خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مدیران باشگاه پرسپولیس؛

رحیمی: سعی می‌کنیم میراثخوبی بر جا بگذاریم / مبلغ قرارداد دایی کمتر نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۹۷

اگر پول نباشد می‌گویند مدیران باشگاه توانایی ندارند. حالا که پول تهیه شده، همه می‌پرسند آنها از کجا آورده‌اند؟! اسپانسر برای استفاده از یک موقعیت تبلیغاتی هزینه کرده اما در مسائل داخلی دخالت ندارد.

نشست خبری مدیران باشگاه پرسپولیس با حضور حمیدرضا سیاسی(رئیس هیأت مدیره)، علیرضا رحیمی(مدیر عامل)، مهدی خواجه‌وند(عضو هیأت مدیره) و مجتبی جانعلی(مدیر روابط عمومی) طبق برنامه از پیش اعلام شده، راس ساعت ۱۶ در محل سالن اجتماعات باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. پس از خیر مقدم به اصحاب رسانه از سوی مدیر روابط عمومی، وی گفت: هدف ما تعامل با اصحاب رسانه است و امیدواریم در یک همکاری مشترک بتوانیم برای دستیابی به هدف مشترکی که همان اعتلای فوتبال است، کمک کنیم. سپس مدیر عامل باشگاه پرسپولیس صحبت‌های ابتدایی خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ باشگاهی نمی‌تواند بگوید کامل است، گفت: ما نیاز به حمایت و کمک رسانه‌ها و خبرنگاران داریم و امیدواریم فضایی سرشار از تعامل را برای توسعه فوتبال داشته باشیم.

علیرضا رحیمی پس از آنکه رئیس هیأت مدیره زمان صحبت خود را در اختیار خبرنگاران گذاشت، در ادامه افزود: من سعی می‌کنم از تجربیات همه پیشکسوتان عزیز و مدیران پیشین این باشگاه استفاده کنم. محور کلی تصمیم‌گیری‌ها در باشگاه، هیأت مدیره است.

وی در پاسخ به اولین سوال، مبنی بر اینکه قرار است پرسپولیس تا یک سال دیگر واگذار شود و در این یک سال چه کارهایی انجام خواهد شد، گفت: شاید خیلی‌ها نظرشان این باشد که اداره کردن جاهایی مثل فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌ها کار سختی است ولی من فکر می‌کنم این کار، آسان خواهد بود، اگر همه چیز سر جای خودش باشد. مثلا هیچ جای دنیا نمی‌بینید فدراسیون با باشگاه یا باشگاه با تیم ملی خودش مشکل داشته باشد. من الان می‌بینم در مواردی که AFCاز ما می‌خواهد، نقص داریم پس باید خود را به استانداردها نزدیک کنیم. صحبت زیادی می‌شود که باشگاه می‌خواهد به بورس برود یا خصوصی‌سازی صورت بگیرد. دولت در این مسیر تلاش می‌کند ولی شاید شرایط به این سرعت فراهم نشود. ما باید از یک سو به شکلی عمل کنیم که در پایان بتوانیم باشگاه را تحویل بدهیم و از سوی دیگر باید فکر کنیم برای زمان طولانی کار را بر عهده داریم و باید برای این منظور برنامه داشته باشیم.

در ادامه رئیس هیأت مدیره در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر نحوه تعامل هیأت مدیره‌، مدیر عامل و کادر فنی، خاطرنشان کرد: هیأت مدیره بعد از جلساتی که داشت و با پیگیری آقای رحیمی، وضعیت کادر فنی را در همان روز اول تثبیت کرد. سیاست ما این است که موانع را از پیش روی مدیر عامل و سرمربی برداریم. سال قبل هم ما در تیم مشکل نداشتیم، یکسری موانع و حواشی بود که در مقطعی تیم را زمین‌گیر کرد. از اینرو نیازی به تغییر نبود، فقط لازم است که مسیر را برای این فصل هموار کنیم.

مدیر عامل پرسپولیس هم در ادامه تصریح کرد: روز اول من از هیات مدیره سوال کردم نظرشان درباره آقای دایی چیست؟ همه به اتفاق، بدون یک مخالف گفتند؛ آقای دایی سرمربی باشند. استیلی قبل از همه با استدلال‌هایی که مطرح کرد، حضور آقای دایی را خواستار شد و در مورد آقای زادمهر نیز اینطور بود. همه چیز در دنیای فوتبال و در فیفا تعریف شده است. شرح وظایف مشخص است و وقتی طبق آن عمل می‌کنیم، مشکلی وجود ندارد. ما در باشگاه پرسپولیس چنین تفکری را دنبال می‌کنیم.

رحیمی ادامه داد: پیش از این خدمت آقای خادم و هیأت مدیره هم عرض کردم که اگر قرار است پولی هزینه کنیم و قهرمان بشویم که هر کسی می‌تواند. من گفتم نمی‌خواهم اینطور کار کنم. نباید همه چیز حول برد و باخت بچرخد. باید کار بنیادین و درازمدت هم انجام بدهیم. ما یک برنامه داریم که حضور در سه جام است. باید تیمی قدرتمند ببندیم ولی روی رده‌های پایه هم کار می‌کنیم و کارهای زیادی داریم که باید انجام بدهیم. ما یک سرمربی توانمند داریم. الان باید یک تیم خوب ببندیم و تدارکات لازم را فراهم کنیم. تیم که در مسیر خود قرار می‌گیرد ما باید سراغ امور زیربنایی برویم. من نمی‌خواهم بگویم چنین و چنان می‌کنیم ولی برنامه‌های زیادی داریم. باید مرحله به مرحله جلو برویم. الان نمی‌خواهیم وعده بدهیم، کارها که انجام شد، گزارش می‌دهم.

مدیر عامل پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه شاید کمیته فنی و کادر فنی دچار چالش شوند، گفت: در تمام کشور روی کمیته فنی دید خوبی نیست. فکر می‌کنند کمیته فنی مزاحم مربی است ولی ما در حال تدوین آئین‌نامه هستیم. وقتی آئین‌نامه را منتشر کردیم دقیقا می‌بینید که کمیته فنی کمکی برای کادر فنی است و مانعی بر سر راه آن نیست. در یک باشگاه امور فنی بسیاری را باید دنبال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس در دور جدید فعالیت خود، فقط یک تیم فوتبال خواهد داشت یا در سایر رشته‌ها فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: از ۲۰ سال پیش گفتم؛ ما هنوز تعریف قانونمندی از باشگاه نداریم. دولتی و خصوصی بودن معلوم نیست، خیلی از مدیران با این بلاتکلیفی کار می‌کنند. امیدوارم مجلس یک قانونی بدهد که وضعیت روشن شود. ما هم در پرسپولیس فقط روی فوتبال برنامه داریم، الان مهمترین کار همین است، اما به مرور زمان باید فعالیت‌ها را توسعه بدهیم بعد از آنکه شرایط تثبیت شد، سراغ سایر رشته‌ها خواهیم رفت.

علیرضا رحیمی درباره بحثعلی کریمی هم گفت: آقای کریمی اسطوره این باشگاه و سرمایه فوتبال ما است. برای ما چهره‌ای با ارزش است اما در حوزه مسائل فنی تیم فوتبال، همه چیز طبق نظر آقای دایی انجام می‌شود و ایشان هر برنامه‌ای داشته باشند اعلام می‌کنند.

در ادامه کنفرانس خبری، نماینده رسانه‌ای درباره تعدد قراردادهای بر جای مانده از گذشته و تاثیر آن در شرایط کنونی سوال کرد و مهدی خواجه‌وند عضو حقوقی هیأت مدیره اینگونه پاسخ داد: قراردادهای مختلفی وجود دارد ولی آنچه مشخص است اینکه ما در حال حاضر با اسپانسر معینی قرارداد داریم که در یک سال آینده تنها اسپانسر رسمی و قانونی است. تا اینجا مشکلی نداشتیم. بحثاصلی شرکت اس آی اس است که با آن نیز توافقات خوبی در حال انجام است.

مدیر عامل پرسپولیس هم در ادامه اینگونه توضیح می‌دهد؛ ما در چارچوب قانون به همه قراردادها احترام می‌گذاریم و ظرف ۱۰ روز آینده بخش حقوقی مسائل مربوط به این حوزه را حل می‌کند و مسائل به شکل شفاف مطرح خواهد شد. در حال حاضر شرایط اینگونه است که ما ۳۰ میلیارد تومان با اسپانسر قرارداد بستیم و این پول هم به باشگاه تزریق می‌شود. مشکلی نداریم دیگر مسائل مربوط به اسپانسر را خودشان پاسخ می‌دهند. برای ما، اینکه منافع باشگاه حفظ شود، مهم است. آنها حتی اعلام آمادگی کرده‌اند تا تزریق منابع مالی را با سرعت بیشتری انجام بدهند.

وی در ادامه با اشاره مجدد به تعامل بین باشگاه و رسانه‌ها گفت: من اعتقاد به نقد دارم. ما در دوره بین‌المللی این را خواندیم که احترام به رسانه‌ها یک اصل است. اهل جوابیه و شکایت نیستم ولی این احترام باید متقابل باشد. نمی‌شود ساعت ۷ صبح در باشگاه باشم و بعد بنویسند؛ استعفا داده‌ام. من تازه دیروز ابلاغ گرفتم، چطور قبل از گرفتن ابلاغ، استعفا داده‌ام. شاید بهتر باشد هر روز برای مردم از بدهی و دعوا نگوییم و آنها را از فوتبال آزرده نکنیم.

در ادامه رئیس هیأت مدیره در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وی به یکی از مدیران فوتبالی بدهی دارد، گفت: من هیچ معامله‌ای با این فرد نداشته‌ام که بخواهم بدهکار یا طلبکار باشم. همچنین تاکید می‌کنم من اسپانسر پرسپولیس نبوده و منتسب به آن نیز نیستم.

وی در جای دیگری از صحبتهایش خاطرنشان کرد: وزارت ورزش قرار نیست به باشگاه کمک کند. الان شرایط خوبی برای حضور اسپانسر فراهم شده است. هیات مدیره تلاش می‌کند این بودجه را به خوبی هزینه کرده و حتی از بدهی گذشته کم کنیم. ما با اسپانسر مشکلی نداریم، آنها هم مشکلی با ما ندارند. اگر اسپانسر جایی نتواند ادامه بدهد، سریع جایگزین داریم ولی آنها تا اینجا خوب آمده‌اند و ما هم حمایت می‌کنیم. اگر سوال این است که شاید نتوانند ادامه بدهند جای نگرانی نیست چون ما تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم، اما اینطور که به نظر می‌رسد آنها می‌توانند با قدرت ادامه داده و حتی جلوتر از برنامه حرکت کنند.

مدیر عامل پرسپولیس این صحبت را ادامه داده و اضافه می‌کند: اگر پول نباشد می‌گویند مدیران باشگاه توانایی ندارند. حالا که پول تهیه شده، همه می‌پرسند آنها از کجا آورده‌اند؟! اسپانسر برای استفاده از یک موقعیت تبلیغاتی هزینه کرده اما در مسائل داخلی دخالت ندارد. طبیعی است که ما هم در مسائل داخلی آنها دخالت نمی‌کنیم. به نظر من بسیاری از این سوالات ناشی از بی‌نظمی حاکم در فوتبال است. من دنبال نظم هستم. بر اساس این نظم هر یک باید به کار خود بپرداریم و از نظم و قانون تخطی نکنیم. از روز اول هم گفتم؛ می‌بینید که پای کار ایستاده‌ایم، تا کار حساب بانکی درست شود. اگر قانون و استانداردهای فیفا را رعایت کنیم، این همه مشکل پیش نمی‌آید.

رحیمی درباره مذاکرات انجام شده با بازیکنان جدید و فشردگی زمانی برای صحبت با نفرات ملی پوش، تصریح کرد: مذاکرات را آغاز کرده‌ایم. طبق فهرست آقای دایی با تعدادی بیشتر از چهار نفر هم مذاکره داشتیم. توافق‌های خوبی هم کردیم اما تا عقد قرارداد با بازیکن نهایی نشود، اعلام نمی‌کنیم. کار با خیلی از نفرات مورد نظر آقای دایی ظرف روزهای آینده نهایی خواهد شد. برای انجام کارها زمان‌بندی داریم و برای صحبت و توافق با ملی‌پوشان هم دیر نمی‌شود و جای نگرانی نیست. ما می‌خواهیم کاری کنیم که آقای دایی دیگر دغدغه‌ای غیر از مسائل فنی نداشته باشد. از او هم قولی نگرفته‌ایم. من از تدارکات تیم هم قول نمی‌گیرم. قرار همه ما این است که در چارچوب شرح وظایف کار کنیم و این مهمترین مساله است. ما از آقای دایی فهرست خواستیم و طبق آن در حال حرکت هستیم. درباره اینکه پرسیده شد، بعضی بازیکنان می‌خواهند تکلیفشان معلوم شود باید بگویم مشکلی وجود ندارد. در پرسپولیس فقط من و آقای دایی با بازیکن صحبت می‌کنیم. پیغام هم نمی‌فرستیم. هیچ صحبت و هیچ پیغامی از طرف پرسپولیس نیست.

در ادامه جلسه، رئیس هیأت مدیره پرسپولیس در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره اسپانسر تصریح کرد: بعضی مسائل که مطرح می‌شود چندان درست نیست. ما درباره مسائل مربوط به حوزه پرسپولیس پاسخگو هستیم. اسپانسر قرار نیست امتیازی خارج از چارچوب قانون دریافت کند. اسپانسر در چگونگی خرج‌کردن پول در باشگاه دخالت نمی‌کند. سیاست‌گذاری‌ها از طریق هیأت مدیره انجام می‌شود و سعی می‌کنیم میراثی خوب بر جا بگذاریم.

رحیمی هم در ادامه گفت: باید به این مساله توجه کنیم که اگر این شرکت موفق شود، درهای تازه‌ای به روی فوتبال باز خواهد شد که سود آن برای تمام ورزش است و اگر کمک نکنیم و طرح موفق نشود، همه متضرر می‌شوند. من با طرح‌هایی که از اسپانسر دیدم، آنها می‌توانند دو تا سه برابر آورده خود را برداشت کنند و امیدوارم اینطور باشد تا در سال‌های آینده شاهد توسعه این امر باشیم.

مدیرعامل پرسپولیس در پایان درباره مباحثمطرح شده درباره کاهش هزینه‌های تیمداری افزود: این سیاست‌گذاری را دنبال می‌کنیم. طبعا آن را در قراردادهای جدید اعمال خواهیم کرد، اما طبیعی است قراردادهای بر جای مانده از گذشته، معتبر هستند و به عنوان مثال ما با علی دایی هیچ صحبتی درباره کاهش رقم قراردادش نداشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز