خبرگزاری کار ایران

انتظار صعود تیم ملی منطقی نیست؛

جلالی: مشکل تیم ملی و باشگاه‌ها قابل حل است / لج‌کردن و راه‌های قهرآمیز روش درستی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۷۷

در حال حاضر نباید توقع صعود تیم ملی از گروهش را در جام جهانی ایجاد می‌کنیم چراکه اگر توقعات را از تیم ملی بالا ببریم، بعد از جام‌جهانی فوتبال ایران بیشتر از همه ضربه خواهد خورد.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است در حال حاضر نباید توقع صعود تیم ملی از گروهش را در جام جهانی ایجاد می‌کنیم چراکه اگر توقعات را از تیم ملی بالا ببریم، بعد از جام‌جهانی فوتبال ایران بیشتر از همه ضربه خواهد خورد و این روش‌ها کمکی به تیم ملی نخواهد کرد.

گفت‌وگوی مجید جلالی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:

تیم ملی و باشگاه‌ها برای در اختیار داشتن بازیکنان دعوای سختی دارند. به نظر شما حق با چه کسی است؟

نه من، نه هیچ کسی نمی‌تواند بگوید حق با چه کسی است و اگر حرف‌های ۲ طرف را گوش کنید، می‌بینید که حرف‌های هیچ کدام غیر منطقی نیست. از اول باید در این مورد دقت نظر بهتری می‌شد تا این مشکلات به وجود نیاید. تیم ملی الان شرایط حساسی دارد و تا همین الان هم دیر شده، از طرفی باشگاه‌ها هم مهم‌ترین تورنمت سال خود را در پیش دارند که ابعاد بین‌المللی هم دارد و سال‌هاست ما در آسیا مقامی به دست نیاورده‌ایم. هر ۲ طرف حرف‌های منطقی می‌زنند و باید راه پیدا کرد اما لج کردن و راه‌های قهرآمیز روش درستی نیست.

الان چاره کار چیست؟

اردوی تیم ملی از ۲۸ فروردین شروع شده و یکم اردیبهشت هم آخرین بازی گروهی لیگ قهرمانان آسیا است و فرقش ۴ روز است که قابل حل است. اگر از ۲ طرف اراده‌ای برای حل این مشکل داشته باشند، قابل حل است.

آیت‌اللهی اعلام کرده اگر باشگاه‌ها بازیکنان خود را به تیم ملی ندهند از طریق کمیته انضباطی با آنها برخورد می‌شود، به نظر شما فدراسیون به باشگاه‌هایی که برای بازیکنان هزینه کرده‌اند و بازی های حساسی هم دارند، زور نمی‌گوید؟

هیچ کدام زور نمی‌گویند و نباید هم این کار را بکنند. حرف ۲ طرف غیر منطقی نیست و باید خودشان در یک اطاق بنشینند و حرف بزنند و موضوع را حل کنند.

جام جهانی نزدیک است. فکر می‌کنید تیم ملی در این تورنمنت چه عملکردی خواهد داشت؟

الان زود است در این مورد صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنم با همکاری کانون مربیان فوتبال ایران و مجموعه‌ای از رسانه‌ها همایشی برگزار کنیم و ۲ تا موضوع را محور قرار دهیم. یکی اینکه ۳ بازی ایران در جام‌جهانی را بررسی کنیم و یکی هم ما به طور کلی چه چیزی را باید به عنوان پدیده در فوتبال در جام‌جهانی ببینیم، چه از نظر نوع بازی و چه از نظر بازیکنان و تیمی که پدیده می‌شود و بیشتر در مورد سیستم و سبک‌های بازی صحبت کنیم. کانون مربیان فوتبال آمادگی خود را در این رابطه اعلام می کند و مجموعه‌ای از رسانه‌هایی که آمادگی‌اش را دارند، جلسه‌ای داشته باشند و این همایش در اردیبهشت‌ماه برگزار شود تا مفصل در مورد آن صحبت کنیم.

به نظر شما انتظار از تیم ملی برای صعود از گروهش در جام‌جهانی منطقی است؟

به هیچ وجه، در فوتبال همیشه یک جایگاهی برای اتفاقات قائل هستند و اگر بر حسب اتفاقات انتظار داریم، عیبی ندارد، اما اگر بر حسب ظرفیت فوتبال خودمان چنین انتظاری داریم، منطقی نیست. اگر توقعات را بیش از حد بالا ببریم، بعد از جام‌جهانی بیشتر از همه فوتبال ضربه می‌خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز