خبرگزاری کار ایران

علی کریمی قید جام ملت‌ها را زد؛

معمای‌بزرگ در آستانه جام شانزدهم / جادوگر خودش را غیب کرد؟!

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۳۶۴

درباره غیبت ناگهانی کریمی حرف و حدیث‌‎های متعددی به گوش می‌رسد اما ۴ احتمال قوی را می‌توان در این تصمیم مربی تیم ملی دخیل دانست.

علی کریمی، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه پرواز کاروان ملی‌پوشان ایران به استرالیا برای حضور در شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، در تمرین این تیم حاضر نشد تا بازار شایعات درباره او و غیبتش داغ شود. البته جادوگر امروز در هتل آزادی، ‌ محل اقامت ملی‌پوشان هم حضور نداشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در حالیکه محمدمهدی نبی از غیبت کریمی ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید شماره ۸ سابق تیم ملی جواب تماس‌های مسئولان این تیم را نمی‌دهد، جادوگر پس از حضور نیافتن در اردوی تیم ملی، جمله عجیب «اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی» را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است! درباره غیبت ناگهانی کریمی حرف و حدیث‌‎های متعددی به گوش می‌رسد اما ۴ احتمال قوی را می‌توان در این تصمیم مربی تیم ملی دخیل دانست.

۱ - تکرار ماجرای صالح
اوایل خرداد سال جاری و تنها دو هفته مانده به آغاز رقابت‌های جام جهانی برزیل، مجید صالح دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش از سمت خود استعفا داد. دلیل این اقدام صالح البته خیلی زود مشخص شد. او که به عنوان مربی تیم ملی همراهی می‌کند با دستور کی‌روش حق نشستن روی نیمکت این تیم را نداشت و باید از روی سکوها بازی‌های تیم ملی را دنبال می‌کرد. این تصمیم مرد پرتغالی به مذاق مربی جوان ایرانی چندان خوش نیامد و مربی پیشین استقلال، عطای حضور در تیم ملی را به لقایش بخشید.

البته این ظاهر قضیه بود. چراکه بعدها برخی از ردپای مارکار ‌آقاجانیان در این اتفاق خبر دادند. گفته می‌شد آقاجانیان که پیش‌تر و از زمان ورود کی‌روش یکی از مربیان ثابت تیم ملی بوده، در گفت‌وگوهایی با سرمربی این تیم او را متقاعد کرده تا به جای مجید صالح، خودش در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی بنشاند، چون اگر صالح در تیم ملی می‌ماند با توجه به ترافیک موجود در کادر فنی، مارکار جایی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی نمی‌یافت.

حتی شایع شده بود مربی ارمنی تیم ملی پای دعواهای کی‌روش با قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده را هم وسط کشیده و به سرمربی تیم ملی اعلام کرده که صالح که آن زمان دستیار قلعه‌نویی بود، علیه تیم ملی و کی‌روش هم مصاحبه‌هایی انجام داده است. به این ترتیب مجید صالح که به هیچ‌وجه نمی پذیرفت مارکار جایگاه بالاتری از او در تیم ملی داشته باشد تصمیم به جدایی می‌گیرد و به توصیه برخی مسئولان فدراسیون از جمله علی کفاشیان و به خاطر مصالح ملی سکوت کرده و بعد از جام جهانی همه این مسائل را به طور شفاف در رسانه‌ها افشا خواهد کرد. البته کی‌روش در برنامه ورزش و مردم، به شدت این موضوع را تکذیب کرد.

هرچند این اتفاق هرگز نیفتاد و پس از جام جهانی، صحبتی از صالح در رسانه‌ها با این موضوع منتشر نشد، اما می‌توان از ابعاد دیگری به این قضیه نگاه کرد و شاید علی کریمی هم به نوعی دچار چنین پارادوکسی با کادر فنی شده باشد.

۲ - ناامیدی
تیم ملی ایران پس از نمایش نسبتاً خوبی که در جام‌جهانی، به ویژه برابر آرژانتین داشت، انتظارات را برای حضور موفق در جام‌ملت‌ها بالا برد، اما حالا با مصدومیت پژمان منتظری و خسرو حیدری، دو بازیکن کلیدی تیم ملی تا حدود زیادی روی روحیه تیم ملی و به ویژه کی‌روش اثر گذاشت. تا جایی که وی در اظهارنظری عجیب قطر و امارات را مدعیان اصلی صعود از گروه‌سوم عنوان کرد. به این ترتیب این احتمال ضعیف هم هست که کریمی با نگاهی به آینده مبهم تیم‌ملی در استرالیا، قید حضور در این تیم و شریک شدن در ناکامی احتمالی ملی‌پوشان را زده باشد. البته این احتمال چندان مستدل نیست و نمی‌توان درصد زیادی را به آن اختصاص داد.

۳ - حوادثاردوی‌آفریقا
مطابق خیلی از گمانه‌زنی‌ها، کی‌روش با ترکیب جام جهانی راهی استرالیا شد، اما این میان دعوت از بازیکنانی مانند امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده و… که به دلیل ضعف عملکرد مغضوب مربی تیم باشگاهی‌شان هم بودند از یک طرف و خط قرمز کشیدن روی نام کاپیتان قرمزپوشان پایتخت از سوی دیگر، علامت‌های سوال پررنگی را برای افکار عمومی ترسیم کرد.

۴ - پای نوری هم در میان است!

این علامت وقتی پررنگ‌تر می‌شود که محمد نوری در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی عملکردی بسیار خوبی داشته و به عنوان یک هافبک، هت‌تریک هم کرده تا آمادگی‌اش را به رخ بکشد، اما کی‌روش پس از اینکه نوری را همراه تیم ملی به برزیل نبرد، بازهم نام کاپیتان‌پرسپولیس را در‌ آستانه سفر به یکی دیگر از کشورهای نیم‌کره جنوبی خط زد. به این ترتیب برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران، تیم ملی ایران بدون اینکه از پرسپولیس بازیکنی داشته باشد، راهی مهمترین رخداد فوتبالی قاره می‌شود.

بعید نیست جادوگر که اسطوره باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آید، به این دلیل با تفکرات کی‌روش به مشکل برخورده باشد و به این دلیل، اردوی تیم ملی را ترک کرده باشد. به هرحال باید منتظر ماند و دید آیا لابی‌‎های مسئولان فدراسیون برای بازگرداندن کریمی به تیم ملی جواب می‌دهد، یا جادوگر سر حرف خود می‌ماند و تیم ملی را در ‌آستانه جام ملت‌های آسیا تنها می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز