خبرگزاری کار ایران

هنوز در الفبای فوتبال گیر کرده‌ایم؛

شفق: زیر ساخت‌ها درست نشود از کی‌روش بهره لازم را نمی‌بریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۳۸۵

اگر می‌خواهیم فوتبال قوی داشته باشیم، باید یک اراده ملی از طرف دولت و مجلس محترم وجود داشته باشد و باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور فوتبال دیده شود و مشخص شود که قرار است به چه جایگاهی برسیم.

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتور سازی تبریز گفت: تا زمانی که زیر ساخت‌های فوتبال ما درست نباشد، ‌ بهره برداری درستی از مربیان خوب دنیا نخواهیم داشت.

ناصر شفق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اعتقاد دارم باید در زیر ساخت‌های فوتبال ایران سرمایه‌گذاری شود و با آمدن کی‌روش و امثال او تا زمانی که زیرساخت‌های فوتبال ما درست نباشد، بهره‌برداری درست از مربیان خوب دنیا نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با اینکه کی‌روش مربی بزرگی است و در رئال مادرید، ‌ منچستریونایتد و تیم ملی پرتغال کار کرده و با فوتبال مدرن دنیا آشنا است اما شرایط فوتبال با بقیه رشته ها خیلی متفاوت است و فوتبال به دلیل سرمایه گذاری زیادی که در آن می شود، ‌ نیاز به زیر ساخت‌های زیادی دارد و نمی‌شود آن را با والیبال یا بسکتبال مقایسه کرد.

وی افزود: الان عده‌ای فوتبال را با رشته‌های دیگر مقایسه می‌کنند، اما هزینه‌های فوتبال با والیبال و بستکبال قابل قیاس نیست و هزینه‌های هنگفتی می‌خواهد تا زیر ساخت‌های خوبی برای این رشته فراهم شود. اگر ما از غافله فوتبال دنیا عقب مانده‌ایم، به دلیل نداشتن استعداد نیست بلکه آنچه ما را از کشورهای دیگر متمایز کرده، قدرت سازماندهی فوتبال است که تنها مربوط به خود فوتبال هم نیست بلکه سازمان‌های دیگری هم در آن دخیل هستند.

مدیر عامل سابق باشگاه تراکتورسازی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم فوتبال قوی داشته باشیم، باید یک اراده ملی از طرف دولت و مجلس محترم شورای اسلامی وجود داشته باشد و باید در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور فوتبال دیده شود و مشخص شود که قرار است به چه جایگاهی برسیم.

شفق یادآور شد: ما لیگ حرفه‌ای داریم، اما ادای لیگ حرفه‌ای را در می‌آوریم چون یکسری باشگاه‌های دولتی را با نام حرفه‌ای و ارد مسابقات می‌کنیم و در واقع خود فریبی می‌کنیم و با این شرایط به آن چیزی که مطلوب دنیا است، نخواهیم رسید و فوتبال گلخانه‌ای خواهیم داشت. یعنی همان چیزی که کی‌روش می‌خواست و لیگ تعطیل شد تا او بازیکنان را در اختیار بگیرد.

وی تصریح کرد: کی‌روش برای این کارش کشورهای جهان سوم را مثال می‌زد، اما در اروپا و آمریکای‌لاتین چنین فضایی نیست و لیگ‌های پویایی دارند و نتیجه آن بازیکنان توانمندی است که در باشگاه‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند. شاید این سوال پیش بیاید که چرا در کشورهای عربی چنین اتفاقی نمی‌افتد که به دلیل عدم وجود استعدادها است و اگر ما امکانات قطر یا امارات را داشتیم، آن موقع می دیدید که چه فوتبال زیبا و توانمندی داریم.

شفق در پایان گفت: ما هنوز با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها مشکل داریم و وقتی این مساله ساده را نمی‌توانیم حل کنیم، چطور می توانیم انتظار یک فوتبال اخلاق مدار را داشته باشیم؟ در صورتی که حضور خانواده‌ها باعثبهتر شدن فضای فرهنگی ورزشگاه‌ها می‌شود و به خاطر همین مسأله است که در الفبای فوتبال‌مان گیر می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز