خبرگزاری کار ایران

اردوی آفریقا اصلاً فایده‌ای نداشته؛

دست‌نشان: توقع صعود در جام‌جهانی معقول نیست / به فوتبالیست‌ها ضربه می‌زنیم!

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۸۹

برای فوتبال‌مان هزینه نمی‌کنیم و در چنین شرایطی اگر تیم ملی در برزیل فقط بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد باید از کی‌روش راضی باشیم.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است نباید از تیم ملی در جام جهانی انتظار صعود از گروهش را داشت، چراکه برای فوتبال‌مان هزینه نمی‌کنیم و در چنین شرایطی اگر تیم ملی در برزیل فقط بازی‌های خوبی به نمایش بگذارد باید از کی‌روش راضی باشیم.

گفتگوی نادر دست‌نشان با خبرنگار ایلنا را در زیر بخوانید:

اردوی تیم ملی در آفریقای‌جنوبی با شرایط خاصی برگزار شد. این اردو مفید بود؟

وقتی سرمربی تیم ملی اعلام می‌کند تنها مشکل ما نبودن بازیکنان اصلی در این اردو بود؛ نشانگر این است که اردوی آفریقای‌جنوبی اصلاً فایده‌ای نداشته چون پایه و اساس اردو بازیکنانی هستند که قرار است بازی کنند. کی‌روش خیلی تلاش می‌کند که تیم را به حد ایده‌آل برساند اما وقتی نفرات اصلی نیستند، نمی‌شود کاری کرد و به یک برنامه جدید برای به کیفیت رساندن و هماهنگی و آمادگی بچه‌ها از نظر فیزیکی و تاکتیکی نیاز است هر چند زمان کمی باقی‌مانده اما باید فشار مناسبی روی بچه‌ها بیاورد تا به شرایط ایده‌آل برای جام جهانی برسیم.

تیم ملی قرار است در اتریش اردو بزند و هدف کی‌روش در این اردو و چه چیزی باید باشد؟

اردوی آفریقایی‌جنوبی برای آمادگی جسمانی بچه‌ها بود و در اتریش باید روی هماهنگی بازیکنان کار شود و برنامه‌های تاکتیکی را دنبال کنند. بازی‌های تدارکاتی در اردوی اتریش فارغ از هر نتیجه‌ای که کسب می‌شود، می‌تواند مفید باشد و بچه‌ها باید از نظر بدنی بالانس مناسبی داشته باشند چون هیج تیمی نمی‌تواند بدون آمادگی به نتیجه برسد.

عده‌ای از تیم ملی انتظار صعود از گروهش در جام جهانی را دارند. آیا این انتظار معقول است؟

نه، معقول نیست. فوتبالی که برای بازیکنانش نمی‌خواهد هزینه کند، نباید هم از گروهش در جام‌جهانی صعود کند. اگر کره‌جنوبی و ژاپن ادعای صعود دارند به خاطر این است که هزینه می‌کنند. دل ما می‌خواهد با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم و اگر چنین اتفاقی بیفتد شانس با ما همراه بوده؛ اگر از گروه صعود کنیم باعثخوشحالی و افتخار ما است، اما معقول نیست. همین که بازی خوبی در جام جهانی انجام دهیم باید از کی‌روش راضی باشیم مگر اینکه کیفیت بازی ما خوب نباشد و نتیجه هم نگیریم.

در جام جهانی هدف اصلی ما چه چیزی باید باشد؟

فوتبالی که نشان می‌دهد ما رو به جلو هستیم. ما اول باید سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشیم چون فعلاً جوی در فوتبال ما به راه افتاده که فوتبالی‌ها پول آنچنانی می‌گیرند و اینکه در فوتبال ما پول بیراه هست. در این باره بحثی نیست، اما آیا کل فوتبال ما این‌طوری است یا فقط ۱۰-۱۵ نفر هستند که این‌گونه پول می‌گیرند؟ باید به آن ۱۰-۱۵ نفر بپردازند چون بقیه پول آنچنانی نمی‌گیرند. خود من ۳ سال است پول نگرفته‌ام و نباید همه را به یک چوب بزنند. ما باید زیر بنا را درست کنیم و نباید جلوی پیشرفت را بگیریم. وقتی با رفتارمان به فوتبالیست‌ها ضربه می‌زنیم نباید انتظار از آنها انتظار صعود در جام جهانی داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز