خبرگزاری کار ایران

مقصر باخت‌ها من هستم؛

دوستی‌مهر: جایی برای دفاع باقی نمی‌ماند / خواستم معلمی کنم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۳۴۳

فدراسیون فوتبال، اصحاب رسانه و دیگران برای کمک به ما از هیچ چیز دریغ نکردند و همیشه همراه ما بودند. دلیل ناکامی این تیم فقط شخص من هستم و همه مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم.

علی دوستی‌مهر پس از پیروزی تیمش مقابل میانمار که پایان کار ایران در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا بود در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، این نشست‌خبری با حضور گسترده رسانه‌ها و بیش از ۴۰ نفر از خبرنگاران میانمار و دیگر کشورها برگزار شد. آنها به محض ورود علی دوستی‌مهر به کنفرانس شروع به کف‌زدن برای او کردند. سرمربی ایران اجازه خواست پیش از بحثدرباره اتفاقات بازی امروز چند ثانیه‌ای صحبت کند.

دوستی‌مهر گفت: من به خوبی فهمیدم اگر بخواهید معلم خوبی باشید، باید دور مربیگری را خط بکشید و اگر بخواهید مربی بزرگی شوید باید معلم‌بودن را فراموش کنید. در هدایت این تیم ناموفق بودم، چون خواستم معلمی کنم. من ۲ بار سرمربی جوانان‌ایران بودم و هر ۲ بار تیم‌ملی از راهیابی به جام‌جهانی بازماند. اگر ۲ بار اشتباهی را تکرار کنید جایی برای دفاع باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال، اصحاب رسانه و دیگران برای کمک به ما از هیچ چیز دریغ نکردند و همیشه همراه ما بودند. دلیل ناکامی این تیم فقط شخص من هستم و همه مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرم.

دوستی‌مهر همچنین اضافه کرد: بار دیگر از فدراسیون فوتبال، مردم ایران و همه مربیان ایرانی که در این مسابقات نماینده آنها بودم عذرخواهی می‌کنم. فرصت بزرگی از دست رفت. جام‌جهانی را از دست دادیم. من نمی‌دانم جواب این بازیکنان را که با تصمیماتم موجب حذف تیم‌شان شده‌ام چه بدهم. این بازیکنان می‌توانستند با حضور در مراحل بعدی این مسابقات و سپس جام‌جهانی بهتر خودشان را نشان دهند و خیلی از آنها به باشگاه‌های اروپایی برود. مقصر همه این ناکامی‌ها من هستم که نتوانستم چیدمان و تاکتیک‌های مناسبی را در دو بازی اول اتخاذ کنم.

وی سپس درباره بازی امروز گفت: میانمار فوتبال خوبی بازی کرد. این تیم از حمایت بیش از ۲۰ هزار هوادارش هم بهره می‌برد که شور و هیجان را به استادیوم آورده بودند. ما ۲ گل زدیم و چندین گل هم نزدیم. در ۲ بازی قبل مستحق باخت نبودیم، ولی این اتفاق افتاد و برد امروز ما در مقابل میانمار بی‌اثر شد.

یک خبرنگار میانماری سوال کرد این بازی برای شما چه فرقی با بازی‌های گذشته داشت؟ دوستی‌مهر در پاسخ او گفت: قبل از بازی از بازیکنانم خواستم به زمین بروند و طوری بازی کنند که برای همه مشخص شود مسئول ۲ باخت در مقابل تایلند و یمن فقط من بوده‌ام و آنها ضعفی در بازی فردی‌شان ندارند.

یک خبرنگار استرالیایی سپس پرسید آینده شما در این تیم و در ایران چه می‌شود؟ آیا سرمربی این تیم می‌مانید؟ دوستی‌مهر گفت: شانس هدایت این تیم ۲ بار به من داده شد و من نتوانستم از این ۲ شانس استفاده کنم. تنها درخواست من این است که این تیم و این بازیکنان را رها نکنید. استعداد این بازیکنان و تجربه‌ای که به دست آورده‌اند نباید از دست برود.

سرمربی ایران همچنین در پاسخ به یک خبرنگار میانماری که پرسید آیا میانمار می‌تواند به جام‌جهانی برود؟ گفت: میانمار فراتر از انتظارها فوتبال بازی کرد و با حمایت طرفداران پرشوری که دارد حتما می‌تواند یکی از تیم‌های صعود کننده به جام‌جهانی زیر ۲۰ ساله‌های نیوزلند باشد.

دوستی‌مهر در پایان خطاب به خبرنگاران و رسانه‌های میانمار گفت: با بازی که از تیم شما دیدم آینده درخشانی را برای فوتبال میانمار پیش‌بینی می‌کنم. دست از حمایت از این تیم بر ندارید و مطمئن باشید این بازیکنان آینده متفاوتی را برای فوتبال‌شما رقم می‌زنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز