خبرگزاری کار ایران

چهارمی آسیا ایده‌آل است!

سلطانی: لوتوس‌مولر انتخاب بین بد و بدتر بود / رضایی با فدراسیون اختلاف مالی دارد!

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۲۳۷

مربیان ایرانی شایستگی خود را نشان داده‌ و ثابت کرده‌اند از نظر فنی از توان بالایی برخوردارند ولی فدراسیون با این دیدگاه که بتواند امکانات بیشتری برای تیم‌های ملی در اختیار بگیرد، دنبال جذب مربی خارجی می‌رود…

رئیس کمیته فنی واترپلو با بیان اینکه لوتوس مولر انتخاب بین بد و بدتر بود، گفت: با شرایط مالی فدراسیون که توان جذب مربیان سطح بالای اروپای شرقی را ندارد باید از جذب این مربی آلمانی راضی باشیم.

داود رضا سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: زمانی که نمی‌توانیم مربیانی طراز اولی از کشورهای مطرح واترپلو نظیر صربستان، مقدونیه، کرواسی و مجارستان را به ایران بیاوریم و این مربیان معمولا شرایط خاصی مانند امکانات، دستمزد بالا، پرداخت حقوق به بازیکنان و تدارکات مناسب را برای همکاری با فدراسیون طلب می‌کنند و فدراسیون نمی‌تواند چنین امکاناتی را فراهم کند ناگزیر هستیم به سراغ مربیان ارزان قیمت برویم و البته در انتخاب آنها نباید کیفیت را فراموش کنیم.

سلطانی با بیان اینکه عموما به مربی خارجی نگاه و توجه ویِژه‌ای وجود دارد که به مربی ایرانی وجود ندارد، تصریح کرد: زمانی که فدراسیون مربی خارجی جذب می‌کند، کمیته ملی المپیک امکانات بهتری را برای تیم ملی فراهم می‌کند و متاسفانه چنین نگاهی باعثشده فدراسیون ها اقبال بیشتری به مربیان خارجی داشته باشند تا بتوانند از این طریق امکانات اردویی و تدارکاتی بهتری را برای تیم‌های ملی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه شخصا با استخدام مربی خارجی موافق نیستم و اعتقاد دارم با مربیان ایرانی نیز می‌توان حداقل در آسیا به نتایج مورد نظر دست یافت، اظهار داشت: مربیان ایرانی پیش از این شایستگی خود را نشان داده‌اند و ثابت کرده‌اند که از نظر فنی از توان بالایی برخوردارند ولی همانطور که گفتم فدراسیون‌ها معمولا با این دیدگاه که بتوانند امکانات بیشتری برای تیم‌های ملی در اختیار بگیرند، به دنبال جذب مربی خارجی می‌روند.

رئیس کمیته فنی واترپلو در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اینکه در فاصله ۴ ماه تا مسابقات جهانی ترکیه آیا تغییر سرمربی این تیم تصمیم درستی بود، تاکید کرد: بنده هم با چنین تغییری موافق نیستم و اعتقاد دارم این تغییر می‌تواند تاثیرات منفی روی عملکرد تیم داشته باشد ولی تصور می‌کنم وحید رضایی با فدراسیون اختلاف مالی دارد و برسر مسائل مالی به توافق نرسید و در نهایت به جدایی او منجر شد.

وی ادامه داد: رضایی از زمان آیت‌اللهی که به عنوان دستیار کنار " مالارا " کار کرده ولی قراردادی نداشته و گویا در جلسه‌ای هم که با رضوانی داشته درخصوص مسائل مالی به توافق نرسیدند و در نهایت باعثجدایی او از تیم جوانان شد.

سلطانی در مورد اینکه آیا شخصا موافق جدایی سرمربی تیم جوانان هستید یا نه گفت: من موافق نیستم و این موضوع را در جلسه امروز کمیته فنی هم مطرح می‌کنم ولی زمانی که خود سرمربی نمی‌تواند با فدراسیون کنار بیاید طبیعی است که ادامه همکاری ممکن نشود.

وی در بخش پایانی سخنان خود در مورد اینکه وضعیت تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: بعد از ۴ سال نابسامانی فدراسیون تصور می‌کنم قرار گرفتن در رده چهارم یا پنجم آسیا می‌تواند برای تیم ملی یک گام به جلو باشد و ایده‌آل تلقی شود تا در سال‌های آینده با برنامه ریزی و تدارک بهتر به دنبال سکوی آسیا باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز