خبرگزاری کار ایران

فیفا بخشی از پول‌های بلوکه شده را به ما برگرداند؛

عزیزی‌خادم: ما در جام جهانی انتظار معجزه نداریم / کیفیت لیگ راضی‌کننده نیست

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۹۱

ما در جام جهانی انتظار معجزه نداریم و باید واقعیت‌ها را بپذیریم. البته اگر فوتبال کمی روی خوش خود را به ما نشان دهد، می‌توانیم شایستگی‌هایمان را نشان دهیم.

عضو هیات رئیسه فدراون فوتبال گفت: اگر فوتبال روی خوش خود را ما نشان دهد، تیم ایران می‌تواند شایستگی‌های خود را در جام‌جهانی به معرض نمایش بگذارد. با این حال انتظار معجزه از تیم ملی کشورمان نداریم.

به گزارش ایلنا، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم عضو هیات رئیسه و مشاور عالی و اجرایی فدراسیون فوتبال میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری جام جم بود و درباره مسائل تیم ملی و فوتبال ایران نظرات خود را بیان کرد.

توجه ویژه به مسائل اقتصادی و تبلیغات محیطی

عزیزی‌خادم ابتدا به آخرین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اشاره کرد و گفت: دو - سه مبحثمورد بررسی قرار گرفت که یکی از آنها مسائل اقتصادی و تبلیغات محیطی بود. مساله مهمی که در ۱۲ - ۱۳ سال گذشته که فوتبال حرفه‌ای در ایران شکل گرفته، نتوانستیم به آن انسجام لازم برسیم و این ایراد مربوط به فدراسیون‌های قبلی است. در این میان وضعیت تماشاگران، کیفیت فنی لیگ، عدم شفافیت مالی و تراز مالی باعثشده تناسبی بین درآمدها و هزینه‌ها نباشد.

گردش مالی ۸۰ الی ۹۰ میلیاردی فدراسیون فوتبال

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال افزود: فدراسیون ۱۸ تیم ملی دارد. کار در بخش تیم‌های پایه سخت است و درآمدزا هم نیست و متولیان این تیم‌ها معمولا با کمک‌های دولتی خود را سرپا نگه می‌دارند. این موضوع در همه جای دنیا هم مشاهده می‌شود. در آخرین جلسه مجمع هیات رئیسه، گردش مالی فدراسیون ۸۰ - ۹۰ میلیارد تومان اعلام شد. مساله دیگری که در هیات رئیسه مطرح شد، کمیته کیفی و ارزیابی بود که قطعا همه سختی آن را به کار خواهند گرفت. همین که کی‌روش به سمت بازیکنان دو رگه می‌رود، این مطلب را می‌رساند که کیفیت لیگ راضی‌کننده نیست و مردم هم از آن راضی نیستند.

اردوی آفریقای‌جنوبی قطعا برگزار خواهد شد

مشاور عالی و اجرایی فدراسیون فوتبال در مورد برنامه‌های تیم ملی نیز تصریح کرد: در جلسه هیات رئیسه، بحثاردوی آفریقای جنوبی قطعی شد. فقط یک مساله برای کی‌روش مطرح است و آن بحثلژیونرهاست. برای حل این مشکل مذاکره‌ای با فدراسیون قطر انجام شد تا بازیکنان لژیونر ما زودتر در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. در اردوی آفریقای جنوبی ۳ بازی تدارکاتی داریم، سپس اردویی در اتریش خواهیم داشت و بعد هم اردوی را برگزار خواهیم کرد.

امیدواریم در بهترین شرایط و زمان با کی‌روش مذاکره کنیم

عزیزی‌خادم همچنین در خصوص تمدید قرارداد کی‌روش و مطالبی که روزنامه‌های کرواسی درباره کرانچار و سرمربیگری وی در تیم ملی ایران منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: باید شرایط را بسنجیم. البته امیدوارم هم کی‌روش و هم ما در بهترین شرایط با هم مذاکره کنیم. زمان این مذاکره هم بسیار مهم است. حضور کی‌روش با توجه به ۳ سال شناخت از فوتبال ایران مساله مهمی است که امیدوارم بتوانیم به این توافق برسیم. درباره دستیار ایرانی کی‌روش هم این موضوع در زمان قبل اتفاق افتاد که دستیاران وی ایرانی نباشند، ولی بنده اعتقاد دارم در بحثتمدید قرارداد کی‌روش دستیار ایرانی گنجانده شود.

انتظار معجزه در جام جهانی را نداریم

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما در جام جهانی انتظار معجزه نداریم و باید واقعیت‌ها را بپذیریم. البته اگر فوتبال کمی روی خوش خود را به ما نشان دهد، می‌توانیم شایستگی‌هایمان را نشان دهیم.

فرصت‌های خوبی را در چند ماه گذشته از دست دادیم

عزیزی‌خادم درباره شرایط و تدارکات مناسب لازم برای تیم ملی نیز تصریح کرد: ما در چند ماه گذشته فرصت‌ها را از دست دادیم که آن هم به دلیل مسائلی از جمله تغییر دولت و وزارت ورزش و بود. بخش دیگر هم خودمان مقصر هستیم. امیدوارم با این چند اردویی که برای تیم ملی گذاشتیم، بتوانیم به شرایط لازم برسیم. هرچند که باید قبول کنیم بضاعت فوتبال ما همین است.

۲۴ میلیارد تومان برآورد هزینه‌های فدراسیون فوتبال

وی در مورد کمک مالی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال رقم دقیقی ارائه نکرد و گفت: وزارت ورزش در حد بضاعت خودش، کمک مالی خوبی را به فدراسیون فوتبال انجام داده است. همین که ما بتوانیم اردوهای خودمان را برگزار کنیم، کفایت می‌کند، زیرا فدراسیون فوتبال درآمدزا نیست و اسپانسری هم وارد فوتبال شد به تعهداتش عمل نکرد. البته اسپانسر جدید به تعهداتش عمل کرده و به طور کلی مشکلات مالی فوتبال زیاد است. ۲۴ میلیارد تومان برآورد هزینه‌های فدراسیون فوتبال در سال آینده است چراکه ما سال آینده جام ملت‌های آسیا را هم در پیش داریم، اما اولویت اصلی جام جهانی است و شخص رئیس جمهور محترم هم از تیم ملی حمایت کامل کرد..

بخشی از پول بلوکه شده ایران در فیفا پرداخت شده است

عزیزی‌خادم در خصوص پول بلوکه شده فدراسیون فوتبال در فیفا نیز گفت: از یک و نیم میلیون دلار که برای آماده‌سازی تیم‌های ملی صرف شده و می‌شود، بخشی از آن را فیفا به ما داده است. فیفا ۷-۸ میلیون دلار را هم بعد از جام جهانی بر می‌گرداند. البته اگر آن پول الان داده می‌شد کمک زیادی به فوتبال ما می‌کرد.

حضور لژیونرها در اردوها کمک زیادی به تیم ملی می‌کند

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره نگرانی از وضعیت تیم ملی فوتبال یادآور شد: بنده هم نگران تیم ملی هستم، زیرا ما زمان زیادی را از دست دادیم. اما امیدوارم با توجه به این ۳ اردو و در اختیار داشتن لژیونرها، تیم ملی نتیجه در خور شایسته بگیرد..

حضور در جام جهانی شور و نشاط را در کشور ایجاد می‌کند

عزیزی خادم در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ما حصل حضور ما در جام‌جهانی برای فدراسیون چه خواهد بود، خاطر‌نشان کرد: این مساله نه تنها برای فدراسیون، بلکه برای کشور هم خوب است. فوتبالی که به جام‌جهانی صعود نکند، به رخوت کشیده می‌شود. امیدوارم رفتن ما به جام جهانی با این سرمربی بزرگ، شور و نشاط و پویایی در فوتبال ما ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز