خبرگزاری کار ایران

هفته پایانی لیگ دسته اول؛

نبردهای سرنوشت‌ساز برای صعود و سقوط / بازگشت مشهدی‌ها به لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۸۴

هفته پایانی لیگ دسته اول در حالی روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد که از بین پدیده مشهد و سیاه‌جامگان در گروه اول و نفت مسجد سلیمان و پیکان در گروه دوم دو تیم مجوز صعود به لیگ برتر را بدست خواهند آورد.

رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور فردا(سه شنبه) در حالی با برگزاری دیدارهای هفته بیست و ششم به خط پایان می‌رسد که وضعیت تیم‌های صعود و سقوط کننده در بازی‌های حساس این هفته مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدارهای هفته پایانی لیگ دسته یک فوتبال بطورهمزمان از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه فردا(سه‌شنبه) آغاز می‌شود و در مهمترین بازی‌های گروه اول تیم‌های مدعی پدیده مشهد و سیاه‌جامگان مشهد به ترتیب میهمان و میزبان گل گهر سیرجان و الوند همدان هستند.

در بازی‌های حساس تیم‌های پایین جدولی این گروه نیز نیروی زمینی و استقلال اهواز به ترتیب از تیم های فولاد یزد و شهرداری بندرعباس پذیرایی می کنند و تیم شهرداری یاسوج به میهمانی نساجی قائمشهر می رود.

در گروه دوم، تیم های مدعی نفت مسجد سلیمان و پارسه تهران به میهمانی تیم های پایین جدولی آلومینیوم هرمزگان و یزد لوله می روند. این دو دیدار برای بقای تیم های آلومینیوم و یزد لوله در لیگ دسته یک و صعود تیم های نفت و پارسه به لیگ برتر سرنوشت ساز است. همچنین پیکان تهران دیگر تیم مدعی صعود از تیم قعرجدولی سقوط کرده پرسپولیس شمال پذیرایی می کند.

تیم‌های پاس همدان و بدر بندرکنگ نیز که در خطر سقوط به لیگ دسته دو هستند به ترتیب میزبان و میهمان ابومسلم مشهد و ایران جوان بوشهر خواهند بود. هر چند با توجه به جدول رده بندی گروه دوم، احتمال سقوط تیم ۲۵ امتیازی و رده یازدهمی " بدر بندرکنگ " زیاد است، اما این باشگاه اعلام کرده که پرونده کسر ۶ امتیاز این تیم در فدراسیون فوتبال همچنان باز بوده و این تیم در واقع ۳۱ امتیاز کسب کرده و جایگاه اصلی اش رده ششم است.

در هفته بیست و ششم و پایانی لیگ دسته یک فوتبال، تیم‌های گیتی‌پسند اصفهان و مس رفسنجان به ترتیب از گروه های اول و دوم استراحت دارند.

در جدول رده بندی گروه نخست، تیم‌های پدیده مشهد و سیاه‌جامگان مشهد به ترتیب با ۴۳ و ۴۲ امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند و با برگزاری دیدارهای هفته بیست و ششم و پایانی، از بین آنها یک تیم به لیگ برتر صعود می‌کند و تیم دوم راهی دیدارهای پلی‌آف برای صعود به لیگ برتر می‌شود.

در این گروه سقوط تیم‌های گهر دورود و الوند همدان به لیگ دسته دو قطعی شده و از بین تیم‌های شهرداری یاسوج، فولاد یزد، نیروی زمینی تهران و استقلال اهواز یک تیم سقوط می‌کند.

در گروه دوم نیز تیم‌های نفت مسجدسلیمان، پیکان تهران و پارسه تهران به ترتیب با ۴۰،۳۷ و ۳۶ امتیاز رده های اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند و شانس صعود به لیگ برتر دارند.

در این گروه سقوط تیم پرسپولیس شمال به لیگ دسته دو قطعی شده است و از بین تیم های ابومسلم مشهد، بدر بندرکنگ، پاس همدان، یزدلوله و آلومینیوم هرمزگان دو تیم به سقوط می کنند.

لیگ دسته یک فوتبال باشگاه‌های ایران، با حضور ۲۶ تیم در دو گروه ۱۳ تیمی پیگیری می‌شود و در پایان، تیم‌های نخست هر گروه به طور مستقیم به لیگ برتر فوتبال صعود می‌کنند و برنده دیدار تیم‌های دوم هم در مرحله پلی‌آف برای صعود به لیگ برتر فوتبال با تیم چهاردهم لیگ برتر مسابقه خواهد داد.

در پایان این مسابقه‌ها در مجموع ۶ تیم سقوط می‌کنند و با صعود ۴ تیم از لیگ دسته ۲ به این رقابت‌ها، تعداد تیم‌ها برای فصل آینده به ۲۴ تیم کاهش خواهد یافت.

گروه اول

گل‌گهر سیرجان - پدیده مشهد(ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان)

سیاه‌جامگان مشهد - الوند همدان(ورزشگاه تختی مشهد)

استقلال اهواز - شهرداری بندرعباس(ورزشگاه تختی اهواز)

نساجی قائمشهر - شهرداری یاسوج(ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر)

نیروی زمینی تهران - فولاد یزد(ورزشگاه شهدای نزاجا تهران)

گهر دورود - صنعت نفت آبادان(ورزشگاه تختی دورود)

گروه دوم

آلومینیوم هرمزگان - نفت مسجدسلیمان(ورزشگاه خلیج فارس بندر عباس)

پیکان تهران - پرسپولیس شمال(ورزشگاه پیکانشهر تهران)

یزدلوله - پارسه تهران(ورزشگاه شهید نصیری یزد)

ایران جوان بوشهر - بدر بندرکنگ(ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر)

پاس همدان - ابومسلم مشهد(ورزشگاه قدس همدان)

راهیان کرمانشاه - نفت و گاز گچساران(ورزشگاه آزادی کرمانشاه)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز