خبرگزاری کار ایران

از صعود تیم‌ملی به جام‌جهانی مطمئن بودم؛

هاشمی‌طبا: برکناری مصطفوی ربطی به دایی نداشت / صفایی‌فراهانی را با نظر خاتمی انتخاب کردم

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۴۰

مصطفوی دچار ناراحتی قلبی حاد هم بود و به همین خاطر حتی برای بدرقه تیم ملی به استرالیا نرفت و اینکه گفته شود علی دایی و نارضایتی او در برخی تصمیمات در برکناری او نقش داشته به هیچ وجه صحت ندارد.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی با پرده‌برداری از حوادثی که ۱۷ سال پیش منجر به برکناری داریوش مصطفوی از ریاست فدراسیون فوتبال شد، گفت: علی دایی هیچ نقشی در برکناری مصطفوی نداشت و این تصمیم کاملا از سوی‌سازمان گرفته شد.

مصطفی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب در خصوص اینکه گفته می‌شود علی دایی در برکناری مصطفوی نقش داشته، افزود: چنین چیزی نیست؛ این موضوع ربطی به دایی نداشت و ما تنها به خاطر اینکه مصطفوی برخی تهدیدها و نگرانی‌ها را مطرح می‌کرد و معتقد بود به شدت تحت‌فشار است، این تصمیم را گرفتیم.

وی ادامه داد: مصطفوی دچار ناراحتی قلبی حاد هم بود و به همین خاطر حتی برای همراهی تیم ملی به استرالیا نرفت و اینکه گفته شود علی دایی و نارضایتی او در برخی تصمیمات در برکناری او نقش داشته به هیچ وجه صحت ندارد.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی افزود: مصطفوی حقیقتا تحت‌فشار بود و عده‌ای نیز از عملکرد او اظهار نارضایتی می‌کردند. ما تنها برای حفظ سلامتی وی خواستیم استعفا بدهد و او هم درخواست ما را قبول کرد. این تصمیم فقط برای حفظ سلامتی وی بود و هیچ فرد و عامل دیگری در آن نقش نداشت.

رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی در مورد انتخاب صفایی‌فراهانی به عنوان جایگزین مصطفوی برای ریاست فدراسیون‌فوتبال نیز اظهار داشت: در آن مقطع محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت از من خواست برای انتخاب رئیس‌فدراسیون نظر ایشان را هم جویا شوم. بنده ۶ گزینه برای فدراسیون داشتم که یکی از گزینه‌های مورد نظرم صفایی‌فراهانی بود که سال‌ها با وی در وزارت صنایع‌سنگین همکار بودم و می‌دانستم مدیر خوب و قابلی است.

وی ادامه داد: وقتی موضوع را با رئیس‌جمهور وقت در میان گذاشتم وی هم صفایی‌فراهانی را تایید کرد و روی انتخاب من صحه گذاشت و این موضوع را هم با سعید فائقی معاون خودم در میان گذاشتم و به غیر از ما کسی از این موضوع اطلاعی نداشت.

رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی در بخش پایانی سخنان خود در مورد اینکه آیا پیش‌بینی می‌کردید ۱۷ سال پیش تیم ملی به جام‌جهانی صعود کند یا خیر، گفت: ناگفته‌های این صعود تاریخی را در کتاب «داستان یک صعود» مطرح کردم. در آن زمان من به قرآن رجوع کردم و آیه‌ای آمد که در آن اشاره داشت «فتح و پیروزی در راه است» و با استناد به این آیه مطمئن بودم تیم ملی به جام‌‌جهانی صعود خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز