خبرگزاری کار ایران

فدراسیون از مشاوران‌فوتبالی بهره‌بگیرد؛

صالح‌نیا: جای‌استخوان خردکرده‌ها در تیم‌های ملی خالی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۶۵

مگر وینگادا برای تیم چه کرد و یا قرار بود کرانچار چه کند؟ مگر آنها چه کرده‌اند که امثال ذوالفقارنسب نمی‌توانند انجام دهند؟

مربی بدنسازی باسابقه فوتبال کشور جای استخوان خورد کرده‌ها را در مدیریت فوتبال کشور خالی دانست و گفت: خیلی‌ها به اجبار کنار گود نشسته‌اند و اتفاقات فوتبال را نظاره می‌کنند، این درحالی است که باید از سال‌ها تجربه آنها استفاده کرد.

ولی‌الله صالح‌نیا با گلایه از بی‌مهری‌ها و کم توجهی‌های مسوولان فدراسیون فوتبال به پیشکسوتان‌ورزش به خصوص فوتبال کشور خواستار استفاده از تجربه افرادی شد که نه تنها مو در میدان ورزش سفید کرده‌اند، بلکه تجربه تیمداری نیز دارند.

از وی که هم اکنون مسئولیت انجمن آمادگی جسمانی و ایروبیک را عهده‌دار است و سال‌ها تجربه مربیگری بدنسازی در فوتبال حرفه‌ای و هم چنین کمک مربیگری را در کارنامه خود دارد، درخصوص شرایط کنونی فوتبال کشور پرسیدیم.

صالح‌نیا در نخستین جملات خود جای پیشکسوتان و به قول خودش «استخوان‌خوردکرده‌های ورزشی» را خالی دانست و گفت: خیلی ها به اجبار کنار گود ایستاده‌اند و اتفاقات‌فوتبال را نظاره می‌کنند که باید ازسال‌ها تجربه آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: در فدراسیون‌فوتبال همدوره‌ای‌های من رأس کارند از جمله خود کفاشیان، ولی آنطور که باید و شاید به مربیان ایرانی بها داده نمی‌شود. وضعیت فوتبال بزرگسالان ما به گونه‌ای است که ۵۰ روز تعطیلی را به خود دید و وضعیت تیم امید ما هنوز مشخص نشده است.

مربی بدنسازی رده‌های پایه فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که چرا تیم امید سال‌هاست حرفی برای گفتن ندارد؟ گفت: اختلافات درونی و شخصی باعثبه وجودآمدن چنین وضعیتی شده است. زمان ما در تیم امید، خداداد عزیزی و گل‌محمدی و امثال آنها بازی می‌کردند که نتیجه‌اش را چند سال بعد در رده بزرگسالان و در مسابقات حساس به خوبی شاهد بودیم چراکه در آن زمان ثبات در تیم وجود داشت و هرکس ساز خود را نمی‌زد. یکی دیگر از مهمترین مشکلات کنونی تیم امید نیز بحثسربازی بچه‌ها است که باید فکری اساسی برای آن اندیشید.

صالح‌نیا این مصاحبه را با طرح این سئوال که نمی‌دانم چرا با وجود مربیان مطرح و صاحب‌نام و صاحب‌سبک در کشور به دنبال مربی خارجی برای تیم‌های خود چه در امید و چه در بزرگسالان هستیم؟! اینگونه ادامه داد: مگر وینگادا برای تیم چه کرد و یا قرار بود کرانچار چه کند؟ مگر آن‌ها چه کرده‌اند که امثال ذوالفقار نسب نمی‌توانند انجام دهند؟

او تاکید کرد: مربیان ایران بهتر می‌توانند با بچه‌های ایران کار کنند. کشور ما پتانسیل بالایی در فوتبال دارد که می‌توانیم به بهترین شکل از آن بهره ببریم و این با میدان دادن به پیشکسوتان میسر خواهد شد. اگر کفاشیان بتواند مشاوران خوب ورزشی و فوتبالی را در همه کمیته‌های فدراسیون، کنار خود داشته باشد، قطعا به مراتب نتیجه بهتری خواهد گرفت.

صالح نیا نقش وزارت ورزش و جوانان را در این بین به عنوان متولی سازنده خواند و افزود: باتوجه به این که وزارتخانه نقش محوری در هدایت ورزش کشور برعهده دارد می تواند اتاق فکری برای فدراسیون ها باشد.

او حضوردکتر گودرزی، دکتر سجادی، دکتر خادم و دیگر معاونین ورزشی را در وزارت ورزش و جوانان فرصتی مغتنم برای ورزش کشور دانست و گفت: این ها از بطن و متن ورزش هستند؛ اگر این ها برای ورزش تصمیم نگیرند چه کسانی می خواهند تصمیم گیری و تصمیم سازی کنند. تجربه نشان داده هرگاه ورزشی ها رأس کار بوده اند وضعیت ورزش کشور بهتر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز