خبرگزاری کار ایران

ابهامات در جلسه امروز بیشتر شد؛

حمایت کی‌روش از وینگادا و مخالفت کمیته‌فنی / کاشانی: کرانچار گزینه هست، دایی نه

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۷۵۴

کرانچار می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد اما علی دایی در میان گزینه‌ها قرار ندارد. البته اگر مربی خارجی با فرهنگ و شرایط ما هماهنگ باشد، در فهرست گزینه‌ها قرار می‌گیرد.

جلسه کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال برای روشن کردن وضعیت کادر فنی تیم ملی فوتبال امید صبح امروز دوشنبه در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این جلسه به دلیل تاخیر برخی از اعضای کمیته فنی از جمله علی کفاشیان با نیم ساعت تاخیر آغاز شد. کارلوس کی روش، فریدون معینی، مرتضی محصص، هومن افاضلی، حبیب کاشانی، هادی آیت اللهی، محمد احسانی از جمله اعضای کمیته فنی بودند که به موقع در محل فدراسیون فوتبال حاضر شدند.

مدیرفنی تیم فوتبال امید ایران پس از نشست صبح امروز کمیته فنی اعلام کرد اگر به هر دلیلی ادامه همکاری با وینگادا ممکن نباشد، گزینه‌های احتمالی را بررسی و بهترین گزینه انتخاب می‌شود. این در حالی است که کی‌روش موافق ادامه همکاری با وینگادا است ولی اعضای کمیته فنی با آن مخالف هستند.

حبیب کاشانی پس از جلسه صبح امروز کمیته فنی که با حضور کارلوس کی‌روش برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته پس از نشست کمیته فنی و توسعه مقرر شد تا جلسه‌ای با حضور وینگادا در روز گذشته برگزار کنیم که به ۲ دلیل این جلسه برگزار نشد. مشکل اول مرخصی بود که ایشان در آن بسر می‌برند و دیگری هم مشکلات مالیاتی وی که مانع از حضورش در ایران است.

وی با بیان اینکه کارلوس کی‌روش معتقد است که باید از وینگادا حمایت شود تا تیم ایران به المپیک برود، در ادامه افزود: کی‌روش در این نشست اعلام کرد که حمایت لازم از وینگادا انجام نشد و بازیکنان مدنظرش را به موقع در اختیار نگرفت. سرمربی تیم ملی همچنین به این موضوع اشاره کرد که برخی از باشگاه‌ها همکاری لازم را با وینگادا انجام نداده و امکانات کافی در اختیارش قرار نگرفت.

مدیر فنی تیم فوتبال امید ایران ادامه داد: کمیته فنی در غیاب سرمربی تیم امید با حضور ریاست فدراسیون تشکیل جلسه داد و امروز صبح هم با حضور سرمربی تیم ملی جلسه‌ای برگزار کردیم و نقطه نظرات کارلوس کی‌‌روش درباره گزینه‌های جاگزینی احتمالی و البته حمایت از تیم امید را مورد بررسی قرار دادیم. البته کی‌روش طبق قرارداد می‌تواند در خصوص تیم امید بحثنظارتی داشته باشد اما این موضوع دلیلی بر آن نیست که در مورد ماندن یا نماندن وینگادا تصمیم‌گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم غیر از سرمربیان لیگ برتری مربی دیگری انتخاب کنیم، در ادامه افزود: تیم المپیک ما به هرحال از مشکل عدم حضور بازیکنان هم رنج برد و امکانات کافی هم وجود نداشت. به همین دلیل برای جلوگیری از قضاوت یک طرفه می‌خواهیم تا خروجی جلسات را به وینگادا انتقال دهیم و پس از آن تصمیم خواهیم گرفت چرا که با وجود زمان کم نباید با عجله عمل کنیم.

کاشانی با بیان اینکه عبور از وینگادا، کنار گذاشتن یک مربی کارنامه‌دار است، اضافه کرد: جمع بندی جلسه امروز صبح این بود که اگر به هر دلیلی ادامه همکاری با وینگادا ممکن نباشد، گزینه‌های احتمالی را بررسی و با توجه به فرصت کم باقیمانده بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

وی درباره گزینه‌های احتمالی تیم امید اظهار کرد: دو گروه را در نظر داریم، مربیان با تجربه داخلی و همینطور مربیان جوان که فعالیت می‌کنند. در این بازه زمانی احتمال استفاده از مربی خارجی کم است چرا که حتی با وجود کاپلو و یواخیم لو هم با این زمان باقیمانده و عدم شناخت کافی شان از شرایط نمی‌توان به مسائل مسلط شود.

مدیرفنی تیم فوتبال امید ایران با اشاره به اینکه با افشین قطبی دوست است اما با او برای پذیرفتن هدایت تیم امید صحبتی نکرده، در مورد اینکه آیا زلاتکو کرانچار و علی دایی به عنوان گزینه‌های جانشینی نلو وینگادا انتخاب شده‌اند؟، تصریح کرد: از شما می‌خواهم نام کسی را بیان نکنید اما باید بگویم کرانچار می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد اما علی دایی در میان گزینه‌ها قرار ندارد. البته اگر مربی خارجی با فرهنگ و شرایط ما هماهنگ باشد، در فهرست گزینه‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی وضعیت وینگادا مشخص می‌شود، اظهار کرد: اعضای کمیته فنی در جلسه امروز رای به عدم همکاری با وینگادا را دادند اما هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز باید نظرات اعضا را بشنوند. البته طبق برنامه قرار بود امروز کارلوس‌ کی‌روش، نلو وینگادا و علی کفاشیان هم در کمیته فنی باشند اما به دلیل نبودن وینگادا، طی یکی دو روز آینده جلسه دیگری در این خصوص تشکیل می‌شود تا وضعیت سرمربی امید مشخص شود.

کاشانی با اشاره به اینکه همه تلاش کمیته فنی و فدراسیون فوتبال این است که تیم امید به المپیک راه یابد، یادآور شد: بنده تا به امروز قولی نداده‌ام که عملی نشود، ضمن اینکه در کنار مشخص کردن وضعیت کادرفنی، یک موضوع مهم دیگری یعنی وضعیت خروج بازیکنان سرباز را هم باید پیگیری کنیم تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز