خبرگزاری کار ایران

بازی با نیجریه حیاتی است؛

محصص: فوتبال ایران باید به دنبال اعتباری تازه باشد / نباید به حاشیه‌ها دامن بزنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۵۹

کی‌روش از تمام تجربه و توان مدیریتی خود استفاده خواهد کرد تا در جام جهانی برای خود اعتبار تازه‌ای کسب کند و ما هم باید در همین مسیر بدنبال کسب اعتبار و جایگاهی جدید در فوتبال دنیا باشیم.

کارشناس برجسته و مدرس بین المللی فوتبال آرامش را کلید گمشده تیم ملی می داند و می گوید در فاصله‌ کم باقی مانده تا جام جهانی باید آرامش را به تیم ملی هدیه دهیم نه اینکه به دنبال ایجاد مشکلات جدید باشیم.

مرتضی محصص در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب با تاکید بر لزوم اتحاد در جامعه‌ فوتبال در فاصله‌ کم باقی‌مانده تا جام‌جهانی ۲۰۱۴ اظهار داشت: ما در جام جهانی ۲۰۱۰ حضور نداشتیم و از سال ۲۰۰۶ تا به حال با شرایط ویژه‌ جام‌جهانی روبرو نشده‌ایم. امسال تلاقی پایان لیگ‌برتر با لیگ قهرمانان آسیا و آغاز اردوی تیم ملی باعثشد شرایط خاصی برای فوتبال ما ایجاد شود.

وی ادامه داد: یادمان نرفته که تیم ملی با چه تلاش و زحمت فراوانی توانست به جام‌جهانی برسد. البته این صعود متعلق به یک گروه خاص نبود، بلکه با همراهی کل جامعه‌ فوتبال ما میسر شد. جام جهانی بزرگترین اتفاق ورزشی دنیاست و نباید فرصت حضور مناسب در این رقابت را به سادگی از دست بدهیم.

محصص درباره‌ حاشیه‌هایی که پیرامون تشکیل اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی و پیراهن های بی کیفیت بازیکنان تیم ملی به وجود آمده، گفت: نباید به این حاشیه‌ها دامن زده شود. تیم ملی نیاز به آرامش و تمرکز فکری و ذهنی بازیکنانش دارد.

وی ادامه داد: کی‌روش در طول ۳ سال گذشته با فوتبال ما آشنا شده و در انتخاب‌های خود هوشیارانه عمل می‌کند. ما باید بدانیم در درجه اول یکی از ۴ نماینده‌ آسیا در جام‌جهانی هستیم و پای اعتبار ما در میان است. ‌کی‌روش هم مثل من و همه‌ فوتبال دوستان فلسفه‌ خاصی از فوتبال دارد که باید برای آن احترام قائل شویم. او ۲۸ نفر را به تیم ملی دعوت کرد و برای آغاز اردو در آفریقای جنوبی با مشکلاتی روبرو شد.

مدرس فیفا ادامه داد: حضور بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا و خستگی ناشی از لیگ برتر چاره‌ دیگری هم باقی نگذاشت و کی‌روش تصمیم گرفت که در دو اردو بازیکنانی که احتمال می‌رود در فهرست نهایی تیم ملی برای جام‌جهانی باشند را محک بزند. به نظر من آفریقای جنوبی جای بسیار مناسبی بود که کی‌روش برای تیم ملی انتخاب کرد. این انتخاب بدین خاطر بوده که اولین بازی ما در جام جهانی مقابل نیجریه است و در این اردو می‌توانست بازیکنان را با فضای این مسابقه مهم آشنا کند.

محصص گفت: بازی اول ما با نیجریه حیاتی است. ایران بعد از این بازی یا روحیه می‌گیرد یا به کلی روحیه‌اش را از دست می‌دهد. حتی نتیجه‌ مساوی هم ما را به دو بازی آینده امیدوار می‌کند. بنابر این بی‌دلیل نبود که کی‌روش این کشور را انتخاب کرد و زمان دیگری هم نداشتیم. آغاز اردوی تیم ملی با اعتراض دو باشگاه سپاهان و استقلال همراه شد و بحث‌هایی در این میان به وجود آمد که اگر بخواهیم به دنبال آسیب شناسی باشیم زمان را از دست دادیم.

وی با بیان این که باید در فرصت باقی مانده تا جام جهانی جو آرامی برای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی آماده کنیم گفت: رسانه‌ها نقش زیادی در پیشرفت فوتبال ما دارند. الان زمان نتیجه‌گیری برای فوتبال ماست. با این فرصت زمانی کم به جای این که دنبال ایجاد مشکل باشیم باید شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم که کادر فنی و بازیکنان کارشان را در جام جهانی درست انجام دهد. متاسفانه همه فوتبال ما شده مسائل حاشیه‌ای.

مدرس برجسته فیفا در پایان با تاکید بر اینکه کی روش در جام جهانی بدنبال کسب اعتباری تازه در فوتبال دنیاست و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی در این تورنمنت مهم بکار خواهد گرفت، افزود: کی روش در برگزاری اردوی اتریش، انتخاب بازیکنان نهایی برای جام جهانی، تعیین استراتژی سه بازی تیم ملی مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی قطعا با حساسیت و دقت نظر خاصی تصمیم گیری خواهد کرد و از تمام تجربه و توان مدیریتی خود استفاده خواهد کرد تا در جام جهانی برای خود اعتبار تازه ای کسب کند و ما هم باید در همین مسیر بدنبال کسب اعتبار و جایگاهی جدید در فوتبال دنیا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز