خبرگزاری کار ایران

اعتراض به داوری فایده‌ای ندارد؛

تاج: اشتباهات داوری جزیی از فوتبال است / باشگاه‌ها برای داوران هزینه‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۶۲

مسائل داوری دو بعد دارد؛ یک بعد آن به زمین مسابقه و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد و بعد دیگر آن اتفاقاتی است که بیرون از بازی می‌افتد.

رئیس سازمان لیگ برتر با بیان اینکه اشتباهات داوری جزیی از شرایط یک بازی است، گفت: باشگاه‌ها همان هزینه‌هایی که برای تیم خود صرف می‌کنند، باید برای داوران نیز هزینه کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج در جمع داوران و کمک داوران ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسائل داوری دو بعد دارد، یک بعد آن به زمین مسابقه و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد و بعد دیگر آن اتفاقاتی است که بیرون از بازی می‌افتد.

وی افزود: اتفاقاتی که در جریان مسابقه می‌افتد و یک تیم بازنده و تیم دیگر برنده می‌شود، به داوری باز نمی‌گردد اما عملکردی که داور در آن دیدار از خود به ثبت می‌گذارد، بی‌شک اعتراضاتی را در بر دارد که هیچ فایده‌ای ندارد.

رئیس سازمان لیگ اضافه کرد: در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شاهد بودیم که داور یک پنالتی برای ایران نگرفت. چه اتفاقی افتاد؟ آیا چرخه داوری ایستاد و یا دیگر شاهد اشتباهات داوری نبودیم؟ معتقدم اشتباهات داوری جزئی از بازی است.

وی در ادامه بیان کرد: باید از این قشر زحمتکش حمایت کرد و شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که شاهد برگزاری مسابقات به بهترین نحو آن هم با قضاوت مطلوب داوران باشیم.

تاج تاکید کرد: خوشبختانه با تشکیل کمیته اخلاق در فدراسیون فوتبال حاشیه‌های داوری از بین خواهد رفت و امیدوارم از این پس دیگر داور و یا تیمی از روند برگزاری مسابقه و یا حواشی برگرفته از پیکارهای لیگ با مشکل مواجه نشود.

وی درباره هزینه‌هایی که باشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات صرف می‌کنند، تصریح کرد: باشگاه‌ها همان هزینه‌هایی که برای تیم خود صرف می‌کنند، باید برای داوران نیز هزینه کنند. این نباشد که بازیکنان و کادر تیم‌ها در شرایط و اسکان خوبی قرار داشته باشند و داوران را در وضعیت نامطلوبی قرار دهند.

رئیس سازمان لیگ در پایان گفت: ضمن اینکه تاکنون تمام هزینه‌های مربوط به بخش داوری از سوی سازمان لیگ پرداخته شده و هیچ کسری دراین باره وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز