خبرگزاری کار ایران

افاضلی کجا بازی‌کرده که باید همیشه باشد؟

شرفی: برخی‌مربیان در کودکستان هم فوتبال بازی نکرده‌اند / فدراسیون درباره وینگادا اشتباه‌کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۳۲۸

از حضور علی کریمی در تیم ملی باید خوشحال باشیم. بازیکنی مثل کریمی با مربیان بزرگ خارجی کار کرده و عضویت او در تیم‌های‌بزرگی مثل بایرن‌ و شالکه، یک کلاس تمام‌عیار مربیگری بوده…

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با توجه به حضور مربیانی همچون وینگادا، فوتبال ما هر روز سقوط می‌کند.

اصغر شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: سال‌هاست مشکل مدیریتی در فوتبال داریم. به غیر از کشتی که ورزش‌اول ما است، بقیه رشته‌ها وارداتی هستند، اما چگونه می‌شود که سطح والیبال و بسکتبال از آسیا هم فراتر می‌رود، اما در فوتبال روز به روز سقوط می‌کنیم؟

وی ادامه داد: موفقیت‌های والیبال و بسکتبال نشان می‌دهد که صرفا با مربی‌خارجی نمی‌توان پیشرفت کرد. شما ببینید در این رشته‌ها، مدیریت صحیح حرف‌اول را می‌زند، اما متاسفانه این قضیه در مورد فوتبال صادق نیست.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص وضعیت تیم ملی امید نیز خاطرنشان کرد: فدراسیون‌فوتبال در مورد تیم امید اشتباه بزرگی را مرتکب شد و وینگادایی را آورد که سابقه‌اش در فوتبال‌ایران به خصوص پرسپولیس مشخص بود.

وی یادآور شد: غیر از وینگادا، دستیاران او هم کارنامه درخشانی ندارند. هومن افاضلی کجا بوده و در کدام تیم بازی کرده که همواره در کادر فنی تیم‌های ملی حضور دارد؟ او بعد از تیم ملی بزرگسالان، در تیم امید هم مربیگری کرد که البته نتایج کار آقایان در بازی‌های آسیایی مشخص شد.

مربی تیم ملی فوتبال‌ایران در جام‌جهانی ۱۹۷۸، در عین حال از اضافه شدن علی کریمی به کادر فنی تیم ملی حمایت کرد و گفت: از حضور کریمی در تیم ملی باید خوشحال باشیم. بازیکنی مثل کریمی با مربیان بزرگ خارجی کار کرده و عضویت او در تیم‌های بزرگی مثل بایرن‌مونیخ و شالکه، یک کلاس تمام‌عیار مربیگری بوده است. به کار گرفتن این بازیکن‌بزرگ برای فوتبال ایران، خوب است و از اینکه او به جای افراد چسبیده به فوتبال انتخاب شده، باید خوشحال باشیم.

شرفی در پایان از برخی مناسبات نادرست در مورد انتخاب مربی در فوتبال‌ایران به ویژه در عرصه‌ملی انتقاد کرد و اظهار داشت: قبل از علی کریمی، کسانی در کادر فنی تیم‌های ملی کار کردند و البته هنوز هم کار می‌کنند که حتی در تیم کودکستان هم فوتبال بازی نکرده‌اند. زمانی کی‌روش می‌گفت وظیفه امید نمازی فقط چیدن قیف تمرین بر روی زمین بود!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز