خبرگزاری کار ایران

هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا؛

قاضی طلسم الجزیره را درابوظبی شکست / امیدهای آبی زنده شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۵۵۵

تیم فوتبال استقلال در شروع دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا به یک پیروزی ارزشمند در امارات دست یافت تا برای بازی های آینده امیدوار بماند.

تیم فوتبال استقلال که در دور رفت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتوانسته بود نتایج قابل قبولی کسب کند، در شروع دور برگشت به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کرد تا برای بازی های آینده امیدوار بماند. شاگردان امیر قلعه نویی در شرایطی برابر الجزیره به پیروزی رسیدند که از سه بازی گذشته تنها یک امتیاز کسب کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آغاز دور برگشت مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و از گروه A شامگاه چهارشنبه تیم فوتبال استقلال در ورزشگاه محمد زاید شهر ابوظبی امارات به مصاف تیم الجزیره رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. محمد قاضی در دقیقه ۷۰ زننده تک گل استقلال در این دیدار بود.

در نیمه نخست این دیدار آبی‌پوشان در ابتدای کار تلاش کردند با حملات پردامنه روی دروازه الجزیره، میزبان را مجبور به دفاع و عقب نشینی کنند اما سرعت بالای بازیکنان امارتی و ایجاد چند خطر از سوی بازیکنان این تیم، شاگردان قلعه‌نویی رامجبور کرد کمی محتاط‌ تر کار را دنبال کنند.

نخستین فرصت این دیدار را آبی‌پوشان در دقیقه ۹ به دست آوردند و محمد قاضی با چند دریبل کوتاه در پشت محوطه جریمه الجزیره، صاحب موقعیت خوبی شد ولی شوت سنگین او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد و تنها یک دقیقه بعد بود که علی مبخوت با شوتی سنگین در صدد جبران این موقعیت استقلال برآمد که ضربه او از پشت محوطه جریمه با واکنش خوب رحمتی همراه شد و این توپ به کرنر تبدیل شد.

در ادامه و در دقیقه ۱۲ احمد ربیع از تعلل هاشم بیگ‌زاده در محوطه جریمه استقلال استفاده کرد و با یک شوت خوب تلاش کرد تا حساب کار را یک بر صفر کند اما واکنش بسیار خوب رحمتی بازهم مانع از باز شدن دروازه استقلالی‌ها شد اما این پایان کار نبود و سه دقیقه بعد بار دیگر همین بازیکن در محوطه جریمه استقلال با رحمتی تک به تک شد و ضربه‌اش را با اختلافی ناچیز به اوت زد تا شاگردان قلعه‌نویی نفس راحتی بکشند.

در اواخر این دیدار بیشتر بازی در میانه‌های میدان جریان داشت تا اینکه علی مبخوت روی اشتباه عجیب بیگ‌زاده صاحب فرصت استثنایی در محوطه جریمه استقلال شد و با شوتی سنگین تلاش کرد گل نخست را به ثمر برساند اما واکنش دیدنی مهدی رحمتی مانع از فروپاشی دروازه استقلال شد تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم الجزیره‌ای ها بازی به مراتب بهتری را آغاز کردند اما در دقیقه ۵۳ نفوذ عالی برهانی در داخل محوطه جریمه الجزیره بهترین فرصت ممکن را برای آبی‌پوشان مهیا کرد. پاس دیدنی این بازیکن با از خودگذشتگی جمشیدیان همراه شد و به پژمان نوری رسید و این بازیکن از روی نقطه پنالتی با شوتی سنگین تلاش کرد دروازه الجزیره را باز کند اما شوت او را دروازه‌بان الجزیره راهی کرنر کرد تا این فرصت ایده‌آل از دست برود.

پس از این فرصت بازی به سمت تعادل پیش رفت و بیشتر توپ در میانه‌های میدان در جریان بود تا اینکه در دقیقه ۷۰ پاس دیدنی صادقی از میانه‌های میدان برای مهدی نظری این بازیکن را صاحب توپ کرد و این مهاجم آبی‌پوشان بعد از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود توپ را به تونی کاروالیو سپرد و او هم با یک پاس عرضی قاضی را پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ کرد تا این بازیکن با شوتی سنگین گل نخست این دیدار را برای استقلال به ثمر برساند.

بعد از گل آبی‌پوشان دوبار می‌توانستند به گل برسند. یک دقیقه بعد از گل آبی‌پوشان پاس عرضی خوب قاضی برای مهدی نظری این بازیکن را در موقعیت تک به تک قرار داد و شوت این بازیکن با واکنش دیدنی دروازه‌بان الجزیره دفع شد و تنها یک دقیقه بعد شوت سنگین کاروالیو را احمد خصیف راهی کرنر کرد تا حساب کار همچنان یک بر صفر باقی بماند.

در ادامه این دیدار آبی‌پوشان کمی در لاک دفاعی رفتند و خوش شانس بودند که سای‌سدو در دقیقه ۹۰ دروازه آنها را باز نکرد. این بازیکن در موقعیتی تک به تک با رحمتی شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که واکنش دیدنی رحمتی توپ را راهی کرنر کرد. الجزیره‌ای ها در ثانیه‌های پایانی بیشتر بر توپ و میدان حاکم شدند اما حملات آنها بی نتیجه ماند تا استقلال با کسب سه امتیاز این دیدار ضمن شکستن طلسم شکست ناپذیری الجزیره به صعود همچنان امیدوار باشد.

ترکیب استقلال: سید مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، جی لوید سامویل، خسرو حیدری، هاشم بیگ زاده، علیرضا واحدی نیکبخت، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، احمد جمشیدیان(تونی کاروالیو ۶۳)، محمد قاضی و آرش برهانی(محمد مهدی نظری ۶۵ - ایمان مبعلی ۷۶).

کارلوس کی روش سرمربی تیم فوتبال کشورمان تماشاگر ویژه این دیدار بود که عملکرد ملی پوشان استقلال را به دقت زیر نظر داشت.

در نیمه دوم جی لوئید ساموئل مدافع استقلال از داور کره ای کارت زرد گرفت.

در دیگر دیدار این گروه تیم الشباب عربستان با نتیجه ۲ بر صفر الریان قطر را شکست داد تا با ۹ امتیاز در صدر گروه اول بایستد. پس از الشباب تیم الجزیره با ۷ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و استقلال با ۴ امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد. در این گروه الریان قطر با ۳ امتیاز در انتهای جدول قرار دارد.

برنامه کامل دیدارهای روز دوم از هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:
گروه A:
* الجزیره امارات(صفر) - استقلال ایران(یک)
* الریان قطر(صفر) - الشباب عربستان(۲)

گروه C:
* الاتحاد عربستان - لخویا قطر، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملک عبدالعزیز شهر جده

گروه E:
* بوریرام یونایتد تایلند(۲) - سرزو اوزاکا ژاپن(۲)
* شاندونگ لوننگ چین(۲) - پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی(۴)

گروه G:
* جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی(۱) - گوانگژو اورگرانده چین(صفر)
* یوکوهاما اف‌مارینوس ژاپن(۳) - ملبورن ویکتوری استرالیا(۲)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز