خبرگزاری کار ایران

موفقیتی ما مقطعی بوده؛

مهدوی کیا: فوتبال ما فقط در دریافتی بازیکنان حرفه‌ای شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۶۴

مهدی مهدوی کیا با حضور در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پاسخگوی سئوالات اصحاب رسانه بود.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان و مدیر فنی تیم ملی جوانان با حضور در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان پاسخگوی سئوالات اصحاب رسانه بود.

به گزارش ایلنا، مهدی مهدوی‌کیا درباره حضورش در فوتبال پایه کشور گفت: بعد از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان سفیر فوتبال پایه انتخاب شدم و همان زمان هم علی دوستی‌مهر سرمربی تیم ملی جوانان بود و خودم هم دوست داشتم اگر قرار است مربی شوم همانند فوتبال پله‌پله بالا بیایم و به همین دلیل این فرصت خوبی برای من بود تا بتوانم در فوتبال پایه هم کار کنم البته همراه با کادر فنی تیم جوانان سراسر ایران را گشتیم تا استعداد جدیدی کشف کنیم اما متأسفانه استعداد تازه‌ای پیدا نکردیم تا به تیم اضافه شود.

وی در مورد عملکرد باشگاه سپاهان در تیم‌های پایه اظهار داشت: خوشبختانه سپاهان در زمینه تیم‌های پایه خیلی خوب کار کرده و همین حالا چهار - پنج بازیکن تیم خوب جوانان از تیم‌های پایه سپاهان هستند. در جلسه‌ای هم که با مدیرعامل باشگاه سپاهان داشتم در همین زمینه صحبت کردیم و امیدوارم تعامل خوبی میان ما و باشگاه سپاهان برقرار باشد. باید بگویم که سپاهان و فولاد در زمینه تیم‌های پایه خیلی خوب کار کردند که جای تشکر دارد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره عملکرد سپاهان در فوتبال اظهار داشت: اگر گذشته فوتبال را مرور کنید به این نتیجه می‌رسید که سپاهان همواره حضوری موفق داشته و در آسیا هم سپاهان شناخته‌شده‌ترین تیم ایرانی است و به نظرم باشگاه‌های سپاهان و فولاد از نظر ساختار باشگاهی خوب عمل کردند و امیدوارم با تکمیل ورزشگاه نقش جهان پکیج باشگاه سپاهان تکمیل شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد محرم نویدکیا هم خاطرنشان کرد: نویدکیا یکی از نابغه‌های فوتبال ما بود که اگر مصدوم نمی‌شد می‌توانست از باشگاه بوخوم آلمان به یکی از بهترین تیم‌های دنیا برود. او یکی از بهترین پاسورهای فوتبال ما بود.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره خداحافظی‌اش از فوتبال در فینال جام حذفی و در بازی پرسپولیس و سپاهان ادامه داد: آن روز یکی از روزهایی بود که هیچ گاه فراموش نمی‌کنم چرا که بسیار ناراحت بودم اما وقتی دور آخر را در ورزشگاه می‌زدم دیدیم فقط سپاهانی‌ها در ورزشگاه هستند و من را تشویق می‌کنند که همانجا از آنها تشکر کنم و حالا هم این کار را می‌کنم.

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل تصریح کرد: در دو بازی اول از نظر دفاعی عالی کار کردیم اما در زمان حمله ضعیف و بدون برنامه ظاهر شدیم مقابل بوسنی ظاهر شدیم و نتوانستیم برنامه‌های قبلی‌مان را انجام دهیم اما با پتانسیل فوتبال ما حضور در جام جهانی هم خوب بود و امیدوارم در آینده پیشرفت بیشتری کنیم.

مهدوی‌کیا در پاسخ به این سؤال که بعد از ایران طرفدار کدام تیم در جام جهانی است، اظهار داشت: طبیعتاً بعد از ایران طرفدار تیم ملی آلمان هستم چراکه چند سال در این کشور فوتبال بازی کرده‌ام و امیدوارم این تیم قهرمان جام جهانی شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد حضور سپاهان در جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ گفت: باید با واقعیت کنار بیاییم چراکه استقلال و پرسپولیس نتوانستند به این مسابقات راه یابند اما سپاهان توانست و این نشان می‌دهد ساختار خوبی در این باشگاه وجود دارد، اما به نظرم از نظر زیرساخت‌ها باید عملکرد بهتری داشته باشیم چراکه می‌بینیم برخی از باشگاه‌های ما هنوز درگیر زمین تمرین هستند. فوتبال ما فقط در دریافتی بازیکنان حرفه‌ای شده و در فاکتورهای دیگر ضعیف بودیم و اگر هم موفقیتی به دست آمده یک موفقیت مقطعی بوده است.

وی در پایان درباره اینکه چرا هنوز همانند زمان فوتبالیست‌ بودنش محبوبیت دارد، گفت: همان موقع که فوتبال بازی می‌کردم می‌دانستم که فوتبال یک روز تمام می‌شود و برای همین ارتباط خوبی با مردم برقرار می‌کردم. در اینجا لازم می دانم از هواداران سپاهان که همیشه به من لطف داشتند سپاسگزاری کنم و من امیدوارم امسال این تیم بتواند باز هم به لیگ قهرمانان آسیا برگردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز