خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا؛

پیشنهاد ۲۴ میلیاردی صداوسیما به فدراسیون فوتبال / کلاف حق‌پخش‌ همچنان سر در گم!

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۲۲

اینکه صدا و سیما پذیرفته حق فوتبال را بپردازد یک گام مثبت و رو به جلو در روابط بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال است که می‌تواند بخشی از هزینه‌های جاری باشگاه‌ها را تامین کند ولی با رقم های واقعی فاصله زیادی وجود دارد.

در حالیکه این روزها رقم‌های مختلفی از ۶۰ میلیون دلار(۱۸۰ میلیون تومان(امیر عابدینی) تا رقم ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیاردی مورد نظر فدراسیون فوتبال پیرامون حق پخش تلویزیون مطرح می‌شود رئیس سازمان لیگ برتر از پیشنهاد ۲۴ میلیارد تومانی صدا و سیما به فدراسیون فوتبال برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر خبر داد!

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان صدا و سیما در پیشنهادی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ رقم ۲۴ میلیارد تومان را برای یک فصل برای حق پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر پیشنهاد کرده در حالیکه اختلاف رقم قرارداد حق پخش تلویزیونی بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در حالی مطرح می‌شود که مقایسه این رقم با لیگ انگلیس می‌تواند در این زمینه بسیار روشنگر و قابل توجه باشد.

در لیگ برتر جزیره حق پخش تلویزیونی مسابقات رقمی معادل ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون پوند برای ۳ سال را در بر می‌گیرد که رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای هر سال شامل می‌شود و مقایسه این رقم با عدد پیشنهادی صدا و سیما بیانگر شکاف عمیق بین سطح انتظارات و واقعیت‌ها مسئولان و گردانندگان صدا و سیماست.

این در حالی است که رقم‌های درآمدی صدا و سیما از پخش آگهی‌های تبلیغاتی به ویِژه قبل از پخش مسابقات فوتبال ظرف سال‌های اخیر هرگز بطور شفاف از سوی سازمان صدا و سیما اعلام نشده و همواره نقطه مبهم عملکرد این سازمان عریض و طویل بوده است.

برای نمونه تنها شبکه ۳ سیما از پخش ۳ مسابقه تیم ملی در جام‌جهانی رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته که این مبلغ از رقم ۳ فصل صدا و سیما به فدراسیون فوتبال بیشتر است و در واقع صدا و سیما پیشاپیش به درآمدهای لازم نسبت به پخش مسابقات دست یافته است.

اینکه چرا صدا و سیما حاضر نیست رقم واقعی حق پخش تلویزیونی را به فوتبال پرداخت کند سوالی است که باید مسئولان صدا و سیما و سیاست‌گزاران ورزش کشور پاسخگوی آن باشند.

به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی و قانون‌گذار مانند مجلس شورای اسلامی باید با ورود به این موضوع نسبت به استیفای حقوق واقعی فوتبال که می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های سنگین تیمداری باشگاه‌ها را تامین کند، وارد شود و با شفاف سازی عملکرد صدا و سیما این سازمان را ملزم نماید تا حقوق واقعی و باید فوتبال را رعایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز