خبرگزاری کار ایران

با ۵۰درصد تیم‌ملی به‌ آفریقا می‌رویم؛

کی‌روش: بعد از‌ جام‌جهانی خوابیدیم / عرب ها می‌خواهند ایران را شکست دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۱۷

به خاطر نزدیک شدن به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، امروز تمام مسائل را به صورت شفاف و حتی اگر لازم باشد مکتوب برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی را در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا اعلام خواهم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به خاطر نزدیک شدن به جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، امروز تمام مسائل را به صورت شفاف و حتی اگر لازم باشد مکتوب برنامه های پیش روی تیم ملی را در راه آماده سازی برای جام ملت های آسیا اعلام خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارلوس کی روش که در نشست خبری و در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن بیان این مطلب افزود: از شما خبرنگاران می‌خواهم تا راحت باشید و سئوالات و ابهامات خود را مطرح کنید تا تمامی شبهه های موجود از بین برود.

کی روش درخصوص اردوی آماده سازی تیم ملی و همکاری باشگاه‌ها نیز گفت: هفته ۱۷ لیگ برتر این هفته برگزار می‌شود و پس از آن از ۱۲ دسامبر بازیکنان به تیم ملی دعوت می شوند و سپس اردو را آغاز خواهیم کرد.

وی یادآور شد: از بین بازیکنان دعوت شده عده ای در لیگ های اروپا حضور دارند که نمی‌توانند در اردوی آفریقای جنوبی حاضر باشند و در نتیجه ۱۹ بازیکن را به این اردو خواهیم برد. ۵۰ درصد بازیکنان تیم ملی در اردوی ۱۰ روزه این تیم در آفریقای‌جنوبی حضور خواهند داشت.

اردوی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای‌جنوبی برای کسب آمادگی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ از روز ۲۴ آذرماه آغاز می‌شود و به سبب قرار نداشتن این اردو در فیفادی تیم‌های باشگاهی می‌توانند بازیکنان ایرانی خود را در اختیار تیم ملی قرار ندهند.

کی‌روش افزود: اردوی ۱۰ روزه آفریقای جنوبی به این سبب برگزار می‌شود که به سبب شباهت آب و هوایی این کشور با استرالیا، بازیکنان ایرانی خود را با آب و هوای استرالیا تطبیق دهند. این اردو به ما کمک می کند تا هر شکی در ذهن من وجود دارد و یا اگر مصدومیتی پیش آمد، ۲۳ بازیکن نهایی را برای جام ملت های آسیا انتخاب کنم.

وی درباره علت برپایی اردوی آفریقای‌جنوبی گفت: به ۳ دلیل به این اردو می‌رویم. در درجه اول آب و هوای افریقا مناسب این اردو است. بعد اینکه برای برگزای اردو می‌رویم و سوم هم اینکه می‌خواهیم بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم و ذهن هواداران را شفاف کنیم که در ایران باشیم فرصتی برای انجام بازی‌های دوستانه نخواهیم داشت.

کی‌روش ادامه داد: بعد از اینکه از اردو برگشتیم مقابل فلسطین در تهران بازی دوستانه خواهیم داشت که این بازی هم دستگرمی خواهد بود. بعد از این مسابقه ما ایران را ترک می‌کنیم و اردویی را در استرالیا خواهیم داشت. در هر صورت اکثر تیم‌ها چند روز زودتر به استرالیا می‌روند و ما هم می‌خواهیم بازیکنان با شرایط این کشور آشنا شوند. ما ۶ روز قبل از اولین بازی در جام ملت‌ها به مصاف عراق می‌رویم.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: باز هم تکرار می‌کنم این برنامه را ما حتی قبل از جام جهانی با دپارتمان تیم ملی و مسئولان فدراسیون تدوین کردیم و در حال حاضر کاری که انجام می دهیم این است که تمام بندهای این برنامه را مو به مو اجرا کنیم. تیم ملی هم به سازمان لیگ احترام گذاشته و بالعکس لیگ هم همین طور. سئوال من این است که تاثیرات کی‌روش در این برنامه چه خواهد بود که من خودم پاسخش را به شما ارائه می‌کنم.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا تیم های ملی طبق برنامه ریزی پیش می روند، تصریح کرد: این تغییری که ما با آن روبه‌رو بودیم و همه می دانستند برنامه لیگ تا امروز چگونه است. نظم و سازماندهی که به وجود آمده تاثیر کی‌روش بوده و همه چیز طبق برنامه پیش رفته است. البته احتمالا یک سری از افراد این را دوست ندارند و می خواهند همه چیز در لحظه آخر انجام شود اما همه جای دنیا وقتی برنامه ریخته می شود طبق آن پیش می‌روند. در پایان در این چند روز شاهد بودم که عده‌ای از مربیان و مسئولان در خصوص این ۵۰ روز تعطیلی لیگ صحبت‌هایی را انجام داده اند.

کی‌روش تاکید کرد: باز هم تکرار می‌کنم تصمیم اینکه بازی‌های جام ملت‌ها در دی‌ماه انجام می‌شود تقصیر من نیست و من برنامه‌ریز آن نیستم. جام جهانی امسال در خرداد برگزار شد و این تصمیم را فیفا گرفته بود و کشورهای برزیل و اروگوئه بیش از ۲ ماه مجبور شدند لیگ‌های خود را تعطیل کنند. این تصمیم هم توسط فیفا گرفته شد. من از شما می‌خواهم این مسائل را شفاف توضیح بدهید چون یکسری از افراد فکر می‌کنند اگر جام ملت‌ها در دی ماه برگزار می‌شود من برنامه‌اش را ریخته‌ام.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی توافقی بین تیم ملی و سازمان لیگ صورت گرفت، یادآور شد: در مردادماه امسال روزهای فیفا را طبق برنامه‌ریزی قبلی در اختیار سازمان لیگ گذاشتیم و در واقع ۱۴ روز را به همین دلیل به سازمان لیگ تقدیم کردیم. توافق ما با سازمان لیگ اینجا بود که ۱۴ روز را به آنها بدهیم و در ماه دسامبر ۱۰ روز از برنامه‌ها را بگیریم تا بتوانیم اردو برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: یک مطلب را هم فراموش نکنیم؛ برنامه‌ای که برای جام ملت‌های آسیا ریخته شده این است که ما تا فینال این مسابقات پیش برویم. آیا کسی هست که از صعود تیم ملی به فینال ناراحت شود؟ ‌! مطمئنا ۹۹ درصد مردم از این موضوع خوشحال می‌شوند. من می‌دانم که شما می‌توانید از خداوند بزرگ بخواهید که لیگ ایران ۴۵ روز به تعویق بیفتد تا ما به فینال صعود کنیم. البته مردم خیلی خوشحال می‌شوند نه به خاطر تعطیلی لیگ بلکه به خاطر صعود به فینال. اگر لیگ فقط ۳۰ روز عقب بیفتد تنها کسی که باید دست به دعا بردارد من هستم چون مشکلات زیادی برایم ایجاد می‌شود و می‌دانم چه بلایی بر سر من خواهند آورد. شما هم این موضوع را می‌دانید.

کی‌روش با بیان اینکه نمی دانم تا کی روحیه بازیکنانم حفظ خواهد شد، گفت: اگر شما شرایط را در نظر بگیرید و به بازی دوستانه تیم ملی و اردوی پرتغال دقت کنید خودتان انگیزه را در بین بازیکنان خواهید دید. اینکه تا چه زمانی این روحیه را در بازیکنانم حفظ کنم صادقانه می‌گویم که اطلاعی از آن ندارم. اما اگر روحیه مناسبی به تیم تزریق کنیم مطمئنا شرایط خوبی داریم اما اگر منفی‌گرا باشیم جواب برعکس خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: بازیکنان و تمامی اعضای تیم استحقاق تحسین را دارند چون عملکرد خوبی داشته‌اند. چون ما با یک منابع مالی و حمایت‌های محدود توانستیم آن نتایج را کسب کنیم. یک مطلب را قول می‌دهم و ضمانت می‌کنم؛ ما تا انتهای راه می‌جنگیم و برای ملت ایران از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهیم بود. اما قطعا کار ما سخت است چون رقبای ما هر روز قوی‌تر می‌شوند و ما هم دوست داریم این شرایط را داشته باشیم. یک اصل ساده در زندگی وجود دارد اگر شما مریض شوید باید بلافاصله دارو به شما برسد و دیگر منتظر نمی‌مانید که تبدیل به نوش‌داروی پس از مرگ سهراب شود.

کی روش اضافه کرد: مطمئنا دلایل و مدارکی وجود دارد که رقبای دیگر دوست ندارند ایران نتیجه بگیرد و همه به این موضوع واقف هستید. ازبکستان از ۹ دسامبر در امارات حضور دارد و آنها در تاریخ ۱۰ دسامبر از ما بازی دوستانه خواستند، اما نتوانستیم با آنها بازی کنیم چون لیگ ۵۰ روز تعطیل می‌شد! تیم ملی قطر از خردادماه تا امروز ۱۳ بازی دوستانه انجام داده و فکر می‌کنید دلیل کار آنها چیست؟ آنها می‌خواهند قوی‌تر باشند و ایران را شکست دهند. امارات ۱۴ بازی و بحرین ۱۲ بازی از خردادماه تا امروز انجام داده اند.

وی افزود: ما باید سرمایه‌گذاری کنیم چون جام ملت‌های آسیا فرصت خوبی است که بازی‌های‌زیبایی به نمایش بگذاریم. آیا نباید بعد از جام جهانی بیشتر کار کنیم؟ قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم، وقتی یک وعده غذایی خوب می‌خورید یکسری از افراد پس از آن می‌‌خوابند، اما یکسری از انرژی آن وعده‌غذایی استفاده می‌کنند. ما بعد از جام‌جهانی خوابیدیم در حالیکه باید از فرصت‌ها استفاده می‌کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز