتبال را در کشور به خود اختصاص داده اما چند سالی است در حوزه تربیت‌داور فعالیت کمرنگی دارد. هیئت فوتبال استان باید در راستای تربیت جوانان و نوجوانان، در بخش آموزش داوران فعال‌تر عمل کند تا خراسان جایگاه خود را در زمینه داوری حفظ کند.

سخندان از برگزاری کلاس استعدادیابی داوری با شرکت ۶۰۰ دانش‌آموز در مشهد خبر داد و گفت: تاکنون از سوی فدراسیون به تعدادی از شرکت‌کنندگان کارت درجه ۳ داوری داده شده و عده‌ای نیز به درجه ۲ ارتقا پیدا کرده اند. خوشحالم برای دومین بار به بردسکن سفر کرده‌ام. اولین سفرم به بردسکن ۱۵ سال پیش به همراه محسن ترکی برای قضاوت یک بازی بود.

وی داوری در فینال جام ملت‌های آسیا را یک افتخار بزرگ برای جامعه داوری ایران و خراسان دانست.

مسئولان ورزشی شهرستان بردسکن در مراسمی از این دو داور برجسته کشور تجلیل به عمل آوردند. همچنین علیرضا فغانی و رضا سخندان با حضور در سایت اداری و مجموعه ورزشی شهید اسماعیلی بردسکن از نزدیک در جریان وضعیت و اقدامات حوزه ورزش شهرستان قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز