خبرگزاری کار ایران

نه خریدار استقلال‌ام، نه پرسپولیس؛

محمدی: نگذارند از جایگاه مردمی سرخابی‌ها سوءاستفاده کنند / واگذاری به داخلی‌ها باشد، نه افراد خارجی!

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۵۵

اینکه مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان بر اساس چه معیارهایی تعیین شده مهم است چرا و بر چه اساسی این مبلغ را تعیین کرده‌اند؟ باید معلوم شود آیا این مبلغ برای برند این دو باشگاه است یا اینکه سهام آنها؟!

رئیس اتحادیه فوتبال کشورمان گفت: فی‌النفسه اینکه تلاش کنیم باشگاه‌های کشور به طور خصوصی اداره شوند بسیار خوب است.

عزیزالله محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره واگذاری سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش‌خصوصی بیان داشت: در اینکه باشگاه‌ها به سمت خصوصی‌شدن بروند حرکت خیلی‌خوبی است، اما اینکه مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان براساس چه معیارهایی تعیین‌شده مهم است چرا و بر چه اساسی این مبلغ را تعیین کرده‌اند؟ باید معلوم شود آیا این مبلغ برای برند این دو باشگاه است یا اینکه سهام آنها؟!

وی ادامه داد: باشد مشخص شود مسئول بدهی این ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس چه کسی است؟ یعنی خریدار سهام باید پول آن را بپردازد یا بر عهده دولت خواهد بود؟ ضمن اینکه نباید سهام به کسانی واگذار شود که فقط پول دارند، بلکه یک مزایده محدود بگذارند چراکه هر کسی شرایط گرفتن سهام را ندارد. سوای پیشکسوتان ۲ باشگاه هویت بقیه خریداران باید احراز شود، شاید برخی افراد از بیرون بیایند و با خرید سهام این ۲ باشگاه از جایگاه مردمی سرخابی‌ها سوءاستفاده کنند.

رئیس اتحادیه فوتبال کشورمان تاکید کرد: پول خرید ۳۰-۴۰ درصد سهام را در وهله نخست بگیرند، بعد از آن مابقی طی ۲-۳ سال قسط‌ بندی شود. در این بین باید سهام به گروهی واگذار شود که کاربلد باشند، نه اینکه از چاه به چاله بیفتیم.

محمدی افزود: در مجلس و دولت باید راه‌های درآمدزایی ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس از جمله حق‌پخش تلویزیونی، تبلیغات‌محیطی و رعایت قانون کپی‌رایت مورد توجه قرار بگیرد و میزان درآمدشان از این راه مشخص شود. باید به خریداران یکسری مزایا از جمله دادن وام، ملک و غیره پرداخت شود تا بخش‌خصوصی به حضور در باشگاه‌داری راغب شود. بخش خصوصی حداقل باید این اطمینان را داشته باشد که بعد از ۲-۳ سال که از جیب خرج کرد می‌تواند درآمدزایی کند.

رئیس اتحادیه فوتبال کشور اضافه کرد: همچنین سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس نباید به افراد خارجی واگذار شود، چراکه برای ما حیثیتی است. باید مراقب باشیم اگر افراد داخلی نتوانند سهام را بخرند، داخلی‌ها به نوعی با افراد خارجی جفت نشوند تا با حمایت آنها پا پیش بگذارند. به هر حال کسانی باید جزو خریداران باشند که در داخل نظام بوده و عاشق نظام باشند.

عزیزمحمدی در پاسخ به این سوال که آیا راغب هستید به بحثخرید سهام باشگاه پرسپولیس یا استقلال ورود کنید یا خیر، بیان داشت: من نه پول خرید سهام این دو باشگاه را دارم و نه کسانی را دارم که این دو باشگاه را بخرند، ولی اگر کسانی آمدند و از من نظر فکری و مشورتی خواستند در خدمت هستم.

وی در پایان گفت: از رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهم اگر کسی نتوانست سهام این باشگاه را بخرد، مبلغ آن را کاهش داده یا مدت اقساط را زیاد کنند تا این فضا مهیا شود که خریداران داخلی ورود کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز