خبرگزاری کار ایران

پرسپولیس نباید خوار و ذلیل شود؛

کرمانی‌مقدم: برکناری دایی اشتباه‌بزرگ سیاسی بود / درخشان باید شجاعت به خرج بدهد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۹۸

نمی‌دانم سیاسی چه فکری کرده بود اما دایی و درخشان چه فرقی با هم دارند؟ همان دایی را نگه می‌داشتند که بهتر بود این تیمی که دایی بسته در حد پرسپولیس نیست…

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که برکناری علی دایی اشتباه بزرگ حمیدرضا سیاسی بود و سرخپوشان تهرانی با این شرایط اگر درجمع ۶ تیم برتر لیگ لیگ هم قرار بگیرند، هنر کرده اند چرا که هیچ شانسی برای قهرمانی در این ندارند.

گفت‌وگوی خبرنگار ایلنا با مرتضی کرمانی‌مقدم را در زیر می‌خوانید:

با توجه به شکست مقابل‌سپاهان شرایط پرسپولیس را درحال حاضر چطور ارزیابی می‌کنید؟
به نظرم پرسپولیس برای مساوی به اصفهان رفته بود و مستحق باخت بود، حتی با گل‌های بیشتر، چون از اول بازی حتی یک موقعیت هم نداشت و برای مساوی بازی می‌کرد. حمید درخشان باید شجاعت بیشتری داشته باشد و برای برد به زمین برود تا هم به لحاظ موقعیت تیم در جدول و هم از نظر روحی برای تیم خوب باشد. وقتی برای مساوی به زمین می‌روی، ‌ بالاخره گل می‌خوری و دیدید پرسپولیس لحظه‌آخر گل خورد. سپاهان خیلی‌خوب بود و موقعیت‌های زیادی داشت. پرسپولیس الان در شرایطی نیست که برای مساوی به زمین برود و باید ریسک کند و شجاع‌تر باشد.

*عملکرد درخشان را در این ۴بازی چطور دیدید؟
به نظرم درخشان ابتدا ۳ بازی راحت خانگی داشت و امتیازات خوبی جمع کرد و کسب ۷ امتیاز از ۳ بازی بد نیست، اما بازی‌های سخت پرسپولیس باقی مانده و اینجاست که عیار یک مربی مشخص می‌شود و معلوم می‌شود می‌تواند نتیجه بگیرد یا فقط برای مساوی به زمین می‌رود. پرسپولیس تیم بزرگی است و نباید اینقدر خوار و ذلیل شود. پرسپولیس دیگر مثل پرسپولیس قدیم نمی‌شود، اما تیم بزرگی است و درخشان اگر می‌خواهد در بالای جدول باشد باید تصمیم جدی بگیرد.

*اردوی کیش در این مقطع می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟
فقط می‌تواند از لحاظ روحی به تیم کمک کند، چون بچه‌ها و کادر فنی کنار هم هستند و می‌توانند به یکدیگر نزدیک شوند. البته اگر کارهای تاکتیکی هم در کیش انجام دهند بد نیست.

*فکر می‌کنید درخشان در مورد اتفاقات تیم مثل مصاحبه‌ای که میثم حسینی کرده یا مشکلاتی که دروازه‌بان‌های تیم دارند و مصاحبه‌هایی که می‌کنند مقتدرانه عمل می‌کند؟
درخشان اصلا نباید اجازه بدهد این حرف‌ها مطرح ‌شود. استقلال و پرسپولیس همیشه این حاشیه‌ها را دارند، اما سرمربی باید اقتدار داشته باشد و اگر میثم حسینی را اخراج کرده کار خوبی کرده، چون بازیکن نباید تعیین کند چه کسی بازی کند. پرسپولیس بازیکن خوب ندارد و حالا ۲ تا بازیکن هم نباشند چه فرقی می‌کند؟ مربی باید با اقتدار رفتار کند، چون نقش مربی خیلی پررنگ است. الان که درخشان حسینی را اخراج کرده، حساب کار دست بقیه می‌آید.

* سیاسی رئیس هیات‌مدیره باشگاه در توجیه اخراج دایی اعلام کرده چون تیم از قهرمانی دور شده بود دایی را برکنار و درخشان را جایگزین او کرده، اما الان هم پرسپولیس با ۹ امتیاز اختلاف از صدر جدول در رتبه نهم قرار دارد. به نظر شما پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود؟
با این تیمی که من می‌بینم پرسپولیس نمی‌تواند قهرمان شود. نمی‌دانم سیاسی چه فکری کرده بود، اما دایی و درخشان چه فرقی با هم دارند؟ همان دایی را نگه می‌داشتند که بهتر بود. این تیمی که دایی بسته در حد پرسپولیس نیست و با این نفرات اگر جزو ۶ تیم هم باشند هنر کرده‌اند. سیاسی می‌خواست بگوید من دایی را برکنار کردم تا مطرح شود و برایش تبلیغ شود، اما به نظر من اخراج دایی در آن مقطع اشتباه خیلی‌بزرگی از جانب سیاسی بود. اگر می‌خواستند دایی را برکنار کنند باید همان لحظه که به تراکتورسازی باختند این کار را می‌کردند، اما نحوه برکناری دایی در شأن دایی و پرسپولیس نبود و باید با احترام بیشتری با دایی برخورد می‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز