خبرگزاری کار ایران

تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود؛

خلیلی: فوتبال ورزش اتفاقات است / امید ما به شگفتی‌سازی تیم ملی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۱۴

تیم‌ملی خاطرات خوبی برای من رقم نزد. بعد از بازی با سوریه در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ دیگر به تیم‌ملی فکر نکردم چون ناکامی بزرگی برای من به همراه داشت و بعد از آن بازی همیشه از حضور در تیم‌ملی ترس داشتم

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است کارلوس کی‌روش و شاگردانش در جام جهانی شانس زیادی برای صعود از گروه‌ ندارند، اما فوتبال ورزش اتفاقات و شگفتی‌هاست و ممکن است تیم ملی ما در برزیل شگفتی‌ساز شود و از گروه صعود کند.

گفت‌وگوی محسن خلیلی با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید.

در مورد شکست سنگین اسپانیا مقابل هلند چه صحبتی دارید؟
به نظر من این بازی یک اتفاق بود و نشان داد وقتی دو ابر قدرت مقابل هم قرار می گیرند هر چقدر هم که بازیکنان تجربه داشته باشند اما اگر تمرکز کافی نداشته باشند شگفتی رقم خواهد خورد. در این بازی کاسیاس و خط دفاع اسپانیا تمرکز لازم را نداشتند و البته خسته هم بودند. در مقابل هلند شاداب و سرحال بود و توانست این نتیجه جالب را کسب کند.

فکر می‌کنی اسپانیا با این وضعیت به مسابقات برمی‌گردد؟
احساس می‌کنم اسپانیا راحت‌تر از هلند از این گروه صعود می‌کند، چون شکست سنگین مقابل هلند برای آنها ضربه بسیار سختی بود. به هر حال اسپانیا به عنوان قهرمان دوره قبل فکر می‌کرد راحت از این گروه صعود می‌کند، اما این نتیجه بازیکنان اسپانیا را به خودشان می‌آورد تا از اعتبار اسپانیا و خودشان در جام جهانی دفاع کنند.

تا اینجای کار ویژگی خاصی در جام جهانی برزیل دیده اید؟
هنوز نمی‌شود در مورد ویژگی‌های این جام صحبت کرد، چون مسابقات تازه شروع شده است. به هر حال جام جهانی هر ۴ سال یک بار پیشرفت‌های زیادی دارد و باید مسابقات به مراحل حساس خود برسد تا بتوانیم در مورد ویژگی‌های این جام صحبت کنیم. به نظر من افتتاحیه خیلی خوبی برگزار کردند و باید دید در ادامه چه دستاوردهایی خواهد داشت.

با توجه به روند آماده‌سازی ملی‌پوشان، شرایط تیم ایران را چطور می‌بینید؟
مهمترین چیزی که ما در حال حاضر داریم تجربه است. ما تجربه خوبی نسبت به دوره‌های قبل داریم. در جام‌جهانی ۱۹۹۸ و همچنین ۲۰۰۶ تیم ما تجربه چندانی نسبت به حضور در جام جهانی نداشت و خیلی با استرس بازی کردیم، اما یکسری از بچه‌های حاضر در تیم ملی فعلی حتی در جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان حضور داشتند و بازی هم کردند. ضمن اینکه بچه‌های ما در سال‌های اخیر در تورنمنت‌های بین‌المللی زیادی شرکت کرده‌اند و خبرهایی که از اردوی تیم ملی می‌آید نشان می‌دهد شرایط خوبی داریم و تیم دست و پا بسته‌ای نیستیم، اما قبول کنیم سطح فوتبال ما نسبت به فوتبال دنیا پایین‌تر است. انتظار بالایی از تیم ملی نداشته باشیم و فقط امیدوار باشیم بچه‌های ما شایستگی‌های خود را در این مسابقات نشان بدهند.

اولین بازی ما مقابل نیجریه است. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
ما در این گروه ۳ بازی متفاوت خواهیم داشت. یک بازی قدرتی، یک بازی تکنیکی و یک بازی سرعتی در پیش داریم و اگر بازی آخرمان با نیجریه بود خیلی بهتر بود چون نیجریه یک تیم قدرتی است و انرژی زیادی از ما می‌گیرد. به هر حال اگر در این ۳ بازی بسته کار کنیم و روی ضدحملات برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. اگر مقابل نیجریه بتوانیم یک مساوی بگیریم که واقعا خوش‌بینانه است در دو بازی بعدی امیدوار خواهیم بود که آبرومندانه کار کنیم.

از تیم ملی انتظار صعود به مرحله بعد را دارید؟
روی کاغذ شانس صعود ما خیلی کم است، اما کسی هم فکر نمی‌کرد که هلند ۵ گل به اسپانیا بزند. فوتبال ورزش اتفاقات ویژه است و در جام جهانی شگفتی‌های زیادی رقم می‌خورد و شاید ایران بتواند شگفتی‌ساز شود. امید ما به شگفتی‌سازی بچه‌های تیم ملی است.

چقدر دوست داشتید در این جام جهانی همراه تیم ملی باشید؟
آرزوی هر فوتبالیستی است که در جام‌جهانی شرکت کند. هر بازیکنی هم به جام جهانی می‌رود دوست دارد به دور بعدی مسابقات صعود کند چون جام جهانی مثل یک دانشگاه بزرگ و معتبر بین‌المللی است. آرزوی هر بازیکنی حضور در این تورنمنت معتبر است، حتی خیلی‌ها دوست دارند به عنوان تماشاگر در جام‌جهانی حضور داشته باشند. تیم ملی خاطرات خوبی برای من رقم نزد و بعد از بازی با سوریه در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ دیگر به تیم ملی فکر نکردم، چون تیم ملی ناکامی بزرگی برای من به همراه داشت و بعد از آن بازی همیشه از حضور در تیم ملی ترس داشتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز