خبرگزاری کار ایران

منشا فساد اینجاست یا در برزیل؟!

پرونده فساد درفوتبال بهانه سفر به جام‌ جهانی / دلواپسی‌های به موقع آقای نماینده!

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۴۱

به نظر می رسد دلواپسی برخی چهره های پرنفوذ این روزها بهانه خوبی برای سفر به برزیل شده و آنها با در اختیار داشتن لابی های سیاسی و ابزارهای رسانه ای می توانند در بزنگاه ها حتی از دستگاه های نظارتی امتیاز بگیرند.

با نزدیک شدن به مسابقات جام جهانی بار دیگر بحثحضور افراد با نفوذ و شخصیت‌ها و… در لیست مسافران اعزامی به این رقابت‌ها داغ شده و چهره‌های هنری، سینمایی، فرهنگی و حتی سیاسی سخت در تکاپو هستند تا به هر طریقی شده این سفر ورزشی - توریستی را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با توجه به هزینه سنگین سفر به سرزمین قهوه و وضعیت اقتصاد مقاومتی کشور، انتظار می رفت کاروان همراهان تیم ملی این بار برخلاف دوره های قبل با ضوابط و بر طبق ضرورت های شغلی و حرفه ای و با سخت گیری های بیشتری از سوی فدراسیون فوتبال و دستگاه های نظارتی انجام شود، ولی گویا باز هم سمبه افراد سیاسی پر زورتر است و آنها به هر طریقی شده نمی خواهند این سفر به یادماندنی را از دست بدهند.

بعد از آنکه سفر جمعی از ستاره های سینما به دلیل فراهم نشدن اسپانسر مناسب لغو شد و حتی تعدادی از پیشکسوتان فوتبال اعلام کردند به دلیل هزینه‌های بالا حاضر نیستند در این سفر تیم ملی را همراهی کنند، حالا برخلاف انتظار خبر می‌رسد برخی نمایندگان مجلس که ارتباطی به مقوله ورزش ندارند قصد دارند به عنوان نماینده قوه‌مقننه و با توجیه بررسی پرونده فساد در فوتبال راهی برزیل شوند!

اینکه فساد در فوتبال داخلی ایران چه ارتباطی با تیم ملی و بازی‌های جام جهانی در برزیل دارد بر ما پوشیده است و معلوم نیست این سفر چگونه می‌تواند معمای پیچیده واسطه‌گران و دلالان فوتبال را حل کند، اما حتما فرصت مغتنمی است تا برخی نمایندگان با حکم ماموریت در جیب، سفر توریستی به سرزمین طلایی‌پوشان داشته باشد!

این جناب نماینده که همواره دلواپس سیاست‌های دولت بوده، به نظر این بار دلواپس فوتبال شده و جام‌جهانی را مجال مناسبی برای رسیدگی به معضلات ریشه‌دار و پیچیده فوتبال دانسته است. تمایل این نماینده مجلس برای سفر به برزیل در حالی مطرح می‌شود که تاکنون هیچ یک از اعضای فراکسیون ورزش به طور جدی بحثسفر به برزیل را مطرح نکرده اند.

تابش نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در این باره می‌گوید: به هر حال افرادی که در حوزه ورزش فعال هستند قرار است از سوی کمیسیون ورزش اعزام شوند، با این حال هنوز به نتیجه گیری نهایی در این زمینه نرسیده ایم. اگر هر نماینده ای از طرف مجلس به ماموریت اعزام شود یا همراه وزیر یا مسئولی به جایی برود، هزینه اش از اعتبارات اختصاص یافته دولتی تامین می شود.

تابش یادآور می شود: این در حالی است که بر اساس قانون، در صورتی که نماینده ای با این عنوان به برزیل برود، می تواند از حق ماموریت هم بهره ببرد.

با وجود اینکه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعزام نماینده ویژه مجلس را پیگیری پرونده فساد در فوتبال و اتفاقاتی که به نوعی به جام جهانی مرتبط است می داند، اما آیا بهتر نبود یکی از اعضای فراکسیون ورزش یا کمیته تخصصی فوتبال راهی این ماموریت اداری خارج از کشور می شد.

به نظر می‌رسد دلواپسی برخی چهره‌های فرهنگی این روزها بهانه خوبی برای سفر به برزیل و تماشای مسابقات جام جهانی بوده و هزینه‌کردن از بیت‌المال فرصت مناسبی برای افرادی است که با در اختیار داشتن لابی‌های سیاسی و ابزارهای رسانه‌ای می‌توانند در بزنگاه‌ها حتی از دستگاه‌های نظارتی امتیاز بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز