خبرگزاری کار ایران

تکلیف‌تیموریان مشخص نیست؛

آندو، سرگردان در قاره‌سیاه / دردسرهای یک خداحافظی‌بزرگ!

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۲۶

هیچ گشایشی در پرونده جدایی‌اش از اردوگاه آبی‌های‌پایتخت ایجاد نشده تا آندو در بلاتکلیفی کامل تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کند.

پرونده جدایی آندو تیموریان از استقلال همچنان پیچیده باقی مانده تا این ستاره تیم‌ملی، در بلاتکلیفی‌کامل تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از روزی که آندو تیموریان ساز جدایی کوک کرد تا امروز که شماره ۱۴ قرار است به همراه سایر ملی‌پوشان فوتبال به اردوی آفریقای‌جنوبی برود، هیچ گشایشی در پرونده جدایی‌اش از اردوگاه آبی‌های‌پایتخت ایجاد نشده تا آندو در بلاتکلیفی کامل، تهران را به مقصد ژوهانسبورگ ترک کند.

البته سفر افریقا می‌تواند این فرصت را به مدافع‌ - هافبک ملی‌پوش ایران بدهد که کمی درباره آینده‌‌ی مبهم‌اش تفکر کند، چراکه جدایی از استقلال آن‌هم در میانه‌راه بدون‌شک به مذاق هواداران‌آبی‌ها خوشایند نیست و داستان جدایی‌های‌بزرگ ستاره‌های‌سابق آبی‌پوش را تداعی می‌کند و این بار هواخواهان و آبی‌های دو آتیشه این ستاره خود را در صورت جدایی نخواهند بخشید.

ماجرای رفتن مجیدی، جباری، منتظری و نکونام هنوز هم برای «پرچم به دست‌های‌سکونشین‌‌آبی» هضم‌شدنی نیست و حالا در آستانه نیمه‌دوم لیگ‌برتر که استقلال بیش از هر چیزی نیاز به «ستاره‌‌های‌واقعی، نه کاغذی» دارد، رفتن آندو به مثابه فرو ریختن بخشی از سیستم‌تدافعی «قلعه‌ی ژنرال» خواهد بود. و این اتفاق ذهن هوادار آبی‌ را درگیر خود می‌کند؛ ‌ درگیر مساله‌ای که پذیرفتنی نیست. یعنی فرو نشاندن بارقه‌های قهرمانی مجدد در لیگ؛ یعنی اینکه آبی‌ها دچار خودزنی شده‌اند، به سود حریفان.

آندو، اگرچه آن ستاره‌ی همیشگی و آن سد محکم و ویرانگر قبلی نیست، ولی چنانچه به سمت هر تیمی در لیگ‌برتر برود، بر بار فنی، تدافعی و تاکتیکی‌اش خواهد افزود و این برای استقلال که به باور امیر قلعه‌نویی می‌خواهد ردای قهرمانی را بر تن کند، اتفاق خوبی نخواهد بود.

ذوب‌آهن شاید محتمل‌ترین گزینه‌ای باشد که لباس‌سبز‌ش را آماده پوشاندن بر تن ستاره‌آبی‌ها کرده‌، ولی این نقل‌و‌انتقال همچنان مبهم باقی‌مانده، چراکه یحیی و ذوبی‌ها حاضر نیستند از «محسن مسلمان» بدون صید آندو بگذرند و همین کار را سخت‌تر می‌کند.

تراکتورسازی، پدیده‌های‌مشهدی و حتی تمام تیم‌های باقی‌مانده‌ی لیگ‌برتر از جمله قرمز‌های‌پایتخت هم چشم از بازار نقل و انتقالات بر نخواهند داشت تا شاید ستاره به سمت آنها هم نیم‌خیز شود، ولی مهمترین نقل و انتقال‌لیگ‌برتر و معادله‌ چند مجهولی، با سفر تیم‌ملی به ژوهانسبورگ توقفی‌مقطعی خواهد داشت، تا آندو جایی دور از ایران با کمی اندیشه‌ی‌بیشتر این معادله را یک‌تنه حل کند.

در حال حاضر شاید مقصد مهم نیست، ولی در آستانه جام‌ملت‌های‌بزرگ در استرالیا این ملی‌پوش فوتبال‌ایران بیش از باشگاه‌جدید به آرامش نیاز دارد و این آرامش از آندو فاصله‌گرفته و لازم است او در حوالی تیم‌ملی در اردوی‌افریقا، آینده‌خود را نیز در نظر بگیرد.

شاید ماندن در استقلال تا پایان‌فصل یکی از تصمیم‌های‌ آندو باشد، چراکه جدایی از آبی‌ها در نیمه‌ی‌ راه و بازی در لیگ‌ایران بدون‌شک مسیر آرامی برای ستاره‌ارمنی نخواهد بود. اگر مانند جباری، منتظری و کاپیتان‌نکو راهی لیگی‌ غیر از ایران بود، مشکلی برای او در پی نبود، ولی بازی در ادامه لیگ‌چهاردهم با لباس هر تیمی، ‌ می‌تواند روزهای ناآرامی را برای این ستاره فوتبال‌ایران پدید بیاورد…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز