خبرگزاری کار ایران

از عدم موفقیت تا برخی فشارها و دخالت‌ها؛

ادامه کشمکش‌ها بر سر انحلال باشگاه شهرداری‌اراک

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۱۵۵

اراک به عنوان قطب صنعت کشور است اما تاکنون هیچ یک از واحدهای صنعتی به جز آلومینیوم در توسعه ورزش حرفه ای و یا همگانی مشارکت نداشته اند.

اراک - ایلنا: انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک عنوان خبری بود که هفته گذشته به نقل از سخنگوی شورای اسلامی کلانشهر اراک در بخش خبری سیمای استان مرکزی اعلام شد و البته با زیرنویس هدیه اعضای شورا به ورزشکاران همراه ش.

به گزارش ایلنا، یک روز پس از اعلام این خبر غلامعباس آجرلو سخنگوی شورای شهر اراک در گفتگو با همین بخش خبری ضمن رد مصوبه شورا مبنی بر انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک بر ضرورت حمایت شورا از ورزشکاران تاکید کرد وگفت: شهرداری و شورا با حمایت از ورزش قهرمانی مخالف نیستند و شورا مصوبه‌ای درخصوص انحلال باشگاه یا مخالفت با تیمداری شهرداری نداشته است.

این اخبار ضد و نقیض در خصوص باشگاه شهرداری اراک واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت و از یکسو با انتقاد نسبت به نگاه و تفکر غیر ورزشی شورای دوره چهارم همراه شد و از سوی دیگر تایید و سپس رد این مصوبه، قابل تامل و توجه جدی به نظر می‌رسد. البته بحثتیمداری شهرداری و تشکیل تیم فوتبال، سابقه‌ای بسیار طولانی داشته و دارد که در شورای دوره سوم نیز به رغم اختصاص اعتبارات میلیاردی و تغییر مدیران باشگاه، سرانجام تیم فوتبال شهرداری اراک نتوانست نتایج قابل قبولی را کسب کند و با انتقاد کارشناسان روبه رو شد.

برای اطلاع از دلایل تغییر این مصوبه و جزئیات تصمیم شورا با برخی از اعضا گفتگو کردیم.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ما به مصوبه شورا مبنی بر مخالفت با تیمداری شهرداری با ۱۱ رای در صحن رسمی شنبه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به انتظاراتی که در گذشته از تیم فوتبال شهرداری وجود داشت و اعتبارات بسیاری که در این زمینه هزینه شد، اما متاسفانه این تیم نتوانست انتظارات را برآورده سازد و به نتایج قابل قبولی دست یابد.

منوچهر کاظمی مشکل اصلی در عدم موفقیت تیم را مدیریتی و برخی فشارها و دخالت‌ها در روند اداره تیم عنوان نمود و افزود: متاسفانه افرادی در جایگاه مدیریتی این باشگاه قرار گرفتند که از توانایی و تخصص لازم برخوردار نبودند و فقط به منافع شخصی خود می‌اندیشیدند و همین موضوع سبب شد تیم روند نزولی را طی کند.

وی تصریح کرد: بنابراین شورا با در نظر گرفتن سوابق گذشته به این نتیجه رسید که شهرداری در شرایط فعلی که با مشکلات مالی نیز روبه روست به تیمداری نپردازد و اگر هم قرار است حمایتی در بخش ورزش صورت گیرد سایر دستگاه‌های اجرایی همانند اداره کل ورزش و جوانان و همچنین بخش صنعت نیز نقش خود را در این خصوص انجام دهند و با شهرداری مشارکت داشته باشند و مسئولیت تیمداری و حمایت از فوتبال فقط به عهده شهرداری گذاشته نشود.

کاظمی ادامه داد: اعضای شورای دوره چهارم به هیچ عنوان با حمایت از ورزش مخالف نیستند، اما این حمایت‌ها باید با ساز و کار درست و دقیق انجام شود، ضمن اینکه حمایت از ورزش همگانی و توسعه فضاهای ورزشی باید در اولویت قرار گیرد

اما سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد مصوبه انحلال باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تصریح کرد: اگر هم شورا موافق با انحلال باشد باید طرحی از سوی شهرداری به شورا ارائه شود و بدون بررسی در کمیسیون نمی‌توان مصوبه‌ای مبنی بر انحلال ارائه داد.

غلامعباس آجرلو ادامه داد: اعضای شورا نسبت به نحوه تیمداری و مدیریت باشگاه انتقاداتی دارند و شورا قطعا دغدغه ورزش و حمایت از نسل جوان را دارد.

وی افزود: اراک به عنوان قطب صنعت کشور است اما تاکنون هیچ‌یک از واحدهای صنعتی به جز آلومینیوم در توسعه ورزش حرفه‌ای و یا همگانی مشارکت نداشته‌اند، بنابراین از صنایع استان و شهر اراک انتظار داریم در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی مشارکت داشته باشند و فقط آلودگی سهم مردم این شهر نباشد.

آجرلو اظهار داشت: تیم فوتبال متعلق به این شهر است و باید همه دستگاه‌های مرتبط با ورزش در این خصوص سهم ونقش داشته باشند.

اما رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با انتقاد از اعلام این اخبار ضد و نقیض درخصوص باشگاه شهرداری تصریح کرد: اعضای شورا با اکثریت آرا با تیمداری شهرداری مخالفت نمودند و سخنگوی شورا اگر در این خصوص مطالبی بیان نموده نظر شخصی بوده نه مصوبه شورا.

اشرف بهادری افزود: شهرداری طرحی مبنی بر تشکیل ۱۵ تیم ورزشی در رشته های مختلف بدون ارائه آنالیز مالی به شورا داده بود در حالی که در بودجه امسال سازمان فرهنگی ورزشی که اواخر سال گذشته تصویب شد هیچ برنامه‌ای در این خصوص وجود نداشت و شورا به دلیل خلاف قانون بودن این درخواست با آن مخالفت نمود.

وی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه قرار شد شهرداری با ارائه طرحی به شورا فقط در راستای اعتلای ورزش همگانی و اجرای پروژه‌های ورزشی در اجرای بند ۲۱ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها پیشنهادات لازم را ارائه دهد. وظیفه شهرداری تیم داری نیست بلکه باید در راستای حمایت از ورزش همگانی و احداثسالن‌های ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی اقدام کند این مصوبه شورا به نوعی هشیاری برای جلوگیری از تکرار اتفاقات سال‌های گذشته بود که با اکثریت آرا به تصویب رسید تا با ارائه طرح مشخص و شفافیت در مباحثمالی مجددا به شورا ارائه و بررسی شود.

بهادری تصریح کرد: اگر ۱۰ میلیارد تومان اعتباری که در باشگاه فوتبال شهرداری هزینه شد و هیچ سرانجامی هم به همراه نداشت و منجر به سقوط تیم به لیگ دسته ۳ شد در هر بخش دیگر برای رفع مشکلات شهر هزینه شده بود قطعا نتایج موثرتری به همراه داشت.

وی گفت: شهرداری متولی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای نیست و دستگاه‌های مسئول باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز